صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 5753
گزارشگر: 213
۱۰۴۶
۰
۰
۴
خبر جدید درباره حضور طالبان در پنجشیر

آیا مقبره «احمدشاه مسعود» توسط طالبان تخریب شد؟

آیا مقبره «احمدشاه مسعود» توسط طالبان تخریب شد؟
برخی منابع از تخریب مقبره احمدشاه مسعود، رهبر ملی افغانستان از سوی گروه طالبان خبر دادند.

به گزارش آسیانیوز ، برخی منابع خبری از تخریب مقبره احمدشاه مسعود، رهبر ملی افغانستان از سوی گروه طالبان خبر دادند.

عصر ایران نوشت براساس برخی منابع، طالبان، مقبره احمدشاه مسعود، رهبر ملی افغانستان و پدر احمد مسعود رهبر فرمانده جبهه ملی مقاومت را در دره پنجشیر تخریب کرده است.

به گزارش آسیانیوز این در حالی است که جبهه مقاومت ملی یک‌شنبه شب از حمله هوایی نیروهای ویژه ارتش پاکستان به نیروهای این جبهه در پنجشیر خبر داده بود، دوشنبه شب گزارش شد که چند جنگنده ناشناس مواضع طالبان را در پنجشیر هدف حمله هوایی قرار داده‌اند.

برخی منابع گفتند جت‌های نیروی هوایی افغانستان که پیشتر به تاجیکستان منتقل شده بودند، به یک پایگاه هوایی در افغانستان بازگشته‌‌اند و به مواضع طالبان در پنجشیر حمله کرده‌اند.

منابع محلی نیز از مشاهده سه جت در حال پرواز بر فراز پنجشیر در نیمه شب دوشنبه خبر دادند ولی تاکنون هیچ گزارش رسمی درباره هویت این جنگنده‌ها منتشر نشده است./


https://www.asianews.ir/u/3ln
اخبار مرتبط
در حالی که شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان با فراخوان قیام عمومی احمد مسعود در کابل دست به تظاهرات زدند، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضانی روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور مقابل سفارت اسلام‌آباد در تهران شعارهایی علیه طالبان، دولت اسلام‌آباد و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان سر داده‌اند.
مقاومت در پنجشیر در حالی ادامه دار است که بر اساس ویدیوهای منتشرشده ،‌ شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان در کابل دست به تظاهرات زدند و ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از احمد مسعود، شعارهای علیه پاکستان از جمله شعار «مرگ بر پاکستان» و «زنده‌باد افغانستان» سر دادند.
احمدمسعود در پیام صوتی که امروز روز دوشنبه ۱۵ شهریور در حساب فیسبوکش منتشر کرد، گفت: طالب‌ها طینت واقعی خود را نشان دادند و برخلاف چیزی که در ظاهر می‌گفتند نشان دادند به بشریت باور ندارند و خواستار آغاز قیام عمومی مردم افغانستان شد.
در حالی که سخنگوی طالبان مدعی شده این گروه کنترل ولایت پنجشیر را به دست گرفته، نیروهای مخالف طالبان در این منطقه از ادامه مبارزه با طالبان خبر دادند.
ژنرال عبدالودود ذره، از فرماندهان ارشد ارتش افغانستان و پسرعمه احمد مسعود شامگاه امشب در نبرد با طالبان در مرکز ولسوالی رخه در نبرد با طالبان کشته شد.
فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، یکشنبه شب در نبرد با طالبان جان باخت؛ او خواهرزاده داکتر عبدالله عبدالله بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید