صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۵
کد خبر: 5821
گزارشگر: 213
۱۳۸۴
۰
۰
۴
دریافت واکسن در سن مدرسه آغاز می شود

واکسیناسیون دانش آموزان کلید خورد

واکسیناسیون دانش آموزان کلید خورد
برنامه ما واکسیناسیون افراد در سن مدرسه یا ۶ تا ۱۸ سال است و برای این کار حدود ۱۳ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که کارهای مقدماتی آن در واکسن‌های داخلی و وارداتی انجام شده است.
به گزارش آسیانیوز، وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر واکسیناسیون از سن ۱۸ سال به بالا در مناطق و گروه های مختلف از جمله در روستاها و عشایر و مناطق مرزی در حال انجام است.

آغاز واکسیناسیون دانش آموزان تا دو هفته آینده
بهرام عین اللهی ، در حاشیه دیدار فرماندهان ارتش در ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: به فراخور انجام واکسیناسیون، سن تزریق واکسن کاهش می‌یابد. بعضاً دیدیم که برخی افراد که هنوز سن آنها برای واکسیناسیون اعلام نشده و یا افراد بدون ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که این باعث ازدحام می‌شود.

وی ادامه داد: به مردم نوید می‌دهیم که اصلاً نگران واکسیناسیون خودشان نباشند چون با توجه به واردات مقدار زیادی واکسن در روزهای گذشته و استمرار آن در روزها و هفته‌های آتی، واکسیناسیون با سرعت انجام می‌شود. همچنین چندین مجموعه داخلی اقدام به تولید واکسن کرده اند که امروز هم فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن فخرا، آغاز شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برنامه ما واکسیناسیون افراد در سن مدرسه یا ۶ تا ۱۸ سال است و برای این کار حدود ۱۳ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که کارهای مقدماتی آن در واکسن‌های داخلی و وارداتی انجام شده و امیدواریم که در دو هفته آینده واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز کنیم تا بعد از انجام واکسیناسیون، شاهد بازگشایی مدارس نیز باشیم.

عین اللهی ضمن تقدیر از تلاش‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها به ویژه در مقابله با کرونا، گفت: خدا را شاکریم که ارتشی مردمی داریم که در زمان دفاع، مردانه ایستادگی می‌کند و در زمان صلح، در کنار مردم است و صحنه‌های باشکوه امدادرسانی این نیروها را در بلایا وحوادث مختلف مشاهده كرده ایم./

وی افزود: امروز در بحران کرونا هم ارتش در عرصه واکسیناسیون و در حوزه درمان به ویژه در مناطق محروم، کمک‌های ویژه ای کرده است که امیدواریم این کمک‌ها ادامه داشته باشد. از مردم هم تشکر می‌کنیم چون صحنه‌هایی که از مشارکت مردم در مراکز واکسیناسیون می‌بینیم، یادآور مشارکت‌های مردمی در دوران دفاع مقدس است.

وزیر بهداشت گفت: در سفر اخیرم به قزوین دیدم که دانشجویان با علاقه و انگیزه فراوان ساعت ۱۱ شب هنوز در حال واکسیناسیون بودند که از آنها تشکر می‌کنیم. هفته گذشته رتبه ایران از نظر واکسیناسیون در سطح جهان دوم بود. بیشترین میزان واکسیناسیون در هفته گذشته از نظر تعداد متعلق به آلمان با ۶ میلیون تزریق واکسن بود و ایران با تزریق حدود ۵ میلیون دوز در هفته، رتبه دوم را به دست آورده بود که امیدواریم با کمک‌ها و شور مردمی، رتبه اول را بتوانیم کسب کنیم./
مهر
https://www.asianews.ir/u/3nm
اخبار مرتبط
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
در حالی که امسال کشور عراق تنها پذیرای ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم با سفر هواپیمایی و احیانا بلیط ۴.۵ میلیون تومانی است، یک مقام مسوول در این باره گفت مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند و هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و همه مرزها در ایام اربعین بسته است
قانون باید از حقوق تبعیت کند و طبق اصول اخلاق زیستی، حکومت‌ها نمی‌توانند حقوق فطری و کرامت انسان‌ها را در جهت منافع سیاسی نقض کنند؛ یا به عنوان مثال اگر فردی دستورالعملی تصویب کند که واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شود و یا در واردات واکسن تعللی کند که موجب مرگ هزاران نفر در روز شود، قطعا از مصادیق جرم دولتی است.
همچنانکه اعلام شد متولدین ۱۳۵۵ و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه اقدام کنند، وزیر بهداشت از لغو محدودیت سنی برای همه سنین در دریافت واکسن خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید