صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷
کد خبر: 5864
گزارشگر: 306
۴۳۵
۰
۰
۰
مدیرکل استاندارد یزد

ثبت500 اظهارنامه صادراتی و وارداتی

ثبت500 اظهارنامه صادراتی و وارداتی
یزد - از ابتدای امسال تا کنون 500اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسیده است
.
آسیا نیوز / یزد ؛  مدیر کل اداره استاندارد استان عنوان افزود:ازمجموع گفته شده 226 اظهار نامه مربوط به کالاهای وارداتی و 274موردمابقی را اظهار نامه های کالاهای صادراتی تشکیل می دهد.
محمد رضا زارع بنادکوکی که در نشست هم اندیشی بررسی عملکرد حوزه صادرات و واردات سخن می گفت ادامه داد: از274 فقره اظهار نامه های صادراتی ثبت شده،189 مورد مربوط به تعیین ماهیت و85 فقره مابقی را اظهارنامه های مشمول استاندارد اجباری تشکیل داده است.
این مسئول در این خصوص ادامه داد :بیشترین اظهار نامه های وارداتی با مجموع 164 فقره مربوط به حوزه های صنایع ساختمان، مکانیک و نساجی می باشد که حوزه های برق،شیمیایی،غذایی  در مرتبه های بعدی قرار دارند.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در توضیح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی  مشمول استاندارد اجباری گفت:در پاسخ به استعلام های اداره کل گمرک استان یزد ، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبداء برای بازرگانان، که توسط شرکت های بازرسی بین المللی(سوریانس)تایید صلاحیت شده صادر می شود، با نمونه برداری و آزمون، فرآیند واردات آن ها دنبال می شود.
زارع بنادکوکی در پایان تاکید کرد:با توجه به شعار سال، که تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می باشد، فرآیند واردات برای واحد های تولیدی سهل تر بوده و در صورت نداشتن گواهی بازرسی در مبداء صاحبان صنایع می توانند با سپردن تعهد،  کالاهای وارداتی خود را از گمرک استان ترخیص نمایند.

سید محمد جواد عرفانفر

ثبت500 اظهارنامه صادراتی و وارداتی , محمد رضا زارع بنادکوکی مدیرکل استاندارد یزد  , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3or
اخبار مرتبط
یزد - با هدف استانداردسازی بازارهای این استان از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۶۲۸ موردبازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی در قالب طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) انجام شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید