صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱
کد خبر: 6031
گزارشگر: 213
۹۳۹
۰
۰
۴
وضعیت افزایش یارانه ها و پرداختی ۱۰ مهر ۱۴۰۰

«زمان واریز» و احتمال تغییر در یارانه معیشتی مهرماه

«زمان واریز» و احتمال تغییر در یارانه معیشتی مهرماه
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: بیست و سومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ دهم مهر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، طبق اعلام مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بیست و سومین مرحله یارانه معیشتی مهرماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۴ روز شنبه (۱۰ مهرماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

امید حاجتی اعلام کرد: بیست و سومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گفته وی همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

همچنین در این دوره دهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد.

این در حالی است که مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اذعان دارد یارانه نقدی تاثیری در بهبود معیشت مردم نداشته اما آخرین اخبار حاکی از افزایش این مبلغ احتمالا تا پایان فصل پاییز است./

https://www.asianews.ir/u/3t0
اخبار مرتبط
در حالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه اذعان دارد یارانه نقدی تاثیری در بهبود معیشت مردم نداشته است، از افزایش این مبلغ احتمالا تا پایان فصل پاییز خبر می دهد.
۹ میلیون نفر از گروهی دیگر از اقشار کم درآمد مشمول دریافت یارانه ۲۰۰ هزار تومانی شده اند.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۲۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال یارانه جدید برای اقشار کم درآمد خبر داد.
طبق زمان‌بندی که از دومین مرحله واریز یارانه‌ها اجرایی شد، واریز یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه انجام می‌شود و یارانه های دیگر نیز در طرح های جداگانه اجرا خواهند شد.
همچنانکه زمزمه حذف یارانه های پنهان به گوش می رسد؛ خبرها حاکی از افزایش ناگهانی بهای بنزین هستند؛ در حالی که افزایش قیمت بنزین حتی با دادن یارانه نقدی، بر اغلب اقشار اجتماعی فشار معیشتی فراوانی وارد خواهد کرد.
در حالی که این روزها موضوع «یارانه های پنهان» و حذف یارانه برخی از اقشار در دولت جدید خبر ساز شده است، زمزمه هایی مبنی بر افزایش یارانه به دهک های پایین با مبلغ ۳۵۰ هزار تومان به گوش می رسد؛ این در حالی است که رییس اتاق بازرگانی در این باره گفته است: برای عبور از وضعیت خطرناک امروز گزینه‌های محدودی را در پیش رو داریم و باید با جهان آشتی کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید