صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
کد خبر: 5804
گزارشگر: 213
۸۴۳
۰
۰
۳
از کار افتادن گوشی چینی و تلاش جهان برای قطع ارتباط با ایران

«واقعیت» قفل شدن شیائومی «انزوای قطعی»کشور تحریم شده است/کاربران ایرانی چه کنند؟!

«واقعیت» قفل شدن شیائومی «انزوای قطعی»کشور تحریم شده است/کاربران ایرانی چه کنند؟!
گوشی های شیائومی به مناطق مختلف جهان صادر می شوند؛ مگر به کشورهای کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان، جزایر کریمه و البته «ایران»!و در هفته اخیر نیز این شرکت چینی، مشغول مسدودسازی دستگاه ها و جلوگیری از ورود کامل این گوشی ها به این کشورها شده است.

به گزارش آسیانیوز، روز گذشته خبر مسدود شدن گوشی های شیائومی در ایران و سایر کشورها منتشر شد. اما آیا این خبر به معنای پایان تلخ شیائومی در ایران است؟

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

«صدها» تحریم «دونالد ترامپ علیه ایران» لغو نخواهد شد

--------------------------------------------
 گوشی شیائومی، محبوبیت زیادی نزد کاربران ایرانی دارد، اما خبر های بدی از گوشه و کنار به گوش می رسد. ماجرای تحریم و قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران و چند کشوتکنولر دیگر چیست؟

وقت صبح نوشت گوشی های شیائومی در مدت زمان کوتاهی توانسته اند به شهرت جهانی دست پیدا کنند. این محصولات چینی مورد استقبال گرم کاربران ایرانی نیز قرار گرفته اند و سهم قابل توجه از بازار اسمارت فون های ایران به این گوشی تعلق دارد؛ اما به نظر می رسد که طوفانی به پا شده است و گوشی های شیائومی به زودی در ایران قفل می شوند!

بر اساس گزارش جدید xda-developer، گوشی های شیائومی به مناطق مختلف جهان صادر می شوند و کاربران بدون هیچ مشکل می توانند از این دستگاه های هوشمند استفاده کنند، مگر این که ساکن کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان، جزایر کریمه و البته ایران باشند!
با وجود این که سیاست صادرات شیائومی، از فروش گوشی های هوشمند به این کشورها جلوگیری می کند، اما در چند هفته اخیر، این شرکت چینی، مشغول مسدودسازی دستگاه های واردشده به آن ها شده است.

 بسیاری از کاربران در ردیت و فیس بوک، مدت ها پیش، از قفل شدن گوشی های شیائومی خود گلایه کرده بودند. حال به نظر می رسد که شیائومی، فرایند مسدودسازی را سرعت بخشیده است.

پس از چند روز فعال شدن و استفاده از گوشی شیائومی، کاربران ساکن در کشورهای تحریم شده با مشکل قفل شدن دستگاه، روبرو می شوند. پیام زیر به آنها فرستاده و گوشی هوشمندشان به یک پاره آجر تبدیل می شود!

سیاست شیائومی، اجازه فروش یا ارائه محصولات در منطقه ای که شما قصد فعال سازی آن را داشته اید، نمی دهد. جهت آگاهی از اطلاعات بیشتر، به طور مستقیم با فروشنده تماس بگیرید.

مشکل این است که شیائومی به روشنی درباره فروش و استفاده از محصولات خود در کشورهای تحریم شده، اخطار داده و به قوانین کنترل صادرات آمریکا متعهد شده است؛ اما با صراحت نگفته است که این محصولات را قفل می کند!

تکلیف کاربران ایرانی چه می شود؟
خبری از کاربران ایرانی مبنی بر قفل شدن گوشی ها تا این لحظه به دست نرسیده است، اما نمی توان به طور قطع، خوش بین یا بدبین بود. اگر قصد خرید گوشی شیائومی دارید، در حال حاضر، اقدامی نکنید یا مطمئن شوید که نسخه جهانی (گلوبال) را از فروشندگان و نمایندگی های معتبر، خریداری کنید.

بر اساس توصیه کاربران، اگر گوشی شیائومی شما هنوز مسدود نشده است، از به روزرسانی آن خودداری کنید. اگر می توانید، بوتلو در گوشی هوشمند خود را آن لاک و در صورت امکان، از رم های سفارشی (غیر چینی) استفاده کنید.

اگر گوشی شما مسدود شد، چاره ای غیر از مراجعه به فروشنده و پس دادن آن ندارید، آن هم به شرطی که شرایط ضمانت (گارانتی) اجازه این کار را بدهد!

سیاست های پشت قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران کدام اند؟ با توجه به این که شیائومی، چندی پیش، مشکل تماس در گوشی های فعال خود در ایران را حل کرد، آیا احتمال مسدودسازی آن ها وجود دارد؟/


https://www.asianews.ir/u/3n3
اخبار مرتبط
در حالی که مقام‌های ایرانی امیدوار بودند با کمک طالبان بازار هرات به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تأمین ارز ایران در دوران تحریم بازگشایی شود، خبرهایی منتشر شد که بر اساس آن طالبان جلو معاملات ارز را گرفته است. این موضوع سبب شد تا قیمت دلار در تهران مجدداً روند افزایشی را پیش بگیرد.
روسیه نتوانسته پس از شوروی در اطراف خود حاشیه امن ایجاد کند؛ ایدئولوژی با جاذبه پدید بیاورد تا از پیشروی غرب جلوگیری کند و ساختار اقتصادی به شدت فاسد و انحصاری‌اش مانع از آن شده تا ثروت در همه جامعه به گردش دربیاید و اقتصاد روسیه توان مقاومت در برابر تحریم را ندارد.
در سال‌های اخیر اقدام نهادها و مسوولان در ایران به استخراج بیت‌کوین موضوعی بحث‌برانگیز بوده است؛ در حالی که صداوسیما که بخشی از توان خود را به استخراج بیت‌کوین و کسب درآمد از این راه اختصاص داد و تهاتر با شرکت‌های چینی برای استخراج بیت‌کوین نیز از جمله مواردی است که می‌توان نام برد و همه این ها مسئله انرژی در ایران را بحرانی‌تر کرد.
تمرکز دولت بر حمایت از بنگاه های بزرگ دولتی و شبه دولتی به تحمیل هزینه ها و تضعیف و پیچیدگی بیشتر شرایط فعالیت صنایع کوچک و متوسط منجر شد؛ از این رو دسترسی این صنایع به فناوریهای نوین، حضور در بازارهای بین المللی و مراودات تجاری و رفع موانع صادراتی از جمله اقداماتی است که باید دستور کار دولت جدید قرار گیرد.
مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معضل بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی، تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط تحریم، مستلزم گرداندن پر قدرت چرخ های صنعت و تولید، جلوگیری از رانت و قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی سطوح، شنیدن دردها و مشکلات اقشار جامعه و پاسخگویی به آنها است.
دادستان بحرین روز گذشته در گزارشی ادعا کرد که پس از بررسی همه موارد مربوط به اتهامات اشخاص و بانک‌های درگیر در این پرونده، بانک «المستقبل» و شش نفر از مقامات آن در بحرین، هم‌چنین بانک مرکزی ایران و چند بانک‌ ایرانی دیگر را مجرم شناخته است.
چند منبع رسمی آمریکا گزارش داد که دولت جو بایدن در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای است؛ در حالی که برخی از تحلیل‌گران فنی نیز با توجه به رشد روزهای اخیر اعتقاد دارند که موج افزایشی جدیدی آغاز شده است و دلار به زودی از مقاومت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی نیز عبور خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید