صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 5779
گزارشگر: 213
۴۶۰
۰
۰
۳
جدا کردن پزشکی به طب سنتی و نوین هتک حیثیت به نظام سلامت است

با «جان مردم» بازی نکنید!/نامه به رییس مجلس و وزیر بهداشت درباره «تشکیل سازمان‌های طب اسلامی»

با «جان مردم» بازی نکنید!/نامه به رییس مجلس و وزیر بهداشت درباره «تشکیل سازمان‌های طب اسلامی»
روسای تعدادی از انجمن‌های علمی ایران در نامه‌ای به رییس مجلس و وزیر بهداشت، طرح نمایندگان مجلس برای تشکیل‌ «سازمان‌های طب اسلامی - ایرانی» را هتک حیثیت نظام سلامت خواندند و آن را به خطر انداختن جان مردم بیان کردند.
به گزارش آسیانیوز، روسای تعدادی از انجمن‌های علمی ایران در نامه‌ای به رییس مجلس و وزیر بهداشت، طرح نمایندگان مجلس برای تشکیل‌ «سازمان‌های طب اسلامی - ایرانی» را هتک حیثیت نظام سلامت خواندند.

نویسندگان این نامه تاکید کرده‌اند که این طرح، در صورت تصویب، سلامت مردم را به مخاطره خواهد انداخت.

روسای انجمن‌های علمی با اشاره به اینکه جدا کردن طب سنتی از قوانین سازمان نظام پزشکی مغایر قوانین کشور و اصول علمی است تاکید کرده‌اند که دادن مجوز طبابت به افراد غیر پزشک «اقدامی کاملا غیراخلاقی، غیرحرفه‌ای و غیرمنطقی است» و «دوپاره کردن پزشکی به طب سنتی و طب نوین، مستمسکی جهت ایجاد جایگاه مداخله تشخیصی و درمانی برای افراد بدون صلاحیت شده است.»

بر اساس طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کرده‌اند، سازمانی به نام «طب اسلامی - ایرانی» تشکیل خواهد شد که برای فعالیت مطب‌ها و مراکز این طب مجوز صادر می‌کند و بر کار آنها نظارت خواهد کرد.

پس از شیوع کرونا و تجویز داروهایی چون «روغن بنفشه» و «داروی امام کاظم» انتقادها از شیوع «طب اسلامی» یا «طب اسلامی - سنتی» افزایش یافت. طرفداران این روش استانداردهای نهادهای جهانی برای مقابله با کرونا را رد کرده و در مقابل اجرای آنها ایستادگی کرده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/3mf
اخبار مرتبط
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
در حالی که امسال کشور عراق تنها پذیرای ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم با سفر هواپیمایی و احیانا بلیط ۴.۵ میلیون تومانی است، یک مقام مسوول در این باره گفت مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند و هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و همه مرزها در ایام اربعین بسته است
قانون باید از حقوق تبعیت کند و طبق اصول اخلاق زیستی، حکومت‌ها نمی‌توانند حقوق فطری و کرامت انسان‌ها را در جهت منافع سیاسی نقض کنند؛ یا به عنوان مثال اگر فردی دستورالعملی تصویب کند که واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شود و یا در واردات واکسن تعللی کند که موجب مرگ هزاران نفر در روز شود، قطعا از مصادیق جرم دولتی است.
همچنانکه اعلام شد متولدین ۱۳۵۵ و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه اقدام کنند، وزیر بهداشت از لغو محدودیت سنی برای همه سنین در دریافت واکسن خبر داد.
برخی روسای شبکه های بهداشت و پزشکان متخصص در نقاط مختلف ایران از مرگ و میر کروکان و نوجوانان در شهرهای مختلف ایران خبر دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید