صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۰
کد خبر: 5918
گزارشگر: 306
۳۱۹
۰
۰
۰
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد

اولین اصل مهم و خط قرمز ما سلامت همه دانش‌آموزان است

اولین اصل مهم و خط قرمز ما سلامت همه دانش‌آموزان است
یزد - اولین اصل مهم و خط قرمز ما سلامت همه دانش‌آموزان است و بنا نیست ذره‌ای پا عقب بگذاریم، همچنین وظیفه خود می‌دانیم که همه والدین را در خصوص بازگشایی مدارس اقناع کنیم

آسیا نیوز / یزد ؛  « محسن موحدی‌فرد» در نشست آنلاین با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت بازگشایی مدارس برگزار شد  با اشاره به اینکه با رعایت پروتکل‌های ابلاغی سال تحصیلی جدید با حضور دانش‌آموزان در مدارس آغاز می‌‌شود اظهار کرد :  اولین اصل مهم و خط قرمز ما سلامت همه دانش‌آموزان است و بنا نیست ذره‌ای پا عقب بگذاریم، همچنین وظیفه خود می‌دانیم که همه والدین را در خصوص بازگشایی مدارس اقناع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: سال تحصیلی جدید با 285 هزار 965 دانش‌آموز آغاز می‌کنیم و از مهر ماه در 3017 آموزشگاه و در 10 هزار 987 کلاس درس انجام می‌شود و این یک رکورد محسوب می‌شود.

وی گفت : تجربه آموزش مجازی در دو سال گذشته و در زیست بوم کرونا تجربه خوبی حاصل شد و علی رغم اینکه تاکنون طی سال‌های قبل در تدریس سیستمی اقدامی نشده بود در این بازه با همراهی اولیا و مربیان مدارس این روند به خوبی انجام شد.

موحدی فرد بیان داشت : خوشبختانه واکسیناسیون فرهنگیان در سطح گسترده انجام شد و شاهد گشایش مدارس هستیم که طبق آمار رسمی 85 درصد فرهنگیان واکسینه شدند اما قطع به یقین بیش از 95 درصد از معلمان واکسن خود را دریافت کردند، همچنین‌ واکسیناسیون برای دانش‌آموزان هم آغاز شده و امیدواریم در ظرف مدت کوتاهی همه دانش‌آموزان 12 تا 18 و سپس 7 تا 12 سال واکسن خود را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: سیاست کلی ما بر بازگشایی و حضوری بودن مدارس و در سال جدید است که بارعایت چند اصول این امر محقق می‌شود.
موحدی فرد افزود: ادامه داد: در شرایط کرونا بسیار نگران دانش‌آموزان دوران ابتدایی خصوصا دانش‌آموزان پایه اول و دوم هستیم، امسال حدودا دو هزار نفر مردودی پایه اول داشتیم و آمار ترک تحصیل ما به شدت زیاد بوده است که در حال بررسی هستیم که دانش‌آموزان مهاجر هم پیگیری شوند.

وی گفت: با رعایت پروتکل صفر شش همه مدارس حضوری می‌شوند و طبق سرآنه آموزش در‌ کلاس‌ها نهایت 15 دانش‌آموزان حضور خواهند داشت، بر این اساس حتی اگر مجبور باشیم پایه‌های بالاتر را غیر حضوری برگزار می‌کنیم اما تمام پایه‌های ورودی حضوری برگزار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطر نشان کرد: تاکنون 92 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام شدند و در حال پیگیری وضعیت دانش‌آموزان پی هستیم که ثبت‌نام نکردند، به زودی اعلام خواهیم کرد که تمام دانش‌آموزان برای تحصیل در سال جدید ثبت‌نام شدند.

موحدی‌فرد گفت :در راستای اجرای مدرسه محوری بسیاری از اختیارات را به شهرستان‌ها و مناطق واگذار کردیم، این هدف نیاید در کلام شفاهی بماند و باید در عمل به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم که مهم‌ترین رکن ما برای تحقق این امر انجمن اولیا و مربیان مدارس است، هر چه قدر این انجمن قوی‌تر باشد قطعا دستاوردهای و پیشرفت‌های بهتری را در دانش‌آموزان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در استان 5550 کلاس درس کم داریم گفت: تنها در خود شهرستان یزد 200 مدرسه 12 کلاسه کم داریم، به این دلیل که انبوه سازان به وعده خود عمل نکردند و در شهرک‌های مسکونی که ساخته شدند طبق قانون مصوب مدرسه مورد نیاز را ایجاد نکردند.

وی با قدردانی از حمایت‌های خیرین بیان کرد: مدارس فرسوده زیادی داریم که نیاز به تعمیر دارند که با جذب اعتبار دولت و همراهی خیران می‌توان بخشی از کمبود کلاس‌های درس را جبران کرد، علاوه بر این در همچنان در حدود سه هزار عدد تبلت برای دانش‌آموزان نیاز است.

موحدی فرد در خصوص وضعیت اشتغال و اینکه بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان یزد بالا است بیان کرد: ما طبق دستورالعمل وزارتخانه باید 50 درصد دانش‌آموزان را در رشته‌های کار و دانش داشته باشیم اما این آمار در یزد 39.7 درصد است و یک برنامه 10 ساله نیاز است تا به حد معقول 50 درصد دست یابیم با برنامه‌های که در نظر گرفته شده و با توجه به هدایت تحصیلی از پایه نهم قصد داریم طرف سه سال به وضعیت مطلوب برسیم.

سید محمد جواد عرفانفر

اولین اصل مهم و خط قرمز ما سلامت همه دانش‌آموزان است , محسن موحدی‌فرد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3q6
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید