صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۹
کد خبر: 5774
گزارشگر: 213
۱۱۲۰
۲
۰
۱۰
اظهار نظر عجیب کیهان درباره علاقه ایرانی ها به پنجشیر

یک روزنامه نوشت «تیپ اصلاحاتیون ایران» به کمک «پنجشیر» بشتابند!

یک روزنامه نوشت «تیپ اصلاحاتیون ایران» به کمک «پنجشیر» بشتابند!
روزنامه کیهان در شماره امروز با اشاره به اینکه اصلاح طلبان «جیغ می‌کشند که چرا علیه طالبان وارد جنگ نمی‌شویم» نوشت که اگر اصلاح‌طلبان در سخنان خود صداقت دارند، یک تیپ با نام «تیپ اصلاحاتیون» برای اعزام به پنجشیر اعزام شود.

به گزارش آسیانیوز ، حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان، در واکنش به درخواست‌ها برای حمایت ایران از پنجشیر، درگیری با طالبان را به نفع آمریکا دانست و پیشنهاد داد یک تیپ از اصلاح‌طلبان به این منطقه اعزام شود.

او با اشاره به اینکه اصلاح طلبان «جیغ می‌کشند که چرا علیه طالبان وارد جنگ نمی‌شویم» نوشت که اگر اصلاح‌طلبان در سخنان خود صداقت دارند، یک تیپ برای اعزام به پنجشیر تشکیل شود و نام « تیپ اصلاحاتیون» هم «اسم با مسمایی» برای این تیپ خواهد بود.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

احمدمسعود گفت افغانستان علیه طالبان به پا خیزد!

-------------------------------------------------------------

روزنامه کیهان در مطلب دیگر، کسانی که خواستار حمایت ایران از پنجشیر هستند را یک «جماعت اندک» خواند که قصد دارند «با فضاسازی و هیاهو» خود را نماینده افکار عمومی جا بزنند.

کیهان همچنین نوشت: «افغانستان از لحاظ ترکیب جمعیتی و قومی و مذهبی، تفاوت‌های مهمی با عراق و حتی سوریه دارد.»
 
----------------------
بیشتر بخوانید:

پسر احمدشاه مسعود گفت با طالبان می جنگد
--------------------------------------------------------------------------------


عدم حمایت جمهوری اسلامی ایران از پنجشیر در روزهای گذشته انتقادات بسیاری از جمله برخی از چهر‌های اصولگرا را به دنبال داشته است. عصر چهارشنبه نیز تجمعی در مقابل سفارت پاکستان در تهران برگزار شد که چند نفر از جمله نرگس محمدی بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شدند.

 

به گزارش آسیانیوز، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضان روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور مقابل سفارت اسلام‌آباد در تهران شعارهایی علیه طالبان، دولت اسلام‌آباد و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان سر داده‌اند.

طی روزهای گذشته طالبان حملات خود به دره پنجشیر، تنها منطقه‌ای که در افغانستان به تسخیر این گروه افراطگرا درنیامده، را افزایش داده است و برخی گزارش‌ها حاکی است که پاکستان با حملات هوایی و پهپادی به طالبان «کمک کرده است.»

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، نیز روز دوشنبه اعلام کرد: «حمله دیروز طالبان به وضوح نشان داد که نیروهای بیگانه همسو و در کنار طالبان در مقابل ملت افغانستان از دیرباز قرار داشتند و هنوز حضور دارند.»

در این میان رسانه‌های هندی بامداد دوشنبه ۱۵ شهریور گزارش دادند که بالگردها و پهپادهای پاکستان در جریان حمله نیروهای طالبان به دره پنجشیر اقدام به حمله به مواضع «جبهه مقاومت ملی» کرده‌اند. پاکستان هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

در حملات هوایی روز گذشته فهیم دشتی، سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر کشته شد. وی ۱۳ شهریورماه، هم‌زمان با سفر رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به کابل، طی توئیتی گفته بود که هیئت پاکستانی «به منظور کمک به طالبان» جهت تصرف پنجشیر به افغانستان آمده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان پیش از این، موضوع کمک‌های اخیر ارتش پاکستان به طالبان را رد کرده است.

رحالی‌که دوشنبه شب و درپی فراخوان احمد مسعود به قیام عمومی علیه طالبان، مردم در شهرهای کابل و مراز شریف به خیابان آمده و تظاهرات کردند، گزارش‌ها حاکی از آن است که در پنجشیر جنگ شدیدی بین نیروهای جبهه مقاومت ملی با نیروهای طالبان در جریان است.

این در حالی است که شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان در کابل دست به تظاهرات زدند. زنان و مردان شرکت کننده در این تظاهرات ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از احمد مسعود، به سردادن شعارهای علیه پاکستان از جمله شعار «مرگ بر پاکستان» و «زنده‌باد افغانستان» سر دادند.

درحالی که سخنگویان طالبان به طور مکرر از تشکیل دولتی فراگیر و همه شمول سخن می‌گویند، میزبانی چند روزه آنها از رییس سازمان اطلاعات نظامی پاکستان در کابل و همزمان با اوج گیری نبرد در پنجشیر همچنان ادامه دارد، بر حجم اعتراضات مردم افغانستان افزوده است.

همزمان و درپی فراخوان احمد مسعود برای قیام ملی، هزاران نفر دوشنبه شب در شهر مزار شریف مرکز استان بلخ نیز به خیابان‌ها آمده و شعارهای اعتراضی سر دادند.

درپی فراخوان احمد مسعود به قیام عمومی علیه طالبان، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان با «پاکستان را دشمن افغانستان» خواند و گفت: قیام علیه سلطه پاکستان وظیفه ملى و وجدانى هر شهروند افغانستان است

احمد مسعود، فرمانده جبهه مقاومت ملی صبح یک‌شنبه و ساعاتی پس از آنکه سخنگوی طالبان از تصرف مرکز پنجشیر خبر داد، در پیامی صوتی بر ادامه مقاومت تاکید کرد و گفت: «کسانی که به شکل مبارزه مسلحانه می‌توانند،‌ ما در کنارشان حضور داریم، کسانی که تظاهرات می‌کنند ما صدایشان می‌شویم و در کنارشان هستیم.»

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، نیز دوشنبه شب با تاکید براینکه «پاکستان دشمن افغانستان است»، با حمایت از فراخوان احمد مسعود، گفت: «قیام علیه سلطه پاکستان، وظیفه ملى و وجدانى هر شهروند افغانستان است.»

در خارج از افغانستان نیز عصر دوشنبه شماری از شهروندان افغان مقیم واشینگتن در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا به منظور پشتیبانی‌ از جبهه مقاومت مردمی در برابر طالبان و در حمایت از آزادی، برابری و حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان در افغانستان راهپیمایی کردند.

کبیر واثق، معاون والی پنجشیر، اعلام کرد که همین اکنون در پنجشیر و اندراب جنگ شدیدی جریان دارد و نیروهای مقاومت در این دو منطقه پیش‌روی کرده‌اند. او گفت: «نیروهای جبهه مقاومت تلفات سنگینی به طالبان وارد کرده‌اند.»

از سوی دیگر، درحالی که جبهه مقاومت ملی یک‌شنبه شب از حمله هوایی نیروهای ویژه ارتش پاکستان به نیروهای این جبهه در پنجشیر خبر داده بود، دوشنبه شب گزارش شد که چند جنگنده ناشناس مواضع طالبان را در پنجشیر هدف حمله هوایی قرار داده‌اند.

برخی منابع گفتند جت‌های نیروی هوایی افغانستان که پیشتر به تاجیکستان منتقل شده بودند، به یک پایگاه هوایی در افغانستان بازگشته‌‌اند و به مواضع طالبان در پنجشیر حمله کرده‌اند.

منابع محلی نیز از مشاهده سه جت در حال پرواز بر فراز پنجشیر در نیمه شب دوشنبه خبر دادند ولی تاکنون هیچ گزارش رسمی درباره هویت این جنگنده‌ها منتشر نشده است./


https://www.asianews.ir/u/3ma
اخبار مرتبط
برخی منابع از تخریب مقبره احمدشاه مسعود، رهبر ملی افغانستان از سوی گروه طالبان خبر دادند.
در حالی که شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان با فراخوان قیام عمومی احمد مسعود در کابل دست به تظاهرات زدند، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضانی روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور مقابل سفارت اسلام‌آباد در تهران شعارهایی علیه طالبان، دولت اسلام‌آباد و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان سر داده‌اند.
مقاومت در پنجشیر در حالی ادامه دار است که بر اساس ویدیوهای منتشرشده ،‌ شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان در کابل دست به تظاهرات زدند و ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از احمد مسعود، شعارهای علیه پاکستان از جمله شعار «مرگ بر پاکستان» و «زنده‌باد افغانستان» سر دادند.
احمدمسعود در پیام صوتی که امروز روز دوشنبه ۱۵ شهریور در حساب فیسبوکش منتشر کرد، گفت: طالب‌ها طینت واقعی خود را نشان دادند و برخلاف چیزی که در ظاهر می‌گفتند نشان دادند به بشریت باور ندارند و خواستار آغاز قیام عمومی مردم افغانستان شد.
در حالی که سخنگوی طالبان مدعی شده این گروه کنترل ولایت پنجشیر را به دست گرفته، نیروهای مخالف طالبان در این منطقه از ادامه مبارزه با طالبان خبر دادند.
فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، یکشنبه شب در نبرد با طالبان جان باخت؛ او خواهرزاده داکتر عبدالله عبدالله بود.
محمدحسین جعفریان کارشناس ارشد مسائل افغانستان با انتشار یک عکس و تایید اصالت آن نوشت: ۲۰۰۰ طالب اسیر رزمندگان مقاومت پنجشیر شدند.
سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز جمعه از کشته شدن ۴۵۰ نفر از نیروی طالبان و به اسیر شدن ۱۳۰ نفر دیگر در درگیری‌های شب گذشته خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمد
۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
0
0

آقای محترم ادبیات خودت رو درست کن در جمله ( نماینده مقام معظم رهبری) آسیا نیوز ادبیات خودت رو درست کن

خسرو رجب زاده
۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
0
0

سلام و درود و خسته نباشید من چگونه میتوانم برای جنگ با طالبان ثبت نام کنم و الان اگه بخوام بیایم شرایط جنگ چطور هستش و باید چگونه اقدام کنم ممنون میشم راهنمایی کنید شماره تماس 09351748001 09938700543


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید