صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۰
کد خبر: 5964
گزارشگر: 213
۱۱۷۶
۱
۰
۵
ستاره خط حمله تیم ملی باز هم معجزه در آستین دارد

مهدی طارمی؛ شعبده اروپایی یا «نامزد پوشکاش»؟

مهدی طارمی؛ شعبده اروپایی یا «نامزد پوشکاش»؟
مهدی طارمی که کماکان به خاطر گل استثنایی‌اش به چلسی تحسین می‌شود و ممکن است نامزد دریافت جایزه پوشکاش هم باشد، هنوز سیراب نشده و در بسیاری از مسابقات، رگه‌هایی از نبوغ و استعداد محض خود‌ را آشکار می‌کند.

به گزارش آسیانیوز، رسانه‌های اروپایی اسمش را گذاشته‌اند «شعبده»؛ انصافا توصیف بدی نیست برای گل محشری که مهدی طارمی جمعه‌شب به ثمر رساند. ستاره بی‌چون و چرای خط حمله تیم ملی ایران، دست از غافلگیر کردن مخاطبانش بر نمی‌دارد. با او انگار مشغول تماشای یک سریال هفتگی پر از سورپرایز هستیم؛ سریالی که نمی‌دانیم قسمت بعدی‌اش چطور پیش خواهد رفت، اما یقین داریم حاصل کار بسیار تماشایی خواهد بود. مهدی که کماکان به خاطر گل استثنایی‌اش به چلسی تحسین می‌شود و ممکن است نامزد دریافت جایزه پوشکاش هم باشد، هنوز سیراب نشده و در بسیاری از مسابقات، رگه‌هایی از نبوغ و استعداد محض خود‌ را آشکار می‌کند.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

«علت» محرومیت فرهاد مجیدی از همه فعالیت های فوتبالی

------------------------------------------------------

هفته گذشته گل دوم او در بازی پورتو برابر موریننزه بسیار تماشایی بود؛ جایی که طارمی روی یک ریباند، توپ را از فاصله نزدیک با ارتفاع زیاد از بالای سر دروازه‌بان عبور داد. این هفته اما استعداد پسر بوشهری در قاب بسیار دل‌انگیزتری نمایان شد؛ جایی که او در دقیقه نهم گل نخست پورتو را برابر ژیل ویسنته به ثمر رساند.

این گل به تمام معنا «غوغا» بود. طارمی در میانه میدان یک توپ‌گیری زیبا از بازیکن حریف انجام داد و همان را تبدیل به یک دریبل دو طرفه برای جا گذاشتن دیگر بازیکن مقابلش کرد. بعد هم در کمال خونسردی با علم به اینکه دروازه‌بان حریف بیش از حد جلو آمده، توپ را از همان دایره وسط زمین با یک ضربه فنی استثنایی به گل اول بازی تبدیل کرد. این گل بسیار زیبا بود؛ آنقدر که بارها می‌شود تماشایش کرد و سیر نشد. بی‌جهت نیست که مطبوعات پرتغالی این‌طور از خود بیخود شده‌اند.

 

------------------------------

بیشتر بخوانید:

دلیل «شایعات» درباره سر مربی استقلال/احمد مددی استعفا داد!

-------------------------------------------------------------

آنها هر روز بیشتر از دیروز ارزش‌های جواهر بی‌بدیل ایرانی را درک می‌کنند. پس از این گل یکی از رسانه‌های آن کشور نوشته بود: «آیا هنوز هم شک دارید طارمی را باید یکی از پنج بازیکن برتر پرتغال بدانیم.» البته که خیلی هم در حق مهدی لطف نکرده‌اند. زوج فصل گذشته او در همین پورتو موسی ماره‌گا بود که الان در الهلال عملکردی متوسط دارد. ارزش طارمی خیلی بیش از اینهاست. این چند خط را هم در ستایش از ستاره ایرانی از آر.‌ام.‌سی فرانسه بخوانید: «مهدی طارمی فقط به چند ثانیه نیاز داشت تا یکی از زیباترین گل‌های این فصل لیگ برتر پرتغال را به نام خود ثبت کند. این چهارمین گل طارمی در فصل جدید بود؛ گلی زیباتر از سه گلی که او پیش‌تر به ثمر رساند.

مهدی طارمی که در آگوست ۲۰۲۰ و بعد از یک فصل بازی در تیم ریوآوه به پورتو اضافه شد، بیشتر دوران بازی‌اش را در فوتبال ایران سپری کرده است، اما حالا گل‌های او در تیم پورتو موجب شده در کانون توجه‌ها قرار گیرد. می‌شود گفت طارمی در آوریل گذشته با یک حرکت آکروباتیک دروازه چلسی را در لیگ قهرمانان باز کرد و گل او از سوی کاربران سایت یوفا به عنوان زیباترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد. این افتخار کمی نبود.»

پورتو بازی جمعه‌شب را با نتیجه ۲بریک برد و زحمت زدن گل سه امتیازی در دقیقه نود بر دوش سرجیو اولویرا افتاد، اما گل ستاره بوشهری تیم ملی آنقدر زیبا بود که همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. او این گل را ساعاتی پس از آن به ثمر رساند که دراگان اسکوچیچ در مصاحبه‌اش گفت: «حتی رئال مادرید هم برای مهاجمان تیم ملی ایران زیاد نیست.» آیا مربی کروات اغراق می‌کند؟ این طارمی با این کیفیت چرا نباید در یکی از بهترین تیم‌های دنیا توپ بزند؟/

دنیای اقتصاد
https://www.asianews.ir/u/3rd
اخبار مرتبط
زنان فوتبالیست ایرانی در حالی تاریخ‌ساز شدند که فعالیت‌های این تیم طی دو سال گذشته تعطیل بود و حتی از رنکینگ فیفا خارج شده بودند.
همچنانکه مدیرعامل جدید باشگاه استقلال با حمایت از سرمربی استقلال تمایل به ادامه همکاری با او دارد، دلیل جریمه فرهاد مجیدی توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مشخص و اعلام شد.
همچنانکه خبر ناگهانی محرومیت فرهاد مجیدی و منع ورود او به ورزشگاه با شوک عجیب در جامعه ورزشی و برخی شایعات و اخبار غیر دقیق منتشر شد، امروز احمد مددی مدیرعامل این باشگاه استعفا کرد.
مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است.
ملی‌پوشان ایران که در اولین بازی در ورزشگاه آزادی با یک گل از سد سوریه گذشته بودند، این بار در دوحه با نتیجه ۳-۰ عراق را شکست دادند.
علی کریمی با توجه به آمار بالای مرگ و میر کرونایی در کشور سکوت خود را در این باره شکست و خطاب به مسوولان با تندی انتقاد کرد.
از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، پرسپولیس و استقلال در غیاب هواداران به میدان رفتند که تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه وقت اضافه گلی نداشت و استقلال با برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
فاطی
۱۴۰۰/۰۷/۰۹
5
0
1

ایشالانامزدپوشکاش میشه❤️❤️❤️😍😍😍😍😍💖💖💖💖💕💕💞💞💓💓💓💓💓💓💓❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍😍🤨


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید