صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۱
کد خبر: 5932
گزارشگر: 213
۵۵۷
۰
۰
۱۰
واریز تسهیلات کرونا برای همه گروه های شغلی

«جزییات» اعطای وام به مشاغل مختلف+سامانه ثبت نام

«جزییات» اعطای وام به مشاغل مختلف+سامانه ثبت نام
به گروه‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا به تعداد کارکنان واحدهای ثبت‌نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه و ۲ ماه تنفس تعلق می‌گیرد.
به گزارش آسیانیوز، به گروه‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا به تعداد کارکنان واحدهای ثبت‌نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه و ۲ ماه تنفس تعلق می‌گیرد.

 مقام استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا، می‌توانند با مراجعه به «سامانه کارا» به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام این تسهیلات اقدام و از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند.

علی آشتاب، در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان لرستان گفت: به گروه‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا به تعداد کارکنان واحدهای ثبت‌نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه و ۲ ماه تنفس تعلق می‌گیرد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، پرداخت تسهیلات را به منظور پرداخت مطالبات معوق نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی و همچنین تهیه مواد اولیه و نیازهای کارگاهی بیان کرد.

آشتاب تصریح کرد: تسهیلاتی که به بنگاه‌های اقتصادی مشمول کرونا پرداخت شده و هنوز اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشده است، استمهال و بانک‌ها باید نسبت به تمدید مهلت پرداخت اقدام کنند.

وی افزود: ضروری است بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان شرایط را تسهیل و این روند سرعت بیش‌تری داشته باشد و پرداخت این تسهیلات با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا انجام شود./
https://www.asianews.ir/u/3qi
اخبار مرتبط
بر اساس مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن و آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی ابلاغ کرده، بانک‌ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت می‌کنند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام افراد فاقد مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی تا یک‌ماه آینده خبر داد.
از سال گذشته طرح پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد ملی کرونا به اجرا درآمد که پارسال مبلغ این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود.
ستاد ملی مقابله با کرونا به پیشنهاد اتاق اصناف ایران و به دلیل خسارت سنگین تالارداران طی ۱۹ ماهه شیوع کرونا و تعطیلی‌ این صنف، تسهیلات ویژه‌ای به تالارها و باغ-تالارها اختصاص داده است.
براساس برخی گزارش ها مراکز خرید و فروشگاه ها نوعی کلاهبرداری از وام بازنشستگان را کلید زده اند و سوال اینجاست که این فروشگاه‌ها با چه پشتگرمی در حال سوء استفاده از وام خرید لوازم خانگی بازنشستگان هستند؟
مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی داد
​زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن برای متقاضیان این وام تا پایان آذرماه امسال تمدید شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام وام ودیعه قرادادهای اجاره سال ۹۹، گفت: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال۹۹ نیز با نظام بانکی نامه نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید