صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۱:۳۶
کد خبر: 5785
گزارشگر: 213
۸۶۳
۰
۰
۴
مذاکرت وین در توقف برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ناکام ماند

وزیر خارجه اسرائیل: در برابر تروریسم اسلامی دست روی دست نمی گذاریم!

وزیر خارجه اسرائیل: در برابر تروریسم اسلامی دست روی دست نمی گذاریم!
وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه مذاکرات وین نتوانست جلوی برنامه هسته ای ایران را بگیرد، تاکید کرد که کشورهای دیگر همسایه راه ایران را پیش می گیرند و اوج‌گیری اسلام‌گرایی افراطی در افغانستان که همسایه پاکستانِ و دارای سلاح اتمی است، بحران امنیتی را وخیم‌تر خواهد کرد و ما دست روی دست نمی گذاریم!

به گزارش آسیانیوز ، وزیر خارجه اسرائیل مدعی است کشورش اهداف هسته‌ای ایران را تهدیدی در مقیاس منطقه‌ای تلقی می‌کند و آماده دفاع از شهروندان خود است.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------
یائیر لاپید روز جمعه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: «نیروی برهم‌زننده ثبات در سوریه ایران است و اسرائیل نمی‌تواند چه در بلندمدت و چه در کوتاه‌مدت حضور ایران در منطقه و صدور تروریسم را تحمل کند... ما دست روی‌ دست نخواهیم گذاشت تا تروریسم هدایت شده از ایران به شهروندانمان آسیب بزند.»
لاپید مشخص نکرد که استراتژی فراگیر اسرائیل علیه ایران راه‌های دیپلماتیک و تحریم است یا اقدامی نظامی خواهد بود اما گفت که ایران باید با «تهدید معتبری» روبه‌رو شود، زیرا در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای است و «تهدیدی علیه موجودیت» اسرائیل به شمار می‌رود.

وزیر خارجه اسرائیل در ادامه ادعا کرد که دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای باعث می‌‌شود یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه آغاز شود.

به گفته او، عربستان سعودی، ترکیه و مصر هم ساخت سلاح هسته‌ای برای خود را شروع خواهند کرد و در عین حال اوج‌گیری اسلام‌گرایی افراطی در افغانستان که همسایه پاکستانِ دارای سلاح اتمی است، می‌تواند بحران امنیتی را وخیم‌تر کند.

لاپید همچنین گفت که نه برجام و نه مذاکرات اخیر در وین نتوانسته‌اند جلو توسعه برنامه هسته‌ای تهران را بگیرند.


همچنین در اوایل ماه جاری در نخستین دیدار  بایدن با نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل موضوعاتی چون «امنیت اسرائیل و تهدید ایران» اختصاص یافت.

جو بایدن به بنت اطمینان داد که اگر دیپلماسی در بازدارندگی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای موثر نباشد، واشینگتن دست به اقدامات دیگری خواهد زد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت، ما دیپلماسی را در اولویت اول قرار داده‌ایم و باید دید که ما را به کجا خواهد رساند. اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، ما آماده‌ا‌یم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.

وی همچنین وعده داد که واشینگتن سامانه دفاع راکتی گنبد آهنین ارتش اسرائیل را دوباره به راکت‎‌های مورد نیاز مجهز خواهد کرد.نفتالی بنت نیز در این دیدار با رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که «ایران صادر کننده تروریسم و ناقض شماره یک حقوق بشر در دنیا است» و «درست در همین حال که ما با هم صحبت می‌کنیم، ایرانی‌ها سانتریفیوژهای خود را در نطنز می‌چرخانند»./

https://www.asianews.ir/u/3mk
اخبار مرتبط
همچنانکه دو روز گذشته نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از پایبند نبودن همیشگی آمریکا به مذاکرات برجام سخن گفت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای تهران تاکید کرده که فعالیت‌های آژانس و بازرسان آن در ایران به طور جدی محدود شده است.
نخست وزیر جدید اسرائیل٬ روز گذشته برای نخستین بار در حالی در کاخ سفید با جو بایدن دیدار کرد که رییس جمهور آمریکا تاکید کرد با شکست دیپلماسی درباره ایران، گزینه‌های دیگری به کار می بریم و وعده داد که واشینگتن سامانه دفاع راکتی گنبد آهنین ارتش اسرائیل را دوباره به راکت‎‌های مورد نیاز مجهز خواهد کرد.
گروهی از رسانه‌ها نوشته‌اند نفتالی بنت می‌خواهد از زبان جو بایدن بشنود که دولت او در قبال ایران چه تصمیمی دارد و آیا واقعاً در تلاش بازگشت به برجام است یا نه.
نخست وزیر اسرائیل، با استقبال از بیانیه‌ها و اظهارات مقام‌های آمریکایی و اروپایی درباره حمله پهپادی ایران به کشتی مرمر استریت، ادعا کرده است اکنون زمان آن است که اسرائیل در «جبهه‌های متعدد» به ایران پاسخ دهد.
رسانه‌های اسرائیل تاکید کرده‌اند که در انتصاب سرهنگ هرتسوگ به مقام سفیر در آمریکا، «تجربیات» و «شناخت عمیق» او در ارتباط با ایران موثر بوده و احتمالا مهم‌ترین ماموریت او در واشینگتن، جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل امروز گفت زمان پاسخ دادن به اقدامات ایران «فرا رسیده» و اسرائیل برای حمله علیه ایران آمادگی دارد.
بریتانیا، رومانی و لیبریا در نامه شکایت به شورای امنیت نوشتند: حمله به کشتی اسراییلی باعث اختلال و ایجاد خطر برای امنیت و ایمنی کشتیرانی بین‌المللی شد و نقض آشکار قوانین بین المللی است؛ این در حالی است که نیروی دریایی بریتانیا از احتمال «ربوده شدن» یک کشتی دیگر نیز با پرچم پاناما در خلیج عمان خبر داده است.
چند روز پس از حمله به کشتی مرسر استریت در سواحل عمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی هشدار دادند که کنترل هدایتشان را از دست داده‌اند و اعلام کرد که هنوز مشخص نیست در این منطقه چه حادثه‌ای در جریان است.
همچنانکه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران حمله اخیر به کشتی مرسر استریت در دریای عرب را انجام داده است و گفت ایالات‌متحده با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است تا این کشورها به این حمله واکنشی مشترک نشان دهند، کانادا و انگلستان نیز این حادثه را محکوم کردند و به بیانیه مشترک آمریکا و اسراییل پیوستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید