صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
کد خبر: 5999
گزارشگر: 213
۱۳۴۹
۰
۰
۳
ترویج خشونت در رسانه ملی با سانسور روابط انسانی

تصویر «نوشیدنی قرمز» و «زن و مرد تنها» در تلویزیون ممنوع شد!

تصویر «نوشیدنی قرمز» و «زن و مرد تنها» در تلویزیون ممنوع شد!
پخش آگهی درباره چای ریختن مرد برای زن، نشان دادن هر نوع نوشیدنی قرمز، دستکش چرم برای زنان، مرغ بریان، خوردن ساندویچ و پیتزا، پوشیدن لباس آستین‌کوتاه، نشان دادن زن و مرد تنها و دو پسر تنها در منزل ممنوع شده است.

به گزارش آسیانیوز، مدیر گروه آموزشی روابط عمومی دانشکده خبر تهران فهرستی از ممنوعیت‌های نمایشی در سیمای جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد. امیرحسین شمشادی در اینستاگرام خود نوشت که پخش آگهی چای ریختن مرد برای زن، نشان دادن هر نوع نوشیدنی قرمز، دستکش چرم برای زنان، مرغ بریان، خوردن ساندویچ و پیتزا، پوشیدن لباس آستین‌کوتاه، نشان دادن زن و مرد تنها و دو پسر تنها در منزل ممنوع است. هم‌زمان، امین تارخ، هنرمند پیشکسوت، به سانسور چهره هنرمندی زن در یک برنامه‌ به‌شدت اعتراض کرد.

---------------------

بیشتر بخوانید:

پخش «تصاویر عجیب» از بازی ایتالیا و انگلیس در تلویزیون ایران

--------------------------------------

سال‌ها است که هنرمندان و مردم به سانسورهای عجیب‌وغریب در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها و سریال‌ها انتقاد می‌کنند اما صداوسیما در طول چهار دهه گذشته نه‌تنها به انتقادها اهمیتی نداده‌، بلکه هر روز محدودیت‌ها را بیشتر و تیغ سانسور را تیزتر کرده است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

برپایی «اربعین» در بالاترین سطح خدمات؛ نوبت به «گردشگری در ایران» نمی رسد!

------------------------------------------
همین دو روز گذشته بود که بیش از ۲۰ دقیقه از تصاویر الناز شاکردوست در پخش انیمیشن رئال «مبارک» در شبکه امید به دلیل نوع پوشش او سانسور شد؛ اما مدیر شبکه امید به خبرگزاری صبا گفت که تلویزیون حق پخش این فیلم را خریداری کرده است و صاحب اثر نمی‌تواند به سانسور فیلمش اعتراض کند.

پس‌ از اینکه سمیه سایش، خبرنگار تجارت‌نیوز، به نقل از صفحه شخصی امیرحسین شمشادی، فهرست موارد ممنوعه جدید در تلویزیون را در توییتی منتشر کرد، کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش‌ نشان دادند؛ به‌خصوص اینکه هم‌زمان با انتشار این خبر، امین تارخ، هنرمند سینما و تلویزیون، نیز در صفحه شخصی خود به سانسور چهره یک هنرمند زن در برنامه‌ای با اجرای پژمان جمشیدی انتقاد کرد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

برخی رسانه ها نوشتند ویدئوی تبلیغات بستنی رفتارهای جنسی داشت!

--------------------------------------

در برنامه «پیشگو» که گفت‌وگومحور است و از پلتفرم «نما آوا» پخش می‌شود، پژمان جمشیدی با افراد مشهور گپ می‌زند. در یکی از قسمت‌های این برنامه که یکشنبه، ۴ مهر، پخش شد، الناز حبیبی، بازیگر سینما و تلویزیون مهمان برنامه بود اما تصویر او از نمای دور و به شکل پشت به مخاطب و رو به مجری نشان داده شد. امین تارخ، هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر، پس از پخش این برنامه در اینستاگرام خود به آن انتقاد کرد و با لحنی کنایی نوشت: «حداقل اسم مهمان را زیرنویس می‌کردید.»

هنرمندان پیش‌تر نیز به خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های زیر نظر صداوسیما اعتراض کرده‌اند. هانیه توسلی بعد از حضور در برنامه ‌«هم‌رفیق» که با اجرای شهاب حسینی از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شد، به سانسور و تغییر رنگ چهره‌اش به‌شدت اعتراض کرد. او با انتشار دو عکس از خود و دیگر مهمان برنامه در استوری اینستاگرامش نوشت: «این رنگی بودیم که این رنگی شدیم»

پیش‌تر، پیمان‌ قاسمخانی، نویسنده سریال‌های طنز، نیز به خبرگزاری ایسنا گفته بود که خانم‌ها در تلویزیون اجازه خوردن خیار یا هویج ندارند. او همچنین گفت که پروانه ساخت فیلم سینمایی «طبقه حساس» مدت‌ها به دلیل اینکه جسد خانم و آقا روی هم دفن شده بودند، صادر نمی‌شد./

https://www.asianews.ir/u/3s9
اخبار مرتبط
امین تارخ از سانسور چهره میهمان زن برنامه «پیشگو» به شدت انتقاد کرد.
سکانسی از سریال خاتون با حضور نگار جواهریان حذف شد.
شرکت بستنی‌سازی دومینو یک ویدئوی تبلیغاتی که در روزهای اخیر جنجال برانگیز شد را از صفحه اینستاگرامش حذف کرده است.
محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال زخم کاری گفت: به دلیل جلوگیری از «آسیب جدی به داستان»، تصمیم به «تعدیل صحنه‌ها» گرفته است، اما سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) مجوز نمایش قسمت هفتم سریال زخم کاری را صادر نکرده است.
تیم فوتبال ایتالیا در فینال یورو 2020 با یک گل بیشتر در ضربه های پنج گانه پنالتی، برای دومین بار مجددا قهرمان جام ملت های فوتبال اروپا شد و اجازه نداد که تیم فوتبال انگلستان در نخستین حضور خود در تاریخ فینال این رقابت ها، به نخستین قهرمانی اش نیز دست یابد؛ در حالی که تلویزیون ایران در لحظات تماشای این بازی همچنان موقعیت های کاریکاتوری و آزاردهنده را برای مخاطبان رقم زد.
محمد شیرکوند، فعال گردشگری گفت: کشور ما در بالاترین خط تحریم ممکن قرار دارد و حوزه سیاسی و دیپلماسی آن دچار پیچیدگی‌های مخصوص به خود است؛ به طوری که در ظرف مدت ۱۵ روز در مراسم اربعین بالاترین سطح خدمات گردشگری اعم از خدمات ارزی، بیمه، پزشکی و حتی خدمات ویزا را حتی به اقوام غیر ایرانی و به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ارائه می دهد؛ اما زمانی که نوبت به گردشگری داخلی و ورودی می‌رسد، مدام می گویند که می‌خواهیم اما نمی‌توانیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید