صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۴
کد خبر: 5978
گزارشگر: 213
۹۵۶
۰
۰
۱۳
اضافه شدن حمایت معیشتی دیگر در دولت جدید

«جزییات» یارانه جدید

«جزییات» یارانه جدید
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۲۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال یارانه جدید برای اقشار کم درآمد خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۲۰هزار و۳۰۱ میلیارد ریال، برای کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور خبر داده است.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

بنزین گران می شود/سعدحریری «نگران ارسال سوخت ایران» به حزب الله لبنان!

--------------------------------------------------------------------------------
 امید حاجتی، از پرداخت ۲۰هزار و۳۰۱ میلیارد ریال برای کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار، خدمات حمایتی مددجویان و کودکان کار، پرداخت مستمری به حساب سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) و خبر داد.


مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور با اشاره به اجرای بند(۱۱) مصارف جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه کل کشور اضافه کرد: از مبلغ اشاره شده، ۶۶۲۸ میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور در جهت کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار، خدمات حمایتی مددجویان و کودکان کار، پرداخت مستمری و مبلغ ۱۳ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال در جهت کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شد.

حاجتی با برشمردن مبالغ یاده شده به حساب سازمان بهزیستی کشور، گفت: پرداختی‌های صورت گرفته، شامل حمایت از زنان سرپرست خانواربه مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد ریال، پرداخت مستمری و پشت‌نوبتی‌ها و خدمات حمایتی به مددجویان تحت پوشش این نهاد به مبلغ ۲۶۶۷ میلیارد ریال و همچنین بابت کاهش فقرمطلق خانوارهای تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور مبلغ ۲۷۱۱ میلیارد ریال است.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

وضعیت «جاماندگان یارانه» در دولت رئیسی

-------------------------------------------------------------------------------

کاهش فقر و حمایت از زنان سرپرست خانوار

-مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور با اشاره به پرداخت، ۱۳ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال در راستای کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار، اضافه کرد: از مبلغ ذکر شده، ۶۲۵۵ میلیارد ریال بابت کاهش فقر مطلق خانوارها تحت حمایت؛ مبلغ ۵۹۶۸ میلیاردریال بابت خدمات حمایتی مددجویا ن و بابت حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد ریال به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.


مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور با اشاره به پرداختی‌های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون گفت: مبلغ ۴۱۵۱۸ میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور و مبلغ ۹۰۸۴۵ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) از منابع اعلامی در قانون پرداخت شده است./


رکنا
https://www.asianews.ir/u/3rr
اخبار مرتبط
طبق زمان‌بندی که از دومین مرحله واریز یارانه‌ها اجرایی شد، واریز یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه انجام می‌شود و یارانه های دیگر نیز در طرح های جداگانه اجرا خواهند شد.
همچنانکه زمزمه حذف یارانه های پنهان به گوش می رسد؛ خبرها حاکی از افزایش ناگهانی بهای بنزین هستند؛ در حالی که افزایش قیمت بنزین حتی با دادن یارانه نقدی، بر اغلب اقشار اجتماعی فشار معیشتی فراوانی وارد خواهد کرد.
در حالی که این روزها موضوع «یارانه های پنهان» و حذف یارانه برخی از اقشار در دولت جدید خبر ساز شده است، زمزمه هایی مبنی بر افزایش یارانه به دهک های پایین با مبلغ ۳۵۰ هزار تومان به گوش می رسد؛ این در حالی است که رییس اتاق بازرگانی در این باره گفته است: برای عبور از وضعیت خطرناک امروز گزینه‌های محدودی را در پیش رو داریم و باید با جهان آشتی کنیم.
وزیر کار گفت: براساس قانون، یارانه پردرآمدها باید قطع شود و یارانه اقشار ضعیف افزایش یابد.
طی چند دهه گذشته یارانه پنهان انرژی آثار نامطلوبی بر اقتصاد ایران گذشته که اصلی‌ترین پیامد به آثار تورمی آن باز می‌گردد.
زمزمه افزایش قیمت بنزین در حالی شنیده می شود که مجلس طرح تقاضای برگزاری رفراندوم برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان را مطرح کرده است و عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره ارسال سوخت به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفته است ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید