صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
کد خبر: 5975
گزارشگر: 213
۲۶۲۲
۰
۰
۳
سیامک اطلسی درگذشت

کرونا هنرمند دیگری را گرفت؛ مرگ بازیگر «شاید وقتی دیگر» و «پدرسالار»/ویدیو

کرونا هنرمند دیگری را گرفت؛ مرگ بازیگر «شاید وقتی دیگر» و «پدرسالار»/ویدیو
ویروس کرونا در ایران قربانی دیگری از میان هنرمندان گرفت؛ این بار سیامک اطلسی، بازیگر و کارگردان و صداپیشۀ پیش‌کسوت، که صبح یک‌شنبه، چهارم مهرماه، در پی ابتلا به این ویروس در ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش آسیانیوز، ویروس کرونا در ایران قربانی دیگری از میان هنرمندان گرفت؛ این بار سیامک اطلسی، بازیگر و کارگردان و صداپیشۀ پیش‌کسوت، که صبح یک‌شنبه، چهارم مهرماه، در پی ابتلا به این ویروس در ۸۵ سالگی درگذشت.

کرونا هنرمندان دیگری را گرفت؛ مرگ بازیگر «شاید وقتی دیگر» و «پدرسالار»/asianews

 

شهراد بانکی، دوبلور و از همکاران سیامک اطلسی، به خبرگزاری ایسنا گفت که او در دو هفتۀ گذشته در بیمارستان فرمانیه تهران بستری بود و صبح روز یک‌شنبه درگذشت.

در شش ماه اخیر دست‌کم ده هنرمند دیگر حوزۀ سینما و تئاتر نیز جان خود را در پی ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند و سیامک اطلسی ازجمله هنرمندانی بود که بارها بابت درگذشت همکارانش و مردم بر اثر کرونا ابراز تأسف کرده بود.

تأخیر در شروع واکسیناسیون علیه کرونا در ایران که در نتیجه فرمان ممنوعیت اولیۀ ردر واردات واکسن خارجی رخ داد، ازجمله دلایل اصلی افزایش میزان مرگ‌ و میر بر اثر کرونا ذکر می‌شود.

کرونا هنرمندان دیگری را گرفت؛ مرگ بازیگر «شاید وقتی دیگر» و «پدرسالار»/asianews

از جمله اهل سینما و تلویزیون و تئاتر که فقط در شش ماه گذشته در نتیجۀ ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند می‌توان به صادق صفایی، بازیگر؛ مسعود ولدبیگی، گریمور؛ علی سلیمانی، بازیگر؛ فرشته طائرپور، سینماگر؛ علیرضا فتحی، طراح بدلکاری؛ آیدین الفت، طراح صدا؛ بیژن افشار، بازیگر؛ مصطفی حضرتی، عکاس و فیلمبردار؛ علیرضا موسوی، بازیگر؛ هوشنگ منصور خاکی، بازیگر؛ محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده؛ اشاره کرد.

سیامک اطلسی که تازه‌ترین قربانی کرونا از میان هنرمندان است، متولد ۱۳۱۵ بود و از دهۀ ۱۳۴۰ کار خود را با گویندگی در انجمن گویندگان آغاز کرد. سپس وارد دنیای سینما شد و از سال ۱۳۵۰ تا سه سال پیش در بیش از چهل فیلم سینمایی بازی کرده بود.

از جمله آثار او در سینما می‌توان به «چریکۀ تارا»، «پرونده»، «شاید وقتی دیگر»، «آن سوی آتش»، «دو فیلم با یک بلیت»، «آقای بخشدار»، «همسر»، «روز واقعه»، «در کمال خونسردی»، «خط آتش»، «دلباخته»، «دختری به نام تندر»، «ملک سلیمان»، «گلوگاه»، «دلتنگی‌های عاشقانه» و «مردی بدون سایه» اشاره کرد.

سیامک اطلسی در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی چون «مادر»، «جنگجویان کوهستان»، «پهلوانان نمی‌میرند» و «افسانه جومونگ» نیز دوبلوری کرده بود.

او در سریال‌های بسیاری نیز بازی کرد، ازجمله «پدرسالار»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «فرار بزرگ»، «پدرخوانده»، «کلانتر ۲»، «شیخ بهایی» و «تعبیر وارونۀ یک رویا». نام او در فهرست بازیگران سریالِ در حال ساختِ «سلمان فارسی» به‌کارگردانی داوود میرباقری نیز دیده می‌شود./

 
https://www.asianews.ir/u/3ro
اخبار مرتبط
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آمل اعلام کرد که علامه حسن زاده آملی که از صبح روز شنبه در بیمارستان امام رضا (ع) این شهرستان بستری شده بود، درگذشت.
احمد زرگر، رئیس دادگاه انقلاب تهران که به ادعای برخی منتقدان در نقض حقوق بشر در ایران اقداماتی انجام داده بود، به علت ابتلا به بیماری کرونا در گذشت.
المیرا منشادی، خبرنگار جوان حوزه اجتماعی روزنامه «شهرآرا» در سن ۳۵ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا، به علت ابتلا به کرونا،درگذشت.
فرشید امن‌الهی هنرمند گرافیست، عکاس و موزیسین ساکن تبریز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
محمدرضا حکیمی، الهیات‌دان و نویسنده، روز یکشنبه ۳۱ مرداد در سن ۸۶ سالگی پس از دریافت دز دوم واکسن کرونا و بر اثر ایست قلبی درگذشت.
هم‌زمان با اعلام خبر فوت فرشته طائرپور، هنرمندان و سینماگران به خبر درگذشت او واکنش نشان دادند؛ پوران درخشنده، کارگردان سینما، این خبر را هولناک توصیف کرد و نیکی کریمی هم عنوان کرد که او در انتظار دریافت واکسن بوده است.
فریبرز کوچکی‌زاد و کریم کوچکی‌زاد که هر دو نویسنده و پژوهشگر بودند، بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
علی سلیمانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، بامداد امروز پنج شنبه ۲۱ مرداد ماه درگذشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید