صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۳
کد خبر: 6042
گزارشگر: 213
۱۶۴۷
۰
۰
۱۰
تصاویر ماهواره‌ای از آتش سوزی وسیع در غرب تهران

«انفجار شدید» در ساختمان یک مرکز تحقیقاتی سپاه

«انفجار شدید» در ساختمان یک مرکز تحقیقاتی سپاه
انتشار تصاویر ماهواره‌ای یک گروه بین‌المللی مشاوره اطلاعاتی، نشان می‌دهد که انفجار در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران، خسارت شدیدی به ساختمان‌ آن وارد کرده و به مرگ دو نفر منجر شده است.

به گزارش آسیانیوز، نتشار تصاویر ماهواره‌ای از سوی «اینتل لَب»، یک گروه بین‌المللی مشاوره اطلاعاتی، نشان می‌دهد که انفجار روز چهارم مهر در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران، خسارت شدیدی به ساختمان‌ آن وارد کرده  و به مرگ دو نفر منجر شده است

به گزارش اینتل لب، انفجار یاد شده در «گروه صنعتی شهید همت» رخ داده که یک پایگاه مخفی موشکی سپاه پاسداران است.

این گروه می‌گوید که انفجار مرموز در مرکز یاد شده، غرب تهران را به لرزه در آورد.

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم روز پنجم مهر به نقل از روابط عمومی این نیرو خبر دادند که در جریان «آتش‌سوزی در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه»، دو نفر از کارکنان آن به نام‌های مرتضی کریمی و حسین عابدی کشته شدند و یک نفر دیگر نیز مجروح شد.

به گفته خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، این «آتش‌سوزی» عصر روز یکشنبه چهارم مهر رخ داد. با این حال، هیچ جزئیاتی در مورد این مرکز تحقیقاتی و علت «آتش‌سوزی» منتشر نشده است و تنها گفته شده که «با تلاش‌ آتش‌نشانان این مرکز، آتش مهار و مجروحان حادثه نیز به بیمارستان منتقل شدند». خبر کشته شدن دو نفر از این مجروحان، پس از خبر انتقال اولیه آن‌ها به بیمارستان منتشر شد.

بر اساس گزارش توئیتری «اینتل لب» در روز پنجشنبه هشتم مهر، تصاویر ماهوار‌ه‌ای روز ۳۱ شهریور نشان می‌دهد که ساختمان مرکز یاد شده سالم بوده است ولی تصاویر روز پنجم مهر (یک روز پس از انفجار)، حاکی از وارد آمدن خسارت شدید به این ساختمان و ویرانی بخشی از آن است.

این تصاویر بیانگر آن است که تخریب بخشی از این ساختمان ناشی از انفجار بوده است.

براساس این گزارش در تصاویر ماهواره‌ای مشخص است که سقف ساختمان پس از انفجار کنده شده و بقایای آن به اطراف پراکنده شده است.

هنوز جزئیاتی درباره علت بروز این انفجار منتشر نشده است.

همچنین در دوم تیرماه برخی رسانه ها خنثی کردن حمله پهپادی به شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران، تسا، در کرج خبر دادند، اما موسسه اطلاعاتی اینتل‌لب با انتشار تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد که تاسیسات سازمان انرژی اتمی ایران در کرج در «جریان حمله پهپادی» دوم تیرماه خسارت دیده است./

https://www.asianews.ir/u/3t9
اخبار مرتبط
وزیر خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به رسیدن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به مراحل خطرناک‌تر گفت: دیگر نباید به ایران اجازه داد فکر کند تا هر وقت که بخواهد برای مذاکره زمان دارد.
در حالی که بارها آتش‌سوزی و انفجار در مراکز هسته‌ای، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، عصر روز گذشته نیز درپی آتش‌سوزی در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران دو نفر کشته شدند.
در حالی که انتقادهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسراییل به عملکرد نفتالی بنت، نخست وزیر جدید در قبال جمهوری اسلامی ادامه دارد، وی روز یکشنبه در یک نشست زنده در فیس بوک از «چرت زدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار رسمی اش با «نفتالی بنت» انتقاد و آن را تمسخر کرد.
نخست وزیر اسراییل با تأکید بر این که برنامه هسته‌ای ایران به پیشرفته‌ترین نقطه رسیده از طرف‌های مذاکرات خواست که به جای بازگشت به توافق هسته‌ای، برای تهران مهلت تعیین کنند.
وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه مذاکرات وین نتوانست جلوی برنامه هسته ای ایران را بگیرد، تاکید کرد که کشورهای دیگر همسایه راه ایران را پیش می گیرند و اوج‌گیری اسلام‌گرایی افراطی در افغانستان که همسایه پاکستانِ و دارای سلاح اتمی است، بحران امنیتی را وخیم‌تر خواهد کرد و ما دست روی دست نمی گذاریم!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید