صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۲
کد خبر: 5778
گزارشگر: 213
۸۸۳
۰
۰
۲
آخرین دستور درباره بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰

«شرط تازه» مسوولان برای حضوری شدن مدرسه ها

«شرط تازه» مسوولان برای حضوری شدن مدرسه ها
وزیر بهداشت گفت: بازگشایی مدارس در مهرماه منوط به واکسیناسیون دانش آموزان است که به واکسن خاصی با دز پایین تری نیاز دارد.

به گزارش آسیانیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازگشایی مدارس در مهرماه منوط به واکسیناسیون دانش آموزان است که به واکسن خاصی با دز پایین تری نیاز دارد.

بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، افزود: درصدد وارد کردن واکسن کودکان و نوجوانان هستیم و فکر می کنیم تا دوهفته آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم و کودکان را واکسینه کنیم تا مدارس باز شود.

 وی گفت: البته زمان بازگشایی مدارس به وزارت آموزش و پرورش باز می گردد و فعلا کار واکسیناسیون با ما است که برای معلمان انجام شده و والدین بچه ها را در برنامه داریم.

پایان واکسیناسیون کرونا در کشور در دهه فجر پیش بینی می شود


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما دهه فجر را برای پایان واکسیناسیون در کشور قول داده ایم و تلاش خود را در این زمینه می کنیم.

درخواست افزایش سهمیه ایران برای اربعین به عراق داده شده است
عین اللهی در خصوص زمان پایان استفاده از ماسک، گفت: هم اینک نه تنها در کشور بلکه تمامی مردم دنیا منتظر هستند که ماسک را بردارند ولی تا وقتی که ویروس در دنیا فعالیت دارد و دچار جهش می شود باید از ماسک استفاه شود.

وی افزود: کشورهایی که واکسن زده و ماسک را برداشته اند دوباره دچار مشکل شده اند و میزان مرگ و میر آنها بالا رفته است بنابراین باید واکسن بزنیم و ماسک را هم نگهداریم تا مرگ و میر کم شود.

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهای حوزه درمانی استان قزوین، گفت: با توجه به اینکه قزوین یک استان عبوری و در مسیر استان های دیگر است و از طرفی هم صنعتی محسوب می شود لازم است برای تقویت فضاهای بیمارستانی آن کار بیشتری انجام شود./


ایسنا
https://www.asianews.ir/u/3me
اخبار مرتبط
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
در حالی که امسال کشور عراق تنها پذیرای ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم با سفر هواپیمایی و احیانا بلیط ۴.۵ میلیون تومانی است، یک مقام مسوول در این باره گفت مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند و هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و همه مرزها در ایام اربعین بسته است
قانون باید از حقوق تبعیت کند و طبق اصول اخلاق زیستی، حکومت‌ها نمی‌توانند حقوق فطری و کرامت انسان‌ها را در جهت منافع سیاسی نقض کنند؛ یا به عنوان مثال اگر فردی دستورالعملی تصویب کند که واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شود و یا در واردات واکسن تعللی کند که موجب مرگ هزاران نفر در روز شود، قطعا از مصادیق جرم دولتی است.
همچنانکه اعلام شد متولدین ۱۳۵۵ و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه اقدام کنند، وزیر بهداشت از لغو محدودیت سنی برای همه سنین در دریافت واکسن خبر داد.
برخی روسای شبکه های بهداشت و پزشکان متخصص در نقاط مختلف ایران از مرگ و میر کروکان و نوجوانان در شهرهای مختلف ایران خبر دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید