صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۲
کد خبر: 5951
گزارشگر: 213
۶۳۶
۰
۰
۳
فروش خانه قسطی به دنبال رکود در پایتخت

«خرید آپارتمان» در غرب تهران با ۳۰۰ میلیون تومان!

«خرید آپارتمان» در غرب تهران با ۳۰۰ میلیون تومان!
درحالی که پیدا کردن مسکن زیر یک میلیارد تومان در تهران کار راحتی نیست اما یکی از فروشندگان مسکن وعده صاحب خانه شدن با تنها ۳۰۰ میلیون تومان را داده است.

به گزارش آسیانیوز،  بازارهای رکودزده اقتصاد ایران هر روز شاهد اتفاق جدیدی هستند. پس از طرح‌های پی در پی برخی از شرکت‌های فعال در بازار خودرو این بار فروش قسطی به بازار مسکن رسیده است.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

«جزییات» پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی به همه متقاضیان

-----------------------------------
، پس از رشدهای عجیب قیمت در بازارهای مختلف دوره رکود شدید در بازارهای مختلف آغاز شده است.

بازارهای رکودزده اقتصاد ایران هر روز شاهد اتفاق جدیدی هستند. پس از طرح‌های پی در پی برخی از شرکت‌های فعال در بازار خودرو این بار فروش قسطی به بازار مسکن رسیده است.(تجارت نیوز)

در حالی که پیدا کردن مسکن زیر یک میلیارد تومان در تهران کار راحتی نیست اما یکی از فروشندگان مسکن وعده صاحب خانه شدن با تنها ۳۰۰ میلیون تومان را داده است.

همچنین مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، نظام بانکی کشور را مکلف به پرداخت 1.2 میلیون تسهیلات ساخت مسکن 300 میلیونی برای متقاضیان فاقد مسکن کرده است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

«جزییات» و شرایط وام «یک میلیارد تومانی» مسکن

-------------------------------------------
بر همین اساس، بانک مرکزی مکلف شد، دستورالعمل تسهیلات ساخت مسکن موضوع این قانون را تهیه کرده و آن را به بانک‌های کشور ابلاغ نماید.

در همین راستا، شورای پول و اعتبار بانک مرکزی پس از گذشت 2 ماه از تاریخ مذکور، دستور العمل تسهیلات ساخت مسکن موضوع تبصره 18 را در قالب ضمیمه نامه‌ای به روسای 27 بانک فعال در سطح کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این دستور العمل، نظام بانکی شکور مکلف است، 1.2 میلیون تسهلات ساخت مسکن را با رعایت سقف 250 میلیون تومان برای مسکن شهری و 100 میلیون تومان برای مسکن روستایی با نرخ 18 درصد مصوب شورای پول و اعتبار به متقاضیان واجد شرایط معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نماید.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

کمک ودیعه اجاره مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟

----------------------------------------------------------------------------------

به گزارش فارس، در شرایطی سقف تسهیلات در شهرها و روستاها به ترتیب 250 میلیون تومان و 100 میلیون تومان تعیین شده که بر اساس متن صریح قانون مقرر بود، سقف تسهیلات برای مناطق شهری و روستایی 300 میلیون تومان باشد.

به استناد متن قانون بودجه سال 1400، کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند برای احداث و نوسازی چهارصد هزار واحد مسکن روستایی و شهری در شهرهای کمتر از بیست و پنج هزار نفر جمعیت و هشتصد هزار واحد مسکن شهری (با اولویت محلات و مناطق محروم) نسبت به پرداخت سه میلیون و ششصد هزار میلیارد (۳.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات ساخت مسکن (معادل بیست درصد (۲۰%) تسهیلات نظام بانکی) به افراد واجد شرایط اقدام نمایند.


و حالا «فروش اقساطی پروژه ۱۰۸۰ واحدی در غرب تهران» عنوان پروژه‌ای است که در آن سازنده وعده داده خرید مستقیم و بدون واسطه و با قیمت متری ۱۴٫۵ میلیون تومان و پیش پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

تجارت نیوز می نویسد فروش مسکن با قیمت ۱۴٫۵ میلیون تومان آن هم در غرب تهران درحالیست که در آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران از مرز ۳۰ میلیون تومان هم عبور کرده است.

پرداخت ؜١۵ سود مشارکت سالانه، تحویل قطعی با جریمه دیرکرد و حتی قابل تهاتر با ملک و خودرو نیز از دیگر شرایطی است که در این طرح عنوان شده است. با این حال عملی شدن این وعده‌ها خیلی مهم به نظر می‌رسد که در اقتصاد بی‌ثبات ایران تحقق آن چندان ساده به نظر نیست.

طرح چنین وعده‌هایی در حالیست که در طرح دولتی‌ای مثل مسکن مهر از ساعت ۸۶ تا امسال یعنی بعد از ۱۴ سال دولت تنها توانست دو میلیون مسکن بسازد و وعده دولت روحانی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد طی دو سال نیز شکل عملی به خود نگرفت. با این حال باید دید بخش خصوصی هم مثل دولت گرفتار تعلل در ساخت می‌شود یا وعده‌های خود را عمل خواهد کرد؟

پیش از این در طرح‌های فروش قسطی خودرو تجربه‌های خوب و بد وجود داشته اما در بخش مسکن آن هم در حد هزار واحد مسکن کمتر تجربه‌ای وجود داشته است. در بازار خودرو نیز اخیرا یک شرکت «فروش اقساطی خودروهای ایران خودرو» و یک شرکت دیگر «فروش قسطی خودرو به بازنشستگان» را کلید زد که در آن طرح نیز تحقق وعده‌ها با کمی اماواگر همراه است به دلیل اینکه هنوز وضعیت برخی از مولفه‌های مهم مثل آزادسازی واردات خودرو یا تعیین دستوری قیمت خودرو مشخص نیستند./

 


https://www.asianews.ir/u/3r1
اخبار مرتبط
مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، نظام بانکی کشور را مکلف به پرداخت 1.2 میلیون تسهیلات ساخت مسکن ۳۰۰ میلیونی برای متقاضیان فاقد مسکن کرده است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام وام ودیعه قرادادهای اجاره سال ۹۹، گفت: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال۹۹ نیز با نظام بانکی نامه نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روش تأمین اعتبارات احداث مسکن و فضاهای عمومی، آموزشی درمانی و خدماتی نواحی مسکونی در شهرهای جدید گفت که در مجموعه شهرهای جدید مدل مالی نوینی تحت عنوان مشارکت از طریق بخش خصوصی در مرکز محلات و نواحی شهر پیاده‌سازی و اجرا شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، انجام می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده است: وام ۲۵۰ میلیون تومان مسکن ملی شامل تمام متقاضیان حتی آنهایی که قبلا قرارداد منعقد کرده‌اند هم می‌شود و متقاضیانی که با وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرارداد بستند می‌توانند از وام ۲۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید