صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 5976
گزارشگر: 213
۱۶۰۴۵
۴
۱
۳
خانه دار شدن رایگان کلید خورده است

چه کسانی مشمول «مسکن رایگان» هستند؟

چه کسانی مشمول «مسکن رایگان» هستند؟
در حالی که در دولت ابراهیم رئیسی وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام شده، به تازگی خبری مبنی بر مسکن رایگان برای برخی اقشار، از مسوولان شنیده شده است.

به گزارش آسیانیوز، کمیته امداد اعلام کرده که سالانه ۹۰ هزار مسکن برای مددجویان ساخته خواهد شد. با توجه به اینکه احتمالا این مددجویان تمکن مالی برای بازپرداخت اقساط آن را نداشته باشند به نظر می‌رسد این واگذاری به شکل رایگان خواهد بود.

با این حال در دولت ابراهیم رئیسی نیز وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام شده که تحقق آن چندان به واقعیت نزدیک نیست.

در همین حال اخیرا نیز کمیته امداد اعلام کرده که سالانه ۹۰ هزار مسکن برای مددجویان ساخته خواهد شد. با توجه به اینکه احتمالا این مددجویان تمکن مالی برای بازپرداخت اقساط آن را نداشته باشند به نظر می‌رسد این واگذاری به شکل رایگان خواهد بود.

سعید زارع‌زاده، رئیس مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی کمیته امداد از برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکن مددجویی در چهار سال آینده خبر داده و گفته است: این طرح از سال آینده آغاز می‌شود و سالانه ۹۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان ساخته می‌شود که حدود ۶۰ هزار واحد در شهرها و ۳۰هزار واحد در روستاها احداث می‌شود.

مهر نوشت زارع‌زاده با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مددجویی گفته است: ساخت ۳۵۰۰ واحد در قالب این تفاهم‌نامه آغاز شده و ۶۵۰۰ واحد باقی‌مانده نیز در مرحله اخذ پروانه ساخت و تشکیل پرونده تسهیلات است.

پیش از این نیز مسکن رایگان در اقتصاد ایران بوده است. طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران، ۶۸ درصد ساکنان شهرها در سال گذشته مالک و حدود ۲۳ درصد نیز مستاجر بوده‌اند. بدین ترتیب حدود ۹ درصد ساکنان شهرها نیز از مسکن رایگان بهره می‌برند. این افراد کسانی هستند که احتمالا از مسکن‌های متعلق به سازمان‌ها یا نهادها بهره می‌برند یا اینکه از سوی نهادی برای تامین مسکن خود مورد حمایت قرار گرفتند. آیا ممکن است وعده جدید کمیته امداد هم عملی شود؟/

https://www.asianews.ir/u/3rp
اخبار مرتبط
مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، نظام بانکی کشور را مکلف به پرداخت 1.2 میلیون تسهیلات ساخت مسکن ۳۰۰ میلیونی برای متقاضیان فاقد مسکن کرده است.
بر اساس مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن و آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی ابلاغ کرده، بانک‌ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت می‌کنند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام افراد فاقد مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی تا یک‌ماه آینده خبر داد.
از سال گذشته طرح پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد ملی کرونا به اجرا درآمد که پارسال مبلغ این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به طبس از مسکن اولی‌ها خواست در صورتیکه فرم (ج) آنها قرمز نشده است، در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.
مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی داد
​زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن برای متقاضیان این وام تا پایان آذرماه امسال تمدید شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
علیرضا‌عبداله‌زاده
۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
0

من‌مددجویان‌کمیته‌امداد‌هستم‌نهضت‌ملی‌مسکن‌ثبت‌نام‌کردم‌دیگرپول‌ندارم‌بدم‌چه‌کار‌کنم??کد‌ملی‌من‌1382362102می‌باشدو‌شماره‌من‌09147890248می‌باشد

ناشناس
۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
0
0

ما مسکن ملی ثبت نام کردیم خانه اولی هم هستیم سی سال زندگی مشترک داشتیم ولی متاسفانه هیچ زمانی صاحب خانه نشدیم الان صدمیلیون با هزار بدبختی وذوق وشوق واریزکردیم پیامک اومده که تاپانزدهم اردیبهشت امسال سیصدتومن دیگه واریزکنیم تا جمعاچهارصدواریزی داشته باشیم درغیر این صورت مطابق قانون با ما برخورد خواهدشد.اما ما دیگه هرچی هم که خودمان را بچلانیم قادر نخواهیم شدکه ۳۰۰ میلیون دیگه واریزکنیم همین طورمعلق بین زمین و آسمان مانده این خدا عاقبت همه ما را ختم به خیرکندانشاالله....

ناشناس
۱۴۰۲/۰۲/۳۱
0
0
0

سلام من بعد از فوت پدرم و ازدواج مادرم، تنها زندگی میکنم. خانم هستم و ۳۵سالم هست. تحت پوشش کمیته نیستم ولی چون مسکن مستقل ندارم و در شرایط سختی زندگی میکنم و از عهده پیش پرداخت و اقساط وام مسکن ملی بر نمیام، آیا مشمول دریافت مسکن رایگان که تو این سایت نوشته میشم یا خیر؟

حشمت اله پایمرد
۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
0
0

من خانه پدری زندگی میکنم و چهار فرزند زیر ٢٠سال دارم و هیچ گونه درامدی ندارم کد ملی 1129316181


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید