صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۴
کد خبر: 6048
گزارشگر: 306
۶۴۵
۰
۰
۰
شهرداریزد در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان مطرح کرد

آمادگی تعامل بیشتر شهرداری یزد با نیروی انتظامی

آمادگی تعامل  بیشتر شهرداری یزد با نیروی انتظامی
یزد - شهرداری آمادگی کامل دارد مثل گذشته و حتی بهتر و بیشتر با نیروی انتظامی تعامل داشته باشد

 

آسیا / نیوز - یزد، « ابوالقاسم محی الدینی » در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه شهرداری یزد آمادگی کامل دارد مثل گذشته و حتی بهتر و بیشتر با نیروی انتظامی تعامل داشته باشد اظهار داشت: هر جایی که کاری بر زمین مانده و نیاز به اقدام از سوی شهرداری است آمادگی لازم برای انجام آن وجود دارد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در حوزه بافت تاریخی شهر یزد مطرح شد گفت: شورایی در استان به نام شورای بافت وجود دارد که رئیس آن استاندار است و مدیریت آن به شهردار تفویض شده و به دنبال تشکیل آن در هفته آینده هستیم.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با تاکید بر اینکه تمامی موضوعات مرتبط با بافت تاریخی یزد در این شورا به بحث و بررسی گذاشته می شود گفت: قطعا یکی از مباحث مختلفی که دغدغه فراوانی در این منطقه وجود دارد، بحث امنیت بافت تاریخی است.

محی الدینی با تاکید بر اینکه امنیت بدون مشارکت مردم تامین نمی شود تصریح کرد: در دیداری که با معتمدین محلات بافت تاریخی یزد داشتیم تاکید شد که برای تامین امنیت نیاز است که مردم خودشان هم در این موضوع مشارکت داشته باشند.

وی محوریت بررسی امور در محلات مخلتف را مساجد دانست و عنوان کرد: با کمی تامل و دقت در بافت تاریخی یزد می توان دریافت که شکل گیری محلات در یزد و نوع معماری شهری این بافت هم با تکیه بر نقش مساجد و بازار بوده است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه در شهرسازی جدید که برگرفته از معماری غربی است این اصول رعایت نشده عنوان کرد: محلات قدیمی ما همچنان کارایی خود را حفظ کرده و همین الان ما نزدیک به 126 محله ریز و درشت داریم که در تقسیم بندی های ما به چهل و اندی محله رسیده است.

محی الدینی با تاکید بر اینکه باید این کارایی برای مساجد دوباره احیا شود عنوان کرد: احیای مشارکت مردم در امور مختلف منطقه از جمله تامین امنیت و کارایی بخشی دوباره به نقش محوری مساجد می تواند بسیاری از مشکلات درون محله ای را برطرف کند.

سردار « عباسعلی بهدانی» فرمانده نیروی انتظامی استان یزد هم در این دیدار با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و شهرداری در امور مختلفی با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند اظهار داشت: امیدواریم در دوره جدید شهرداری شاهد بهتر و بیشتر شدن این تعامل، ارتباط و همکاری باشیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند گفت: با وجود تمامی این مشکلات، مردم همچنان حمایت لازم را از نظام و کشور دارند و این وظیفه مسئولان است که قدردان آنها باشند و با خدمات مناسب در راستای رفع مشکلات آنها قدم بردارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: بخشی از مسائل روزمره مردم به صورت مشترک بین نیروی انتظامی و شهرداری است و باید این دو نهاد با هماهنگی هرچه بیشتر نسبت به رفع این مشکلات قدم بردارد.

بهدانی فرد بر ضرورت توسعه فعالیت های فرهنگی در زمینه های مختلف مرتبط با این دو نهاد به ویژه مباحث ترافیکی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات نیازمند انجام امور مختلف فرهنگی و برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی است.

وی با بیان اینکه در حوزه های ترافیکی پیگیری های زیادی از سوی نیروی انتظامی و پلیس راهور صورت گرفته خاطرنشان کرد: در این حوزه همچنان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در دوره جدید شهرداری با همکاری و همراهی خوب این دو نهاد، زمینه رفع این مشکلات فراهم شود و مردم در حوزه های ترافیکی مشکلی نداشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در زمینه های آموزشی هم هماهنگی های لازم صورت گرفته که بتوانیم در حوزه های مختلف از جمله آسیب های اجتماعی، مسائل فرهنگی استان و سایر امور مربوطه فعالیت های خوبی انجام دهیم.

بهدانی فرد ادامه داد: در حوزه حاشیه نشینی هم باید تعامل و ارتباط نیروی انتظامی و شهرداری افزایش یابد گفت: یکی از اقداماتی که احساس می شود شهرداری باید به آن توجه بیشتری داشته باشد، ارائه خدمات بیشتر و بهتر به این مناطق است.

سیدمحمد جواد عرفانفر

آمادگی تعامل  بیشتر شهرداری  یزد با نیروی انتظامی  ,  ابوالقاسم محی الدینی شهردار شهر میراث جهانی یزد  , سردار  عباسعلی بهدانی فرمانده نیروی انتظامی استان یزد, سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3te
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید