صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۱
کد خبر: 6005
گزارشگر: 213
۷۳۶
۰
۰
۲
افزایش تسهیلات خانه خریدن برای مجردها و متاهل ها

«جزییات» افزایش وام اوراقی مسکن

«جزییات» افزایش وام اوراقی مسکن
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن جزئیات افزایش تسهیلات بانکی را از محل اوراق برای حساب‌های انفرادی و زوجین اعلام کرد.

به گزارش آسیانیوز، مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، جزئیات افزایش تسهیلات حساب‌های انفرادی و زوجین از محل اوراق را که هم اکنون با احتساب جعاله برای انفرادی ۲۸۰ و برای زوجین ۴۸۰ میلیون تومان است، تشریح کرد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

«جزییات» و شرایط وام «یک میلیارد تومانی» مسکن

-----------------------------------------------

محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن جزئیات افزایش تسهیلات بانکی را از محل اوراق برای حساب‌های انفرادی و زوجین اعلام کرد.


مدیرکل امور طرح و برنامه بانک مسکن، با اشاره به اینکه سقف‌های تسهیلاتی از محل اوراق در گذشته برای زوجین در تهران ۲۰۰ و برای حساب انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان بود، گفت: در حال حاضر با موافقت و ابلاغ بانک مرکزی، سقف تسهیلات از محل اوراق برای حساب‌های انفرادی و زوجین افزایش یافته است. هم‌اکنون ارایه تسهیلات برای حساب‌های انفرادی تهرانی‌ها از محل اوراق ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است که به این میزان تسهیلات جعاله که هم اکنون ۸۰ میلیون تومان است، افزوده خواهد شد.

به نقل از ایلنا مرادی همچنین توضیح داد: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت میزان تسهیلات انفرادی که معادل ۸۰ میلیون تومان بود به ۱۶۰ میلیون تومان و برای حساب‌های ۱۶۰ میلیون تومانی زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. در سایر شهرها نیز تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی حساب‌های انفرادی به ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: تسهیلات جعاله همزمان با تسهیلات مسکن اختصاص می‌یابد، که سقف آن از ۴۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیر امور طرح و برنامه بانک‌مسکن، گفت: نرخ سود تسهیلات از محل اوراق و جعاله ۱۷/۵ درصد است. بازپرداخت جعاله ۵ ساله و معادل ۶۰ ماه و بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر ۱۲ ساله معادل ۱۴۴ ماه است.

مرادی تصریح کرد: ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد و تسهیلات‌گیرنده باید مدارکی ارایه کند که نشان دهنده توانایی پرداخت اقساط باشد./

https://www.asianews.ir/u/3sd
اخبار مرتبط
در حالی که در دولت ابراهیم رئیسی وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام شده، به تازگی خبری مبنی بر مسکن رایگان برای برخی اقشار، از مسوولان شنیده شده است.
مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، نظام بانکی کشور را مکلف به پرداخت 1.2 میلیون تسهیلات ساخت مسکن ۳۰۰ میلیونی برای متقاضیان فاقد مسکن کرده است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام وام ودیعه قرادادهای اجاره سال ۹۹، گفت: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال۹۹ نیز با نظام بانکی نامه نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روش تأمین اعتبارات احداث مسکن و فضاهای عمومی، آموزشی درمانی و خدماتی نواحی مسکونی در شهرهای جدید گفت که در مجموعه شهرهای جدید مدل مالی نوینی تحت عنوان مشارکت از طریق بخش خصوصی در مرکز محلات و نواحی شهر پیاده‌سازی و اجرا شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، انجام می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده است: وام ۲۵۰ میلیون تومان مسکن ملی شامل تمام متقاضیان حتی آنهایی که قبلا قرارداد منعقد کرده‌اند هم می‌شود و متقاضیانی که با وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرارداد بستند می‌توانند از وام ۲۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.
طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تسهیلات ودیعه مسکن امسال همانند سال گذشته بوده و هیچ تغییری نکرده است و نرخ سود این وام ۱۳ درصد و مدت بازپرداخت آن برای تهرانی‌ها ۵ ساله و برای سایر شهر‌ها ۳ ساله است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید