صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۱:۳۲
کد خبر: 5798
گزارشگر: 213
۸۰۱
۰
۰
۳
جمهوری اسلامی و آژانس اتمی تفاهمی انجام نداده اند

آژانس «نمی تواند» تصاویر مراکز هسته‌ای ایران را «رویت» کند؛ حتی با سفر گروسی!

آژانس «نمی تواند» تصاویر مراکز هسته‌ای ایران را «رویت» کند؛ حتی با سفر گروسی!
یک مقام ایرانی آگاه گفته است سفر روز شنبه ۲۰ شهریور رافائل گروسی ربطی به محدودیت‌های اعمال‌شده برای آژانس در دسترسی به تصاویر دوربین‌های مراکز اتمی ندارد.

به گزارش آسیانیوز، شبکه پرس‌ تی‌وی ایران از قول یک مقام آگاه گزارش داده است که تغییری در ممانعت از دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اطلاعات دوربین‌های نصب شده در سایت‌های هسته‌ای ایران اعمال نخواهد شد.

----------------------

بیشتر بخوانید:

پروتکل الحاقی متوقف شد/ممنوعیت بازید بازرسان از تاسیسات هسته ای ایران
---------------------------------------
این مقام ایرانی که نامی از وی برده نشده، به پرس‌ تی‌وی گفته است سفر روز شنبه ۲۰ شهریور رافائل گروسی ربطی به محدودیت‌های اعمال‌شده برای آژانس در دسترسی به تصاویر دوربین‌های مراکز اتمی ندارد.

وال استریت ژورنال روز شنبه از قول سه منبع گزارش داده بود سفر آقای گروسی به ایران در پی مذاکرات فشرده طی روزهای گذشته برای تضمین تعهدات ایران بوده و توافق شده است ایران به تجهیزات نظارتی بر فعالیت‌های هسته‌ای و منشا اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده پاسخ دهد.

 

----------------------

بیشتر بخوانید

تصویب توقف پروتکل الحاقی در مجلس/نظارت بر فعالیت اتمی ایران لغو شد
------------------------------------------------------------------------------

با این حال، منبع ایرانی این گزارش را رد کرده و تاکید داشته که گفت‌وگوها «صرفاً درخصوص سرویس برخی تجهیزات نظارتی آژانس» خواهد بود.

وی گفته است آژانس کماکان به تصاویر دوربین‌های نظارتی دسترسی نخواهد داشت.

ایران اسفند پارسال، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای خود را محدود و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد. پس از آن تهران و آژانس به توافقی دست یافتند که بر پایه آن دوربین‌های نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای به مدت سه ماه فعالیت کند ولی دسترسی به اطلاعات ذخیره شده تنها در صورتی ممکن شود که تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو شده باشد.

این توافق سه ماهه با نظر شورای عالی امنیت ملی ایران، به مدت یک ماه دیگر تمدید شد، ولی این مهلت روز سوم تیر به پایان رسید و ایران از تمدید دوباره آن خودداری کرد./


https://www.asianews.ir/u/3mv
اخبار مرتبط
نخست وزیر جدید اسرائیل٬ روز گذشته برای نخستین بار در حالی در کاخ سفید با جو بایدن دیدار کرد که رییس جمهور آمریکا تاکید کرد با شکست دیپلماسی درباره ایران، گزینه‌های دیگری به کار می بریم و وعده داد که واشینگتن سامانه دفاع راکتی گنبد آهنین ارتش اسرائیل را دوباره به راکت‎‌های مورد نیاز مجهز خواهد کرد.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که شامگاه دوشنبه ۱۱ مرداد پخش شد، با انتقاد دوباره از مصوبه هسته‌ای مجلس گفت به این زودی‌ها توافقی صورت نمی‌گیرد.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین سخنرانی خود در دولت دوازدهم تایید کرده است که آرشیو هسته‌ای را اسرائیلی‌ها سرقت کردند و پیش ترامپ بردند که او از توافق هسته ای خارج شد.
توییتر فارسی دفتر نخست وزیری اسرائیل در رشته توییت‌هایی نوشت نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل در سخنانی در مراسم پایان دوره خلبانی نیروی هوایی اسرائیل مدعی شده است جمهوری اسلامی نظامی خشن و تندرو است و برای دستیابی به صلاح هسته ای به مردمش گرسنگی می دهد.
یک منبع مطلع ایرانی نوشته است، ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران در نزدیکی کرج با پهپاد کوچکی هدف قرار گرفته و رسانه های اسراییلی گزارش کرده اند که این حمله خسارت سنگینی برجای گذاشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید