صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۳:۵۵
کد خبر: 584
گزارشگر: 49
۱۷۸۶
۰
۰
۰

ادامه تحریم ها تا سال 2024

آیا ترامپ در سال ٢٠٢٠ مجددا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شود ؟ اگر پاسخ مثبت است تصور ادامه تحریمهای آمریکا بر علیه ایران تا پایان سال ٢٠٢٤ بسیار وحشتناک می باشد و اگر پاسخ سوال منفی است آیا رییس جمهور بعدی آمریکا، به برجام باز خواهد گشت و مشکلات ایجاد شده به دلیل تحریمهای آمریکا برطرف خواهد شد؟
در روز جمعه ، سیزدهم اردیبهشت آمارهای مهمی از اقتصاد امریکا منتشر شد. نرخ رشد بیکاری در امریکا به ۳/۶ درصد کاهش یافت و به این ترتیب پس از  سالیان سال متوالی رشد اقتصادی به رقمی رسیده است که اصطلاحا "سطح اشتغال کامل" نامیده می شود و این نرخ بیکاری در پنجاه سال گذشته بی سابقه بوده است. از طرف دیگر اقتصاد امریکا در ماه آوریل در بخش غیر کشاورزی ۲۶۳ هزار شغل ایجاد کرده است که این هم از نظر اقتصادی مهم و معنی دار است و این بدین معنی است که عملکرد دونالد ترامپ در ایجاد اقتصادی سالم و شکوفا در ایالات متحده آمریکا مثبت بوده است.
‎بازار بورس به حد نصاب‌های بالایی رسیده است، نرخ دلار آمریکا کاهش یافته و بازار وضعیت خوب و امیدوارکننده‌ای دارد و تورم در کنترل است.
بنابراین تمامی این آمار حاکی از آن است که حتی اگر خود دونالد ترامپ نیز دیگر نخواهد رییس جمهور آمریکا شود بسیاری از مردم آمریکا تمایل دارند که او در پست ریاست جمهوری باقی بماند بنابراین دولت می بایست این واقعیت را نادیده نگیرد که درصورت باقی ماندن ترامپ در پست ریاست جمهوری کار ایران سخت تر می شود چرا که چه بخواهیم باور کنیم یا نه فروش نفت ایران پس از اعمال تحریمها از سوی آمریکا بسیار کاهش یافته است و هدف بعدی آمریکا نیز کاهش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به بسیاری از کشورهاست و این به معنی کاهش توامان درآمدهای نفتی و ارزی برای اقتصاد کشور می باشد، اقتصادی که شدیدا وابسته به درآمدهای نفتی است و بسیاری از تولیدکنندگان ورشکسته شده اند و کارخانجات زیادی نیز تعطیل گشته اند و نرخ بیکاری همر اه با نرخ تورم در حال افزایش است و دولت نیز کسری بودجه فراوانی دارد!
سخن آخر اینکه دولت  نمی بابست تمام سرمایه خود را روی احتمال شکست ترامپ بگذارد چرا که برخی از اقداماتی که ترامپ علیه ایران انجام داده، حتی كار را برای رئیس جمهور بعدی هم دشوار خواهد کرد. در چنین شرایطی شاید محیط سیاسی واشنگتن به رئیس جمهوری بعدی دموکرات آمریکا هم اجازه ندهد که برجام بازگردد که حتی امتیازات واقعی تجاری را به ایران بدهد بنابراین شاید تنها گزینه باقی مانده برای رهایی ایران از وضعیت موجود ایجاد یک درگیری نظامی باشد!
شیرین نوری
https://www.asianews.ir/u/1cr
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید