صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۹
کد خبر: 5784
گزارشگر: 213
۱۰۸۳
۰
۰
۳
کودکان و نوجوانان واکسن مجزا دریافت می کنند

«تولید» و تایید واکسن کرونا برای کودکان

«تولید» و تایید واکسن کرونا برای کودکان
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
به گزارش آسیانیوز، سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید کند

سازمان غذا و دارو آمریکا روز جمعه ۱۹ شهریور اعلام کرد که تجویز آزمایشی واکسن کرونا در مورد کودکان به دلیل احتمال ایجاد عوارض جنبی باید حداقل به مدت دو ماه تحت نظر قرار بگیرد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید از این بیانیه می توان برداشت کرد که احتمالا نهاد بهداشتی مسئول کنترل کیفیت داروها در آمریکا به جای تایید نهایی واکسن کودکان به دنبال یافتن راه‌های سریع‌تری برای استفاده اضطراری است.

سازمان غذا و دارو آمریکا افزود، به دنبال یافتن راه‌هایی برای بررسی سریع‌تر نتایج جدیدترین آزمایش‌های بالینی است و تکمیل این بررسی به جای چند ماه ممکن است چند هفته طول بکشد.

این نهاد در مرداد ماه و پس از بررسی نتایج تحقیقات شش ماهه، تجویز واکسن فایزر را به طور کامل برای افراد بالای ۱۶ سال تایید کرد. تجویز این واکسن برای مصرف اضطراری در ماه دسامبر سال گذشته و پس از یک تحقیقات دو ماهه تایید شد.

به دلیل شیوع گسترده سویه دلتا ویروس که آغاز فصل تحصیلی در برخی از ایالات آمریکا را مختل کرده است این نهاد برای تایید سریع‌تر واکسن برای خردسالان زیر ۱۲ سال تحت فشار قرار گرفته است.

تجویز واکسن فایزر برای نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۵ سال تایید شده و شرکت‌های «فایزر» و «مدرنا» تلاش می‌کنند هر چه سریع‌تر تحقیقات در مورد واکسن خود برای کودکان زیر ۱۲ سال را تکمیل کنند.

شرکت «فایزر» اعلام کرده که اطلاعات مورد نیاز جهت تایید واکسن خود برای کودکان یبن ۵ تا ۱۱ سال را در ماه سپتامبر تکمیل و به فاصله کوتاهی پس از آن درخواست برای دریافت جواز مصرف را به سازمان غذا و دارو آمریکا تحویل خواهد داد.

این شرکت می گوید اطلاعات مربوط به واکسن برای کودکان ۶ ماهه تا دو ساله را نیز تا ماه اکتبر و یا نوامبر تکمیل می‌کند.

شرکت «مدرنا» نیز روز پنجشنبه اعلام کرد آزمایش بالینی واکسن خود برای کودکان بین ۶ تا ۱۱ ساله را به زودی شروع خواهد کرد و تحقیقات در مورد واکسن مناسب برای کودکان زیر ۶ سال در مراحل مقدماتی‌تر است./
https://www.asianews.ir/u/3mj
اخبار مرتبط
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
در حالی که امسال کشور عراق تنها پذیرای ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم با سفر هواپیمایی و احیانا بلیط ۴.۵ میلیون تومانی است، یک مقام مسوول در این باره گفت مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند و هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و همه مرزها در ایام اربعین بسته است
قانون باید از حقوق تبعیت کند و طبق اصول اخلاق زیستی، حکومت‌ها نمی‌توانند حقوق فطری و کرامت انسان‌ها را در جهت منافع سیاسی نقض کنند؛ یا به عنوان مثال اگر فردی دستورالعملی تصویب کند که واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شود و یا در واردات واکسن تعللی کند که موجب مرگ هزاران نفر در روز شود، قطعا از مصادیق جرم دولتی است.
همچنانکه اعلام شد متولدین ۱۳۵۵ و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه اقدام کنند، وزیر بهداشت از لغو محدودیت سنی برای همه سنین در دریافت واکسن خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید