صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۲
کد خبر: 5873
گزارشگر: 213
۱۲۴۶
۰
۰
۳
راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام برای خانه خریدن

«جزییات» چگونگی «خانه دار» شدن افراد فاقد مسکن

«جزییات» چگونگی «خانه دار» شدن افراد فاقد مسکن
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام افراد فاقد مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی تا یک‌ماه آینده خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، قرار است در سامانه‌ای که به زودی رونمایی می‌شود افراد ثبت نام و راستی‌آزمایی‌ها انجام شود. طرح جهش تولید مسکن که تبدیل به قانون شده است، اولویت وزارت راه برای ساخت و واگذاری مسکن باید افراد فاقد مسکن و افرادی که درآمدهایشان کفاف خانه‌دار شدن آنها را نمی‌دهد، باشد.


رئیس کمیسیون عمران مجلس از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نامه افراد فاقد مسکن تا یک ماه آینده خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام افراد فاقد مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی تا یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: سامانه‌های که در حال حاضر وجود دارد معایب فراوانی دارد و باید سامانه‌ای جامع برای ثبت‌نام افراد فاقد مسکن و جامعه هدف طراحی شود.

افراد فاقد مسکن در اولویت ساخت و واگذاری مسکن هستند

وی با بیان اینکه قرار است در سامانه‌ای که به زودی رونمایی می‌شود افراد ثبت نام و راستی‌آزمایی‌ها انجام شود، ادامه داد: طبق طرح جهش تولید مسکن که تبدیل به قانون شده است، اولویت وزارت راه برای ساخت و واگذاری مسکن باید افراد فاقد مسکن و افرادی که درآمدهایشان کفاف خانه‌دار شدن آنها را نمی‌دهد، باشد.

رضایی‌کوچی عنوان کرد:پس از انجام ثبت‌نام‌ها اولویت‌بندی انجام می‌گیرد و بر اساس مسکن‌های که دولت قرار است سالیانه یک میلیون واحد بسازد به این افراد مسکن داده می‌شود.

باید استارت ساخت 2 میلیون واحد مسکونی در کشور زده شود

به نقل از تسنیم، نماینده جهرم در مجلس با اعلام اینکه باید استارت ساخت 2 میلیون واحد مسکونی در کشور زده شود تا بتوانیم حداقل سالیانه یک میلیون واحد تحویل شود، افزود:در حال حاضر نیز وزارت راه و شهرسازی به دنبال شناسایی زمین‌های است که می تواند در اختیار انبوه سازان برای ساخت مسکن قرارد گیرد است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: برای ساخت یک میلیون مسکن در سال رایزنی‌های با بنگاه‌های بزرگ تولید فولاد و سیما، بانک‌ها هستیم که آنها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا در مسیر ساخت یک میلیون واحد مسکونی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 

https://www.asianews.ir/u/3p1
اخبار مرتبط
از سال گذشته طرح پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد ملی کرونا به اجرا درآمد که پارسال مبلغ این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به طبس از مسکن اولی‌ها خواست در صورتیکه فرم (ج) آنها قرمز نشده است، در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.
مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی داد
​زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن برای متقاضیان این وام تا پایان آذرماه امسال تمدید شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام وام ودیعه قرادادهای اجاره سال ۹۹، گفت: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال۹۹ نیز با نظام بانکی نامه نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.
با انتشار وعده ارزانی خبری معاون اول رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی این خبر توسط دفتر معاون رییس جمهوری تکذیب شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روش تأمین اعتبارات احداث مسکن و فضاهای عمومی، آموزشی درمانی و خدماتی نواحی مسکونی در شهرهای جدید گفت که در مجموعه شهرهای جدید مدل مالی نوینی تحت عنوان مشارکت از طریق بخش خصوصی در مرکز محلات و نواحی شهر پیاده‌سازی و اجرا شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید