صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۴
کد خبر: 5826
گزارشگر: 2
۸۱۷
۰
۰
۲
انواع باسکول‌ها و کاربرد آنها

با تولید انواع باسکول در توزین تراز آریا آشنا شوید!

با تولید انواع باسکول در توزین تراز آریا آشنا شوید!
امروزه باسکول در انواع مختلفی تولید می‌شود که در این آموزش قصد داریم به معرفی و کاربرد برخی از آنها بپردازیم. از شما کاربر گرامی دعوت می‌کنیم با توزین تراز آریا همراه باشید.

باسکول چیست؟

 
باسکول به نوعی ترازوهای بسیار بزرگ گفته می‌شود که کاربردهای فراوانی در صنعت دارد. برای مثال برای اندازه گیری میزان باری که توسط کامیون‌‌ها حمل می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین طور برخی از انواع آن درمیدان‌های میوه و تره‌بار جهت اندازه‌گیری جرم‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی باسکول به دو نوع قپانی و باسکول دیجیتال تقسیم بندی می‌شود. باسکول قپان همان باسکول‌های قدیمی و یا دستی هستند که معمولا درصد خطا در آنها بالاتر است. نوع دیجیتال باسکول با جریان برق کار می‌کند و موجب می‌شود در وزن‌های بالای یک تن با خطای بسیار پایین‌تر کار کرد. امروزه باسکول دیجیتالی برای توزین مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه باسکول در انواع مختلفی تولید می‌شود که در این آموزش قصد داریم به معرفی و کاربرد برخی از آنها بپردازیم. از شما کاربر گرامی دعوت می‌کنیم با توزین تراز آریا همراه باشید.

اجزای باسکول عبارتند از:

. سازه باسکول همان قسمتی است که وسیله جهت اندازه گیری روی آن قرار می‌گیرد و نام دیگر آن پلتفرم می‌باشد. معمولا جنس سازه و یا همان پلتفرم‌ها ترکیبی از بتن و فلز است تا بتواند مقاومت خوبی داشته باشد. باسکول‌ها دیجیتال می‌توانند داخل زمین و یا بر روی زمین نصب شوند.
. لودسل‌ها که توسط آنها وزن اندازه گیری می‌شود. تعداد لودسل‌هایی که در باسکول مورد استفاده قرار می‌گیرند با یکدیگر متفاوت است و این موارد براساس نوع طراحی و کاربرد متفاوت خواهند بود.
. اندیکاتورها که به نمایش دهنده‌ هم شهرت دارند و برای نمایش تغییرات وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
. جی باکس و یا همان جعبه جانکشن: برای نمایش وزن توسط نمایش دهنده ابتدا باید تغییرات وزن به G-box منتقل شود و سپس به نمایش دهنده الکترونیکی منتقل شده و وزن به نمایش دربیاید. از دیگر قابلیت‌های اندیکاتور می‌توان به چاپ قبوض و انتقال اطلاعات به کامپیوتر اشاره نمود.
. پرینتر : در حالت کلی باسکول‌ها پرینتر ندارند ولی میتوان جهت سهولت در کار به آنها پرینتر متصل نمود.

انواع باسکول:

باسکولت:

باسکولت ‌ها همان باسکول‌های کوچکی هستند که معمولا توانایی اندازه‌گیری وزن بین ۱۰۰ کیلو گرم تا ۴ تن را دارند.

 

باسکولت

 

باسکول کفی:

 
علت نام گذاری این نوع باسکول جدا بودن کفی از نمایشگر وزن می‌باشد. این نوع باسکول‌ها معمولا توانایی مناسبی برای وزن کشی دارند و از دقت خوبی هم برخوردار هستند. باسکول کفی در تولیدی‌ها ، میدان‌های تره‌بار و مواردی که وزن تا ۴ تن است مناسب می‌باشد.

باسکول فروشگاهی:

همانطور که از نام آن پیداست این نوع باسکول در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی تحمل و نمایش وزن تا ۵۰۰ کیلو گرم را دارا می‌باشد.

 

باسکول فروشگاهی

 

باسکول صنعتی:

باسکول صنعتی در حالت کلی همانند باسکول فروشگاهی است و تفاوت‌ آن با باسکول فروشگاهی در مواد مقاوم‌تر مورد استفاده شده، ابعاد و میزان ظرفیت است. این نوع باسکول به جای بیشتری نسبت به باسکول فروشگاهی نیاز دارد.

باسکول تمام فلز:

در این باسکول پلتفرم به صورت کاملا فلزی است و در بالاتر از سطح زمین نصب می‌شود. این نوع باسکول برای توزین بالای ۸۰ تن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه در ساخت و نصب این نوع باسکول از فلزهای بیشتری استفاده شده است، قیمت آن تابع تغییرات قیمت فلزات خواهد بود.

باسکول نیسان کش و خاور کش:

این دو باسکول از جمله باسکول‌های مورد نیاز برای وزن‌های بالا هستند. و ظرفیت آنها تقریبا ۱۰ تن است.

باسکول کامیون کش:

این باسکول برای اندازه‌گیری وزن‌ها و بار مربوط به کامیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای اندازه گیری ۵۰  تن و بالاتر مناسب است.

باسکول آویز:

این نوع باسکول‌ها از سقف‌ آویزان می‌شوند و ظرفیت‌ها آنها متفاوت است. در توزین ترازو آریا این نوع باسکول از : ترازو آویز ، ریموت کنترل ، وایلرس ( جعبه اتصال بی سیم به کامپیوتر) تشکیل شده است.

 

باسکول آویز

 

باسکول بتن فلز پیش ساخته:

جنس این باسکول از فولاد و بتن است و به همراه یک سطح شیب دار بر روی یک سکوی کم ارتفاع قرار می‌گیرد. این باسکول دارای انواع متفاوتی از جمله: الکترونیکی با قابلیت قرار گیری در چاله و بدون چاله، دیجیتالی جهت قرار گیری در چاله‌های عمیق و کم عمق، باسکول‌های قابل جابجایی و ریلی ، باسکول مکانیکی، باسکول محوری و باسکول خاور کش می‌باشد که پیش‌تر به آن اشاره کردیم.

کاربردهای باسکول بتن فلز پیش ساخته چیست؟

. صنایع معدن و استخراج
. جابجایی کالاهای خانگی و لوازم الکتریکی
. مراکز دفع و بازیابی زباله
. مراکزی که در آنها مایعات و پودرهای سنگین جابجا می‌شوند.

تفاوت باسکول و ترازو در چیست؟

. باسکول برای وزن کشی در حجم‌ها و اندازه‌های بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی ترازو در اجرام پایین‌تری نسبت به باسکول کاربرد دارد.
. قدرت و استحکام ترازو نسب به باسکول کمتر است و بدنه باسکول قوی تر است.
. تعداد قطعات به کار برده شده در ترازو بیشتر است و در باسکول کمتر ولی محکم تر.
. باسکول برای وزن‌ها بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی ترازو وزن‌های معمولی‌تر.
. معمولا برای جابجایی باسکول به وسیله‌ی نقلیه نیاز است ولی ترازو معمولا اینطور نیست.
. فضای مورد نیاز برای نصب و استفاده از باسکول بیشتر و بزرگتر از فضای مورد نیاز برای ترازو است.
. و ...

و در پایان...

در این آموزش در رابطه با انواع باسکول‌ها و کاربرد برخی از آنها صحبت نمودیم. گاها این مسئله سخت است که تشخیص دهید کدام باسکول برای کسب و کار شما مناسب است. پیشنهاد ما این است که در این مواقع از کارشناسان مجرب استفاده کنید و از کارخانه‌جات و برندهای معتبر خریداری نمایید. توزین تراز آریا از سال ۱۳۸۲ شروع به فعالیت نموده و اینک یکی از برترین طراحان و تولید کنندگان سیستم های توزین و اتوماسیون در نوع خود می باشد. شما می‌توانید جهت برقراری تماس با کارشناسان ما از طریق شماره‌های 02166946889 و 02189770147 با ما در ارتباط باشیم.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/3nr
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید