صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
کد خبر: 5835
گزارشگر: 213
۶۶۳
۰
۰
۰
۴۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی از معاملات خارج شد

«علت» های سقوط آزاد شاخص کل+نقشه بورس امروز

«علت» های سقوط آزاد شاخص کل+نقشه بورس امروز
در حالی در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با ریزش 8 هزار و 665 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 488 هزار واحد سقوط کرد که 415 میلیارد تومان پول حقیقی نیز از بورس خارج شد.

به گزارش آسیانیوز، روز چهارشنبه 24 شهریور 1400 پس از یک روز وقفه بار دیگر ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 415 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با ریزش 8 هزار و 665 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 488 هزار واحد سقوط کرد.

شاخص هم وزن نیز با افت هزار و 449 واحدی در سطح 450 هزار و 459 واحدی ایستاد. به نقل از اقتصادنیوز، همچنین شاخص کل فرابورس 247 واحد پائین آمد و در سطح 21 هزار و 998 واحد قرار گرفت.

خروج پول حقیقی

روز چهارشنبه پس از یک روز وقفه بار دیگر ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 415 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 38 میلیارد تومان بود. پس از فارس، فولاد (فولاد مبارکه) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

سهم های لیدر
روز چهارشنبه نمادهای «شستا»، «فولاد» و «اخابر» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند.

همچنین سه نماد «پارس»، «وبملت» و «شبریز» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و آبادا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، سپیدار و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 35 هزار و 619 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 106 درصد افزایش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با افت 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 151 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف های فروش
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 34 درصد افت کرد و در رقم 872 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 263 درصد افزایش یافت و 69 میلیارد تومان شد.

شرکت آریان کیمیا تک (کیمیاتِک) با صف‌ خرید 440 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کیمیاتک، نمادهای فجهان (مجتمع جهان فولاد سیرجان) و حآفرین (شرکت ریل پرداز نو آفرین) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به حسیر (شرکت ریل سیر کوثر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 21 میلیارد تومانی داشت. پس از حسیر، بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) و زماهان (شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان) بیشترین صف فروش داشتند./

نقشه بورس 24 شهریور 1400/asianews

 

اقتصاد نیوز
https://www.asianews.ir/u/3o0
اخبار مرتبط
یکی از بازارهایی که می‌توان از علم اقتصاد در آن استفاده کرد، بازار بورس است. اما وارد شدن به این بازار بدون داشتن علم و آشنایی با اصطلاحات آن خطرناک و پر ریسک می‌باشد.
مطابق تبصره ماده ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، از امروز تغییر می‌کند.
رئیس سازمان بورس درباره ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.
در حالی که شاخص کل بورس امروز با رشد ۲۰ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید، یک کارشناس بازار ضمن تحلیل بازار سرمایه گفت: سهامداران نباید دیگر در انتظار شکل گیری روند صعودی سنگین در معاملات بازار سهام باشند.
در حالی کارشناسان بازار سرمایه از ماه گذشته پیش‌بینی کرده بودند که ممکن است بازار سهام در شهریور ماه دچار ریزش و اصلاح شود؛ شاخص کل بورس از چند ماه گذشته تا به امروز با تحرکات مثبت خود بازدهی ۲۰ درصدی را ثبت کرد؛ همچنین حرکت مثبت و متعادل بیشتر نمادهای بازار در ماه‌های گذشته آغاز شد.
شاخص کل بورس تهران پس از ۱۰ ماه در آستانه بازگشت به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد قرار گرفته است.
دیروز ۴۳۸ سهم بورسی و فرابورسی بازار معادل ۹۲ درصد نمادها رشد قیمت داشتند و شاخص هم وزن بیشترین رشد در ۶ ماه گذشته را ثبت کرد؛ این در حالی است كه شرکت فرابورس ایران نیز از آغاز عملیات بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در شرکت آتیه داده پرداز خبر داد.
در روز گذشته نشانه هایی دیده می‌شود که حاکی از سبز شدن بورس تا پایان هفته و روزهای آینده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید