صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۲
کد خبر: 5771
گزارشگر: 306
۲۷۴
۰
۰
۰
عضو و سخنگوی شورای شهر یزد اظهار کرد

بررسی تیم مدیریت شهری از دیگر مؤلفه های ارزیابی شهردار بود

بررسی تیم مدیریت شهری از دیگر مؤلفه های ارزیابی شهردار بود
یزد - مدیریت شهر متأسفانه تاکنون به دلیل نرفتن به سمت درآمد پایدار و سرمایه‌گذاری مختلف، برای تأمین هزینه‌های لازم بیش از پیش به مردم فشار آورده است

آسیانیوز / یزد ؛

 حجت‌الاسلام  « سیدناصر حیدری » در اولین نشست خبری سخنگوی شورای ششم شهرجهانی یزد با اشاره به اهمیت مولفه‌های مد نظر اعضای شورای شهر برای انتخاب پست شهرداری،اظهار کرد : علاوه بر انتخاب فرد ؛ بررسی تیم مدیریت شهری که قرار است با اختیارات شهردار قبول مسئولیت کرده و مدیریت شهر یزد را به عهده بگیرند نیز از دیگر مولفه های ارزیابی شهردار بود

سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد در ادامه داشتن بهترین شهردار را حق مردم دارالعباده دانست و بیان کرد: به همین دلیل اعضای شورا با اختصاص زمان بیشتر برای بررسی دقیق‌تر « ابوالقاسم محی‌الدینی » که از نیروهای جوان و انقلابی استان است را برای تصدی شهرداری یزد انتخاب کردند مدیریت شهر یزد متأسفانه تاکنون به دلیل نرفتن به سمت درآمد پایدار و سرمایه‌گذاری مختلف، برای تأمین هزینه‌های لازم بیش از پیش به مردم فشار آورده و در حقیقت با ابزارهایی نظیر عوارض، جریمه دیرکردها شهرها را بیش از حد نرمال با جیب مردم اداره کرده است.

وی با بیان این‌که انتخاب شهرداری انقلابی و پای کار یکی از مهمترین اقدامات شورای ششم بود، افزود: طبق قانون از بدو ورود بحث انتخاب شهرداری کارآمد برای شهر میراث جهانی یزد در دستور کار شورا قرار گرفت و بعد از بررسی‌های دقیق و کارشناسی این مهم انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار برای شهر یزد را تقویت حوزه گردشگری عنوان و تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در حال حاضر بیش از ۱۸۰ صنف می توانند در بخش گردشگری فعالیت کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر ۷۰ طرح نیمه تمام در دارالعباده شناسایی شده، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌ها دارای قدمتی بیش از ۳۰ سال است.

حیدری با تأکید بر این‌که شهردار یزد شخص دوازدهم شورای شهر یزد است، اظهار کرد: این‌که در انتخابات شهردار پنج نفر مخالف بودند به هیچ عنوان مانع فعالیت وی در مدیریت شهری نخواهد بود و زیرا تمام اعضای شورای شهر در حمایت از شهردار منتخب همراه هستند.

عضو شورای شهر یزد در ادامه با بیان این‌که طرح تفصیلی جدید در یزد باید تدوین شود، افزود: شورای ششم نسبتاً جوان هستند و اولویت به نیازهای آموزشی و ورزشی و خانواده و نشاط و رفع مشکلات جوانان از دیگر دغدغه‌های این شورا است.

سخنگوی شورای شهر یزد شهر پیشرفته اسلامی را یکی از اهداف این شورا بیان کرد و گفت: شهر اسلامی ویژگی‌های مختلفی دارد که برای اجرایی کردن آن نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

وی با اشاره به این‌که رسیدگی به مناطق حاشیه شهر یکی دیگر از اولویت‌های ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: ساماندهی مهاجرین و اتباع یکی از دغدغه‌های ما به شمار می‌رود که در استان یزد باید این چالش حل‌وفصل شود. 

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای توسعه خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی در یزد، گفت: اگر مسجد، محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد و دیگر مسائل محلات در مساجد حل شود بدون شک با این کار می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتفع ساخت.

عضو شورای شهر یزد با تأکید بر اینکه ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری، افزود: بسیاری از مشکلات مردم منحصر به مجموعه شهرداری نیست بلکه در نهادها و ادارات دیگر است و ما باید با آنها ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم این مشکلات را حل‌وفصل کنیم. حیدری با بیان این‌که امنیت بافت تاریخی با ساکن شدن مردم بومی آن محل در آنجا حل می‌کند، تأکید کرد: نباید نگاه درآمدزایی در این مناطق داشته باشیم بلکه با کمترین عوارض شهرداری باید فرآیندی ایجاد کند تا بتوانیم امنیت را در بافت تاریخی داشته باشیم.

وی افزود: خالی شدن بافت تاریخی و حضور و ساکن شدن افراد مشکل‌دار در این مناطق باعث ایجاد چالش‌ها و مسائل مختلف برای دیگران شده است.

ندی می تواندعضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه بیشترین هزینه و اعتباری که داریم در بحث آموزش شهروندی است، خاطرنشان کرد: ترافیک، زباله و دیگر مباحث از جمله مواردی است که در بحث آموزش دنبال شود و یک شهر جهانی نیازمند این مسائل است .

سید محمد جواد عرفانفر

بررسی تیم مدیریت شهری از دیگر مؤلفه های ارزیابی شهردار بود , سید ناصر حیدری عضو و سخنگوی شورای شهر یزد , سید محمد جواد عرفانفر 

https://www.asianews.ir/u/3m7
اخبار مرتبط
یزد - نشست علنی شورای اسلامی شهر جهانی یزد با دستور کار انتخاب شهردار برگزار شد و اعضای شورا پس از استماع صحبت‌های غلامعلی دشتی رئیس شورای شهر، اقدام به رای‌گیری در ارتباط با شهردار آینده یزد کردند
یزد ، سخنگوی موقت شورای اسلامی شهر با بیان این‌که ارائه برنامه نامزدهای شهرداری یزد در جمع اعضای شورای اسلامی ششم آغاز شده است، گفت: اگر شخص ارجح از نامزدهای فعلی معرفی شود که شرایط بهتر یا مشابهی داشته باشد نیز برای ارائه برنامه دعوت خواهد شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید