صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
کد خبر: 5981
گزارشگر: 213
۶۵۲
۰
۰
۵
افسردگی در روزگار کرونایی

«علت» افزایش ناامیدی در پاندمی کرونا

«علت» افزایش ناامیدی در پاندمی کرونا
بر اساس نتایج یک مطالعه، همه گیری بیماری کووید-۱۹ بیشترین میزان کاهش امید به زندگی را از زمان جنگ جهانی دوم به همراه داشته است.
به گزارش آسیانیوز، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: همه گیری بیماری کووید-۱۹ نتایج سال‌ها تلاش و پیشرفت در موضوع بهبود امید به زندگی را تحت الشعاع قرار داده و از بین برده است.

بر اساس نتایج یک مطالعه، همه گیری بیماری کووید-۱۹ بیشترین میزان کاهش امید به زندگی را در منطقه غرب اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به همراه داشته است.

داده های بدست آمده از بررسی ۲۹ کشور که بیشتر شامل کشورهای اروپایی، ایالات متحده و شیلی بود، نشان داد که میزان امید به زندگی در سال گذشته روند کاهشی داشته و نتایج سالها تلاش و پیشرفت متخصصان و دولت‌ها در این زمینه را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشترین کاهش میزان امید به زندگی در بین مردان در ایالات متحده بود که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲.۲ سال کاهش داشته و مردان لیتوانیایی با ۱.۷ سال کاهش میزان امید به زندگی در رتبه بعدی قرار دارند.

ایسنا نوشت نتایج بررسی ها نشان میدهد: در کشورهای غرب اروپا مانند اسپانیا، انگلیس، ولز، ایتالیا، بلژیک آخرین باری که چنین میزان قابل توجهی از کاهش امید به زندگی در یک سال مشاهده شده مربوط به جنگ جهانی دوم بوده است.

به نقل از روزنامه گاردین، این یافته ها پس از تجزیه و تحلیل روی ۲۹ کشور بدست آمده که ۲۷ کشور کاهش میزان امید به زندگی را تجربه کرده اند./
https://www.asianews.ir/u/3ru
اخبار مرتبط
ویروس کرونا در ایران قربانی دیگری از میان هنرمندان گرفت؛ این بار سیامک اطلسی، بازیگر و کارگردان و صداپیشۀ پیش‌کسوت، که صبح یک‌شنبه، چهارم مهرماه، در پی ابتلا به این ویروس در ۸۵ سالگی درگذشت.
رعایت نکردن پروتکل‌ها پس از تزریق واکسن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی چندین مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در تهران گفت: در تهران علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان ها، ۱۲۸ مرکز واکسیناسیون در حال فعالیت است که از این تعداد ۵۳ مرکز به صورت سه شیفت و هشت مرکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
در حالی که براساس تحقیقات موسسه برکت و همچنین موسسات وابسته به وزارت دفاع و سپاه، نوپا و فاقد شرایط علمی و تجربه کافی و حتی فاقد زیرساخت لازم و کافی جهت تولید واکسن هستند، خبرگزاری فارس از ابتلای همه مهندسان چینی و هندی در خط تولید واکسن برکت خبر داده است.
بخش بزرگی از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن دُزهای واکسن غیر از مواردی را که از سوی آژانس دارویی اروپا تایید شده است، به رسمیت نمی‌شناسند.
رییس سازمان نظام پزشکی تهران در یک نشست خبری با انتقاد از بی‌توجهی‌ها به نظرات کارشناسان در دوران شیوع کرونا در ایران، گفت: هیچ تاثیری در واردات دارو ندیدیم و مردم ایران «موش آزمایشگاهی» شدند!
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید