صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۲
کد خبر: 5959
گزارشگر: 213
۱۴۱۱
۰
۰
۲
با وجود حاشیه ها درباره پوشش روسری به جای مقنعه

«صعود تاریخی» تیم ملی فوتبال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا

«صعود تاریخی» تیم ملی فوتبال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا
زنان فوتبالیست ایرانی در حالی تاریخ‌ساز شدند که فعالیت‌های این تیم طی دو سال گذشته تعطیل بود و حتی از رنکینگ فیفا خارج شده بودند.
به گزارش آسیانیوز، تیم ملی فوتبال زنان ایران با پیروزی مقابل اردن، برای نخستین بار راهی جام ملت‌های آسیا شد.

زنان فوتبالیست ایرانی در حالی تاریخ‌ساز شدند که فعالیت‌های این تیم طی دو سال گذشته تعطیل بود و حتی از رنکینگ فیفا خارج شده بودند.ایران که در گام اول با ۵ گل بر بنگلادش غلبه کرده بود، در فینال گروه G به میزبانی ورزشگاه ملی تاشکند، به مصاف اردن رفت.

اردن هم در اولین دیدار گروه، با نتیجه ۵-۰ بر بنگلادش غلبه کرده بود. به این ترتیب برنده بازی ایران و اردن روانه جام ملت‌های آسیا می‌شد.

بازی در وقت قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم صعود کننده به جمع ۱۲ تیم برتر آسیا با ضربات پنالتی مشخص شود.

ایران با درخشش زهره کودایی که دو ضربه را مهار کرد، همچنین ضربات بی نقص بازیکنانی که پشت نقطه پنالتی ایستادند، ۴ بر ۲ اردن را شکست داد.

بهناز طاهرخانی، فاطمه عادلی، زهرا قنبری و ثنا صادقی گلزنان ایران در ضیافت پنالتی‌ها بودند. سه نفرشان در جریان بازی به زمین آمدند که حاکی از انتخاب‌های دقیق مریم ایراندوست است.

ایراندوست را به عنوان سرمربی تیم ملی، پدرش نصرت ایراندوست (مدیر فنی) همراهی می‌کند، یعنی پدر و دختری که سرمربی‌گری زنان و مردان ملوان بندرانزلی را به عهده داشته‌اند.

موفقیت کامل فنی و روانی ایران در پنالتی‌ها جالب توجه است. بهناز طاهرخانی علاوه بر دیدار با اردن، مقابل بنگلادش هم دو بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده بود.

زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی، یاسمن فرمانی، ملیکا متولی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی و نگین زندی بازیکنان آغازگر ایران در برابر اردن بودند.

این تیم به خاطر پوشش روسری به جای مقنعه، در روزهای گذشته با انتقادات برخی رسانه‌ها و مقامات سیاسی از جمله سرهنگ احمد راستینه هفشجانی رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی مواجه شده بود.

مرحله نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی ۱۴۰۰ در هندوستان آغاز می‌شود. پیشتر حضور تیم‌های ژاپن، استرالیا، چین و هند میزبان بازی‌ها قطعی شده بود.

کره جنوبی و فیلیپین هم با صدرنشینی در گروه‌های خود به دور نهایی جام ملت‌ها راه یافته‌اند، رقابت‌هایی که در سه گروه ۴ تیمی برگزار خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/3r8
اخبار مرتبط
به دنبال مرگ زن جوان بعد از عمل لیزرتراپی، بازپرس جنایی از کمیسیون پزشکی خواست تا علت این حادثه را مشخص و اعلام کند.
در این مطلب میخواهیم در مورد خرید انواع انگشتر برای شما مطالبی را ارائه دهیم که قطعا می‌تواند مفید باشد. محتوایی که برای شما آماده کرده ایم، صرفا جهت راهنمایی بیشتر برای شما است. پس توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و از مطالبی که درباره انواع انگشتر در اختیار شما قرار می‌دهیم، نهایت استفاده را ببرید.
براساس برخی اخبار بلاگر معروف اینستاگرام که چند وقتی با کلام انگیزشی بر سر زبان ها افتاده، طبق برخی اسناد یک کلاهبردار از آب درآمده و زنی را فریب داده است.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران طی حکمی انسیه خزعلی را به سمت معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد.
مایکل مک‌کال، عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دولت جو بایدن تمام امید خود را به «مذاکرات صلح» با طالبان بست؛ او شرکای افغان ما و زنان افغانستان را رها کرد تا قتل عام بشوند و این تصاویر هولناکی است که به نام او تمام می‌شود.
کانال خبری ارومیه که یک کانال تلگرامی برای پوشش خبرهای این شهر است، از دو بار زیر گرفته شدن یک زن در ارومیه توسط یک راننده پس از «تذکر حجاب» خبر داد.
براساس گزارش پلیس ولایت بلخ، طالبان علاوه بر شکنجه و قتل شاعر و مورخ افغانستانی در خانه اش زن جوانی را به دلیل پوشیدن لباس کوتاه و زن دیگری را به دلیل فعالیت در کمپین واکسن فلج اطفال تیرباران کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید