صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۸
کد خبر: 5762
گزارشگر: 2
۸۷۱
۰
۰
۲
مزایای مشاوره حقوقی تلفنی

با یک مشاوره حقوقی تلفنی آسان و ساده، جلوی خیلی از مشکلات بزرگ آینده را بگیرید.

با یک مشاوره حقوقی تلفنی آسان و ساده، جلوی خیلی از مشکلات بزرگ آینده را بگیرید.
امروزه با وسایل ارتباطی جدید و هوشمند، امکان استفاده از مشاوره تخصصی در هر زمینه‌ای هم خیلی سریع و هم خیلی مؤثر و مفید شده است. با همین گوشی تلفن که همیشه همراه شما هست، می‌توانید با استفاده از اینترنت، وکیل یا کارشناس حقوقی معتبری را پیدا کنید و با یک تماس و مشورت تلفنی مشکل یا مسئله قانونی یا قضایی خود را مطرح کنید.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ امروزه با وسایل ارتباطی جدید و هوشمند، امکان استفاده از مشاوره تخصصی در هر زمینه‌ای هم خیلی سریع و هم خیلی مؤثر و مفید شده است. با همین گوشی تلفن که همیشه همراه شما هست، می‌توانید با استفاده از اینترنت، وکیل یا کارشناس حقوقی معتبری را پیدا کنید و با یک تماس و مشورت تلفنی مشکل یا مسئله قانونی یا قضایی خود را مطرح کنید. در این مشاوره هم به درستی از وضعیت خود باخبر می‌شوید و هم بهترین راهکار قانونی و حقوقی را دریافت می‌کنید. و اما اگر مشورت نکنید ممکن است مسیر را اشتباه بروید یا راه را طولانی‌تر کنید. البته نباید از هر تبلیغ و سایت اینترنتی نامعتبر استفاده کرد بلکه کافی است به مرجع حقوقی یاسا مراجعه کنید که متخصصان حقوقی از سراسر کشور برای خدمات حقوقی به مردم عضو آن هستند.

 

مزایای مشاوره تلفنی حقوقی


برای مشاوره حقوقی دو موقعیت را می‌توان در نظر گرفت که یک مشاوره تلفنی خیلی کارگشا خواهد بود. یکی مشاوره پیش از اقدام است؛ مانند مشاوره قبل از امضای قرارداد یا شراکت و همکاری در سرمایه‌گذاری. دومی پس از عمل انجام شده و بروز مشکل است که آن وقت هم قطعاً وقت مشاوره است.

مشاوره حقوقی تلفنی پیشگیرانه


مشاوره حقوقی قبل از اقدام و عمل را می‌توان اقدامی پیشگیرانه در نظر گرفت. همان‌طور که پیشگیری در پزشکی و سلامت بدن مهم است در حقوق هم پیشگیری از مشکلات حقوقی و کیفری مهم است. در پزشکی ممکن است معاینه یا چک‌آپ شوید ‌و در مشاوره حقوقی هم وکیل خوب و موفق، با مطالعه پرونده و شنیدن حرف‌های موکل و دیدن اسناد و مدارک می‌تواند راهکارهای قانونی برای جلوگیری از دردسرهای قانونی و قضایی را ارائه دهد.

جالب اینجاست که مشاوره حقوقی با استفاده از تلفن همراه کار آسانی است و فقط لازم است از طریق وبسایت خبری حقوقی یاسا به راحتی وکیل خوب و حرفه‌ای را پیدا کنید. شاید فکر کنید بعضی موضوع‌ها کوچک و بی اهمیت هستند اما تجربه نشان داده است که این طور نیست. مثلاً در معاملات ملکی نیاید به شنیده‌ها و سخنان فروشنده یا صاحب بنگاه که همه مثبت است اکتفا و اعتماد کرد. گاهی لازم است تحقیقات بیرونی کرد و البته مشورت با متخصص حقوقی اولویت دارد. گاهی افراد بدون همین مشاوره ساده گرفتار مشکلات بزرگی شده‌اند و بعد افسوس می‌خورند کاش با یک وکیل تماس تلفنی گرفته بودند.

مشاوره حقوقی تلفنی به‌هنگام


در بالا وکالت را به طبابت تشبیه کردیم و مشاوره قبل از عمل را اقدامی پیشگیرانه معرفی کردیم؛ این شباهت، بعد از بروز مشکل یا بیماری هم وجود دارد. بر همین اساس مشاوره تلفنی حقوقی پس از اقدام را هم می‌توان به فوریت‌های پزشکی تشبیه کرد که گاهی جان بیمار را نجات می‌دهد و مثلاً اگر بیمار چند دقیقه دیرتر به اورژانس رسیده بود جانش به خطر افتاده بود و امکان مرگ هم وجود داشته است.

در مشکلات حقوقی نیز گاهی لازم است معطل نکرد و به سرعت و به موقع از وکیل یا متخصص حقوقی نظرخواهی کرد. در این موارد مشاوره حقوقی تلفنی یاسا یک راه آسان و مطمئن است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین راهکار قانونی برای حل مشکل خود برسید. البته گاهی هم این قدر عجله لازم نیست اما در هر صورت نباید خیلی تأخیر انداخت که حل مسئله سخت‌تر و طولانی تر گردد.

 

مرجع حقوقی یاسا

 

ویژگی‌های وکیل خوب تلفنی


از اهمیت مشاوره حقوقی تلفنی پیش از اقدام و پس از عمل صحبت کردیم. یک طرف مشاوره وکیل است و خوب است با چند ویژگی وکیل خوب و موفق آشنا شویم که همین صفات در انواع مشاوره حقوقی تأثیر دارد. البته در مشاوره تلفنی که گاهی سرعت و دقت خیلی مهم است صفات وکیل اهمیت بیشتری دارد.

● حس مسئولیت‌ و تلاش صادقانه


یک وکیل خوب وقتی طرف مشورت تلفنی قرار می‌گیرد، مانند یک پزشک که به بیمارش حس مسئولیت دارد، احساس می‌کند مشکل موکلش مشکل خودش هست و برای حل آن نهایت تلاش را می‌کند؛ نه اینکه فقط نگاه صنفی داشته باشد و برایش حق‌الوکاله مهم باشد. درست مثل پزشکانی که نجابت بیمار برایشان اهمیت بیشتری دارد و از کوچک‌ترین مسائل که درباره بیمار اهمیت دارد نمی‌گذرند. وکلای موفق و حرفه‌ای هم به جزئیات توجه دارند و مسئولیت‌پذیرند.

بنابراین گاهی لازم است پس از مشاوره تلفنی مشاوره حضوری هم اتفاق بیفتد تا وکیل با مطالعه کامل پرونده و آگاهی دقیق از مشکلات حقوقی یا اتهامات کیفری موکل خود، بتواند در دادگاه به درستی و محکمی از وی دفاع کند. همین‌جا باید اشاره کنیم که موکل هم باید وکیل را مانند پزشک محرم اسرار خود بداند و اطلاعات لازم را در اختیار او بگذارد.

در این یادداشت وکیل و پزشک را خیلی مقایسه کردیم. اینحا هم اضافه کنم این دو آدم، فقط وسیله نجات هستند و هیچ تضمین صد در صدی وجود ندارد و وکیل خوب و موفق نیز به موکل خود امید واهی و قول‌های تضمینی نمی‌دهد.

● صداقت و امانت


در بعضی شغل‌ها مثل وکیل و طبیب، صداقت و امانت خیلی اهمیت دارد. طبیب محرم اسرار مریض است و وکیل هم باید رازدار باشد. اتفاقاً صفت امانت‌داری در وکیل مهم‌تر از پزشک است؛ چون در بعضی پرونده‌های حقوقی یا کیفری، علاوه بر اسرار موکل ممکن است اسرار اعضای خانواده یا افرد دیگری هم مطرح باشد. همچنین احتمال دارد وکیل علاوه بر اطلاعات خانوادگی، بر اسرار کاری و مالی وکیل و آشنایان او هم آگاه شود. می‌بینید که صفت امانت‌داری چقدر در انتخاب وکیل اهمیت دارد.

همچنین وکیل خوب نسبت به وضعیت پرونده واقع‌بین است و موکل خود را در جریان مشکلات پیش رو می‌گذارد و تلاش می‌کند راهکارهای قانونی را پیدا کند. پزشک خوب هم همین‌طور است. مسائل حیاتی مریض را اگر مصلحت نباشد به خودش بگوید حداقل از اطرافیان مریض مخفی نمی‌کند. حرف از مصلحت شد باید بدانید که وکیل موفق وکیلی این که مصلحت موکل خودش را در نظر می‌گیرد. به همین دلیل بی‌جهت کاری نمی‌کند روند دادرسی طولانی شود با به خاطر سرعت در عمل و تمام شدن رسیدگی، حقی از موکل ضایع شود.

یکی از جنبه‌های صداقت در وکالت و طبابت، راستگویی وکیل و پزشک است. راستگویی و صداقت باعث می‌شود وکیل به سمت کارهای غیرقانونی نرود و حتی جلوی موکل خود را هم می‌گیرد.

 

وکیل خوب

 

تعهدات متقابل وکیل و موکل


در این مطلب درباره مزایای مشاوره حقوقی تلفنی و ویژگی‌های وکیل و تعهد او نسبت به موکلش بیشتر صحبت کردیم؛ اما در پایان مطلب خوب است به این نکته اشاره کنیم که وکالت یک کار طرفینی است و هر دو طرف نسبت به هم تعهداتی دارند. البته وکالت فقط مربوط به دادگاه و پرونده قضایی نیست و دو جور وکالت کاری و وکالت دادگستری داریم. وکیل دادگستری یک وکیل کاری خاصی است که قانون‌گذار به خاطر اهمیت و حساسیت آن، قوانین و شرایط ویژه‌ای برایش گذاشته است.

بر اساس ماده ۶۵۶ قانون مدنی وکالت به معنای عام، عقد و به اصطلاح امروزی قراردادی است که طرف اول، یعنی موکل، طرف دیگر، یعنی وکیل را برای انجام امری مثل مطالعه پرونده قضایی یا تنظیم شکایت یا دفاع در دادگاه نایب و جانشین خود می‌کند. همچنین برخی از ویژگی‌های مهم وکیل در قانون مدنی آمده است. مانند ماده ۶۶۷ که بیان می‌کند وکیل باید در اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات کند. از سوی دیگر، ماده ۶۷۵ قانون مدنی، پرداخت دستمزد وکیل و مخارجی را که وی برای انجام وکالت انجام داده است جزو تعهدات موکل برشمرده است. البته وکالت می‌تواند مجانی باشد که بیشتر در وکالت کاری مطرح است.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/3ly
اخبار مرتبط
براساس گزارش اداره پلیس زن جوانی دارای سه فرزند که در آستانه طلاق بود، به قتل رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید