صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
کد خبر: 5865
گزارشگر: 213
۷۴۸
۰
۰
۲
نوجوانان و کودکان واکسن متفاوت دریافت می کنند

افراد زیر ۱۸ سال چه واکسن هایی تزریق کنند؟

افراد زیر ۱۸ سال چه واکسن هایی تزریق کنند؟
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن پاستور می‌تواند برای سنین نوجوانی استفاده شود؛ همچنین واکسن سینوفارم چینی مجوز مصرف برای سنین زیر 18 سال را گرفته است.

به گزارش آسیانیوز ، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واکسن سینوفارم و پاستور می‌توانند در سنین نوجوانی نیز استفاده شوند، گفت: واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال طبق اولویت‌بندی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمدرضا شانه‌ساز در یک گفتگوی تلویزیونی از صدور مجوز مصرف دو واکسن برای نوجوانان خبر داد و اظهار کرد: واکسن پاستور می‌تواند برای سنین نوجوانی استفاده شود؛ همچنین واکسن سینوفارم چینی مجوز مصرف برای سنین زیر 18 سال را گرفته است.

وی افزود: این دو واکسن در سبد واکسیناسیون ما نیز وجود دارد و طبق برنامه و اولویت‌بندی اعلام شده از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت این واکسن‌ها برای نوجوانان استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مناسب، همچنان عامل اصلی در قطع زنجیره انتقال کرونا به حساب می‌آید و نباید افزایش پوشش واکسیناسیون و کاهش مرگ و میر ما را از رعایت این نکات غافل کند./


https://www.asianews.ir/u/3os
اخبار مرتبط
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
قانون باید از حقوق تبعیت کند و طبق اصول اخلاق زیستی، حکومت‌ها نمی‌توانند حقوق فطری و کرامت انسان‌ها را در جهت منافع سیاسی نقض کنند؛ یا به عنوان مثال اگر فردی دستورالعملی تصویب کند که واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شود و یا در واردات واکسن تعللی کند که موجب مرگ هزاران نفر در روز شود، قطعا از مصادیق جرم دولتی است.
همچنانکه اعلام شد متولدین ۱۳۵۵ و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه اقدام کنند، وزیر بهداشت از لغو محدودیت سنی برای همه سنین در دریافت واکسن خبر داد.
برخی روسای شبکه های بهداشت و پزشکان متخصص در نقاط مختلف ایران از مرگ و میر کروکان و نوجوانان در شهرهای مختلف ایران خبر دادند.
مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه «حداقل تا دو الی سه هفته دیگر، میزان مرگ‌های سه رقمی ادامه داشته باشد»، گفت: تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا از آمار رسمی که اعلام می‌شود، بالاتر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید