صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۳
کد خبر: 6019
گزارشگر: 213
۷۳۵
۰
۰
۲
متناقض گویی درباره استخراج رمز ارز در یک سازمان مهم

جنجال افشاگری «کشف ماینر شخصی» در سازمان بورس

جنجال افشاگری «کشف ماینر شخصی» در سازمان بورس
با وجود افشای کشف دستگاه ماینر شخصی در سازمان بورس، در نهایت مدیرعامل شرکت بورس تهران، صحت این موضوع را رد کرد و روابط عمومی بورس تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد وجود ماینر در این سازمان تنها برای یک دوره فعالیت تحقیقاتی بوده است.
به گزارش آسیانیوز، در پی انتشار خبری مبنی بر کشف دستگاه ماینر شخصی در زیرزمین شرکت بورس تهران،ابتدا معاون اجرایی این سازمان این موضوع را تأیید کرد، اما روابط عمومی سازمان بورس ضمن تکذیب خبر ادعا کرد ماینر تنها برای «فعالیت تحقیقاتی و آزمایشی» بوده و «پس از مدت کوتاهی» متوقف شده است.

مصطفی بهشتی سرشت، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، روز گذشته به ایسنا گفت: «این دستگاه‌ها شخصی نبوده‌اند، اما به‌ طور کلی چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس محسوب می‌شود و این مجموعه باید پاسخگو باشد.»

اما علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران، صحت این موضوع را رد کرد و روابط عمومی بورس تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ادعاکرد وجود ماینر در این سازمان تنها برای یک دوره فعالیت تحقیقاتی کوتاه بوده است.

به‌گفتهٔ روابط عمومی سازمان بورس، شرکت بورس تهران از ابتدای سال ۹۹ به‌عنوان پروژه‌ای تحقیقاتی «طرح محدود R&D [تحقیق و توسعه] استخراج رمزارز و محاسبه عینی نرخ ROI آن‌ها» را اجرا کرد، اما «این فعالیت پس از مدت کوتاهی در همان سال متوقف شد».

جزئیات آمارهای دانشگاه کمبریج که به‌تازگی منتشر شده نشان می‌دهد استخراج بیت‌کوین در ایران طی زمستان پارسال و بهار امسال نسبت به فصول مشابه سال قبل رشد اندکی داشته، اما نسبت به تابستان و پاییز پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، سهم ایران در استخراج بیت‌کوین در جهان حدود ۴.۶ درصد است./
https://www.asianews.ir/u/3sq
اخبار مرتبط
هفته گذشته در بیشتر روزهای هفته بازار سهام با صف‌های فروش سنگین همراه بود و کارشناسان دلیل کم نشدن روند اصلاحی در بازار سرمایه را علاوه بر سیاست‎‌های نامشخص دولت عرضه اولیه‌های متوالی در بازار بیان کردند.
امروز بازار سرمایه با رشد شاخص کل بورس همراه شد و شاخص با ۲۷ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد قرار گرفت و به گفته برخی کارشناسان عوامل مثبت در پاییز نسبت به منفی بیشتر است و انتظار یک بازار مثبت وجود دارد.
عرضه‌های اولیه یکی از پررنگ‌ترین دلایلی است که افت بازار سرمایه را در پی داشته است به عقیده کارشناسان بازار سرمایه انتخاب روش ترکیبی و عرضه به صندوق‌ها رانت جدیدی را در بازار سهام ایجاد کرده است.
وزیر بهداشت گفت: اختصاص ارز ترجیحی برای دارو فعلاً تا آخر امسال ادامه دارد، اما ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو حذف و مابه‌التفاوت آن به بیمه‌ها پرداخت شود؛ در حالی که با حذف این ارز، هزینه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم پرداخت می‌شود.
کارشناس بازار سهام درباره بازار سرمایه فردا ۲۸ شهریور پیش‌بینی کرد که احتمالا بازار فردا منفی است، اما به نظر می‌رسد این روند به تحرکات مثبت منجر شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید