صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۹
کد خبر: 5790
گزارشگر: 213
۱۹۰۶
۰
۱
۲
اعلام فراخوان عمومی خانه خریدن

مسکن اولی‌ها برای خانه دار شدن ثبت نام کنند

مسکن اولی‌ها برای خانه دار شدن ثبت نام کنند
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به طبس از مسکن اولی‌ها خواست در صورتیکه فرم (ج) آنها قرمز نشده است، در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.

به گزارش آسیانیوز، وزیر راه و شهرسازی از مسکن اولی‌ها خواسته است که در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند، اما زیرساخت این سامانه برای ثبت‌نام آنها آماده نشده است.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به طبس از مسکن اولی‌ها خواست در صورتیکه فرم (ج) آنها قرمز نشده است، در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

«جزییات» و شرایط وام «یک میلیارد تومانی» مسکن

-----------------------------------------------

وی با یادآوری این‌که سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شود،‌ افزود: در ساخت این واحدها تلاش ما این است مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد به‌صورت مستقیم از کارخانه خریداری شود تا واحدها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد.


اگرچه وزیر راه و شهرسازی از مسکن‌ اولی‌ها خواسته نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح ملی مسکن اقدام کنند اما به نظر می‌رسد زیرساخت این سامانه برای ثبت‌نام آماده نشده است.

در مراجعه به سایت tem.mrud.ir متقاضی ابتدا متقاضی قوانین و مقررات، شرایط ثبت‌نام و… را مطالعه کرده و آنها را تایید می‌کند. در مرحله بعدی نیز کد ملی به همراه شماره همراه باید درج شود، پس از این کار متقاضی با دو پیام «دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا/در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است» مواجه می‌شود.

در واقع مسکن‌اولی‌ها فعلا نمی‌توانند طبق دعوت وزیر راه و شهرسازی در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند. به نظر می‌رسد معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی فعلا آمادگی این اقدام را نداشته و نتوانسته است زیرساخت مورد نیاز برای ثبت‌نام را فراهم کند.

به نقل از تسنیم در دولت قبل از حدود ۵۳۴ هزار واحد طرح ملی مسکن کمتر از ۴۰ هزار (حدود ۷ درصد) افتتاح شد. تسهیلات بانکی این طرح ۱۵۰ میلیون تومان است که قرار است به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یابد. میزان اقساط ماهانه این وام با سود ۱۸ درصدی و در بازپرداخت ۱۲ ساله ۴ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان است.

مجموع سود این وام در ماه ۱۲ سال دوازدهم ۳۶۱ میلیون تومان است که با احتساب اصل وام به متقاضی بیش از ۶۱۱ میلیون تومان بازپرداخت خواهد داشت./


https://www.asianews.ir/u/3mp
اخبار مرتبط
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام وام ودیعه قرادادهای اجاره سال ۹۹، گفت: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال۹۹ نیز با نظام بانکی نامه نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روش تأمین اعتبارات احداث مسکن و فضاهای عمومی، آموزشی درمانی و خدماتی نواحی مسکونی در شهرهای جدید گفت که در مجموعه شهرهای جدید مدل مالی نوینی تحت عنوان مشارکت از طریق بخش خصوصی در مرکز محلات و نواحی شهر پیاده‌سازی و اجرا شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، انجام می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده است: وام ۲۵۰ میلیون تومان مسکن ملی شامل تمام متقاضیان حتی آنهایی که قبلا قرارداد منعقد کرده‌اند هم می‌شود و متقاضیانی که با وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرارداد بستند می‌توانند از وام ۲۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.
طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تسهیلات ودیعه مسکن امسال همانند سال گذشته بوده و هیچ تغییری نکرده است و نرخ سود این وام ۱۳ درصد و مدت بازپرداخت آن برای تهرانی‌ها ۵ ساله و برای سایر شهر‌ها ۳ ساله است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید