صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۵
کد خبر: 5832
گزارشگر: 213
۷۲۵
۰
۰
۷
منع تردد شبانه لغو نشده است

«ادامه» منع تردد شبانه در کشور/مراجعه کنندگان واکسیناسیون جریمه نمی شوند

«ادامه» منع تردد شبانه در کشور/مراجعه کنندگان واکسیناسیون جریمه نمی شوند
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد ملی برای منع تردد شبانه تغییر نکرده است، گفت: منع تردد شبانه کماکان ادامه دارد.
به گزارش آسیانیوز، رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد ملی برای منع تردد شبانه تغییر نکرده است، افزود: منع تردد شبانه کماکان ادامه دارد. وی افزود:، اما آنچه که در جهت حل مشکل برای زدن واکسن افراد به صورت شبانه مدنظر قرار گرفته است به این شکل است که هماهنگی شد افرادی که برای زدن واکسن به مراکز شبانه روزی مراجعه می‌کنند توسط وزارت بهداشت لیست آن‌ها به راهنمایی و رانندگی اعلام می‌شود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد ملی برای منع تردد شبانه تغییر نکرده است افزود: منع تردد شبانه کماکان ادامه دارد.

حسین ذوالفقاری در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا در تشریح موضوع برداشته شدن منع تردد شبانه گفت: مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در این خصوص تغییر نکرده است و کماکان منع تردد شبانه اعمال خواهد شد.

وی افزود: اما آنچه که در جهت حل مشکل برای زدن واکسن افراد به صورت شبانه مدنظر قرار گرفته است به این شکل است که هماهنگی شد افرادی که برای زدن واکسن به مراکز شبانه روزی مراجعه می کنند توسط وزارت بهداشت لیست آنها به راهنمایی و رانندگی اعلام می شود تا اگر جریمه ای اعمال شده نسبت به حذف جریمه اقدام شود لذا از این منظر مشکلی وجود ندارد.

وی درباره آخرین تصمیمات برای سفر به عراق نیز گفت: روز گذشته تیمی به عراق اعزام کردیم ساعاتی قبل آخرین توافقات به امضای دو طرف رسیده است که بر اساس آن سهمیه زوار ایرانی ۶۰ هزار نفر اعلام شد و شرط اعزام دریافت ۲ دز واکسن قطعی است.

به نقل از انتخاب، معاون امنیتی وزیر کشور درباره تست پی سی آر گفت: این آزمایش در زمان ویزا نیاز نیست، اما مقرر شد در زمان ورود به فرودگاه‌های ایران برای رفتن به عراق تست منفی باید همراه داشته باشند. هم‌چنین مقرر شد در برگشت تست پی سی ار شرط سوار شدن در بازگشت از عراق نباشد و در ایران همه زوار تست رایگان بدهند. ویزا برای مدت یک ماه اعتبار دارد و به عنوان اربعین صادر خواهد شد. برای اعزام زوار به عراق به صورت زمینی توافقی صورت نگرفته و عبور از همه مرزهای زمینی ممنوع است. اما اگر زوار تمایل داشته باشند در زمان برگشت می‌توانند از مرز زمینی مهران بازگردند.

وی درباره مفقود شدن گذرنامه و راهکارهای حل آن گفت: مقرر شد طبق هماهنگی برگه‌هایی که آنجا توسط کنسولگری‌های ما صادر می‌شود مورد اعتبار قرار گیرد و مشکلی برای کسانی که گذرنامه آن‌ها مفقود شده پیش نیاید.

ذوالفقاری ضمن اشاره به حمل نیازهای موکب‌داران اعم از مواد غذایی و بهداشتی که از سوی عراق ممنوع شده بود گفت: طی مذاکرات انجام شده موفق شدیم موافقت عراق را برای انتقال سقف معینی از موارد مورد نیاز دریافت کنیم. رانندگان باید واکسن دریافت کرده باشند و مشخصات خودرو و رانندگان هم باید ۷۲ ساعت قبل به طرف عراقی اعلام شود.

وی با بیان اینکه از مسیر ایران عبور زوار خارجی ممنوع است گفت: این توافقات امروز با نخست‌وزیر عراق به امضاء رسیده و به نظر می‌رسد تغییری نخواهد داشت./
https://www.asianews.ir/u/3nx
اخبار مرتبط
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به بحث مهم واکسیناسیون و سرعت آن و راه اندازی مراکز شبانه روزی، ممنوعیت تردد برداشته می‌شود.
یزد - با وجود احترامی که برای همه بیماران غیربومی قائل هستیم، اما این رفت و آمده باعث شیوع بیشتر کرونا می شود و جامعه پزشکی باید در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند
آسیانیوز/ فرمانده انتظامی استان گیلان از ممنوعیت سفر به گیلان در تعطیلات پیش‌رو خبر داد و گفت: ناقضان محدودیت‌های کرونایی یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.
معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری تا ۳۰ مرداد و منع تردد تا ۵ شهریور و لازم‌الاجراست و هیچ گونه مجوزی از فردا (یکشنبه) صادر نخواهد شد و تمام مبادی ورودی و خروجی پایتخت مسدود است.
بر اساس تصمیم ستاد، همه اداره‌ها، اصناف و بانک‌ها از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: با توجه به مراسم تحلیف سیزدهمین ریاست جمهوری در روز پنجشنبه، تمام فرعی‌های منتهی به مجلس شورای اسلامی و تمامی محدوده‌های اعلامی از ساعت ۲۴ امشب، چهارشنبه مسدود می‌شود.
بر اساس مصوبه قرارگاه کرونا صرفا فعالیت ۹ گروه صنفی به شرح ذیل طی مدت شش روز تعطیلی اضطراری از تاریخ سه شنبه ۲۹ تیرماه تا پایان روز یکشنبه ۳ مرداد در استان های تهران و البرز مجاز به فعالیت هستند.
ربیعی سخنگوی دولت گفت که تمامی ادارات استان های تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید