صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۷
کد خبر: 5888
گزارشگر: 306
۳۲۰
۰
۰
۰
فرمانده سپاه الغدیر یزد

« ما مقتدریم » شعار امسال هفته دفاع مقدس

« ما مقتدریم » شعار امسال هفته دفاع مقدس
یزد - رویکرد ۷۵ برنامه عمومی و ۱۰ برنامه شاخص استانی با محوریت دانش‌آموزان، دانشجویان و سربازان و در نسل آینده‌ ساز کشورمان طراحی شده است

آسیا نیوز / یزد ؛ 

فرمانده سپاه الغدیر یزد بااشاره به شعار امسال  « ما مقتدریم » در هفته دفاع مقدس  و تأکید بر اینکه سمت و سو گرفتن برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس در استان به سوی نسل‌های پس از دوران دفاع مقدس و گفتمان‌سازی پیرامون ارزش‌های دفاع مقدس است  اظهار کرد: رویکرد ۷۵ برنامه عمومی و ۱۰ برنامه شاخص استانی با محوریت دانش‌آموزان، دانشجویان و سربازان و در نسل آینده‌ ساز کشورمان طراحی شده است.

سردار «رضا پورشمسی» به مناسبت بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در نشست خبری فرماندهان نظامی و انتظامی استان که در محل سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد برگزارشد گفت: امروز چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدسی را گرامی می‌داریم که دو هزار و ۸۸۸ روز طول کشید و طی آن بیش از ۵۰ کشور دنیا به طور مستقیم از رژیم بعث حمایت مالی کردند و افزون بر ۳۰ کشور نیز تسهیلات نظامی به عراق دادند و با افتخار در پایان جنگ از ۱۶ کشور دنیا اسیر گرفتیم.

 وی گفت : عامل موفقیت در مدیریت دوران دفاع مقدس را زمان‌آگاهی رزمندگان و مشارکت سطوح مختلف جامعه است و امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند زمان‌آگاهی آحاد جامعه است .

فرمانده سپاه الغدیر یزد با بیان این که صدام، نخستین روز جنگ تحمیلی علیه ایران را با ۴۸ یگان نظامی، ۱۲ لشگر پیاده مکانیزه، ۲۰ تیپ مرزی، ۱۴ تیپ مستقل، گارد ریاست جمهوری، ۴۰ قاطع از نیروهای داوطلب، ۸۰۰ قبضه توپ، حدود ۵۵۰۰ تانک، ۳۶۶ هواپیما و ۴۰۰ بالگرد آغاز کرد، یاداور شد: رژیم بعث در این روز با  ۱۹۲ سورتی پرواز تمام پایگاه‌های هوایی کشور به جز پایگاه‌های شکاری مشهد و بندرعباس را بمباران کرد.

پورشمسی افزود: در چنین شرایطی که تمام ارکان جامعه احساس خطر می‌کردند، رهبر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که «دزدی آمده سنگی انداخته و رفت» که نمایش واقعی مدیریت بحران براساس بصریت و باورها و اعتقادات الهی ایشان داشت.

وی با بیان این که باورهای دینی و راسخ امامین انقلاب نسبت به این که «نباید غیر از خدا از هیچ چیز ترسید» منجر به موفقیت انقلاب در تمام این دوران شده است، گفت: اگر در جامعه اسلامی نیازمند امنیت هستیم، تنها راهکار آن نترسیدن مگر از خداوند است و جریان دفاع مقدس با چنین جریانی در کشورمان شروع شد.

فرمانده سپاه الغدیر یزد با همدلی و همراهی و ولایت‌مداری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد، به فرموده شهید «مرتضی آوینی» زمان آگاهی بسیار خوب رزمندگان بود به طوری که نسبت به زمان و وظایف خود شناخت داشتند لذا اگر حضرت امام می‌فرمودند ؛حصر آبادان باید شکسته شود، دیگر اما و اگری در مورد اجرای این فرمان نبود به عبارتی این زمان‌آگاهی بود که باعث شناخت درست تلکیف و اقدام به موقع و در نهایت تحقق بهترین مدیریت در دوران دفاع مقدس می‌شد.

وی با بیان این که این نوع مدیریت می‌تواند برای تمام بشریت درس باشد، گفت: این که در آن دوران در تمام ارکان و سطوح شاهد مشارکت در دفاع مقدس بدون هیچ نوع نظام آموزشی، دستورالعمل و تکلیف‌دهی سازمانی و تنها براساس بصیرت وباورهای دینی بودیم، همین نوع مدیریت موفق را نشان می‌دهد.

پورشمسی به شکست‌ها و خسارات عملیات‌های طراحی شده از سوی بنی‌صدر در سلهای ابتدایی جنگ اشاره و اظهار کرد: به دنبال واگذاری مدیریت جنگ به یک مدیریت الهی و باورمند به نصرت الهی و توانایی جوانان ولایت‌مدار، شاهد تحول در دفاع مقدس و عملیاتهای ظفرمند رزمندگان بودیم به طوری که تنها طی ۹ ماه بیش از ۷۰ درصد اراضی اشتغالی را بازپس گرفتیم.

ویدر پایان تاکید کرد: امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند زمان‌آگاهی آحاد جامعه است به ویژه این که ۶۰ درصد جمعیت کنونی کشور پس از دوران دفاع مقدس متولد شده‌اند و عملاً آن دوران را تجربه نکرده‌اند لذا وظیفه داریم که مبانی فکری ، مدیریت و ارزش‌های دفاع مقدس را به آنها انتقال دهیم.

سید محمد جواد عرفانفر

« ما مقتدریم » شعار امسال هفته دفاع مقدس , سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3pf
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید