صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۳
کد خبر: 6051
گزارشگر: 213
۸۶۳
۰
۰
۳
علت تزریق سومین دُز در واکسیناسیون کووید ۱۹

عوارض «دُز تقویتی» یا سوم واکسن کرونا چیست؟

عوارض «دُز تقویتی» یا سوم واکسن کرونا چیست؟
یک مرکز پزشکی و تحقیقاتی در آمریکا اعلام کرده است ۷۴ درصد افراده پس از تزریق دُز سوم، علاوه بر سایر واکنش های «سیستمیک» دچار خستگی، درد عضلانی یا سردرد نیز شده اند.

به گزارش آسیانیوز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا گزارش داد که عوارض جانبی گزارش شده در دریافت کنندگان واکسن تقویتی کووید-۱۹ همانند دُز دوم این واکسن است.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

تزریق واکسن در «منازل تهرانی ها» چطور صورت می گیرد؟/ویدیو

---------------------------------------------------
این یافته ها بر اساس گزارش های تهیه شده از حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ دریافت کننده دُز تقویتی واکسن کرونا در برنامه نظارت داوطلبانه ایمنی واکسن مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری است که عوارض جانبی این واکسن را ردیابی می کند.

در حالی که تزریق دُزهای تقویتی برای اکثر گروه های افراد هنوز در حال مطالعه است، سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا در ماه اوت (شهریور) تزریق دُزهای تقویت کننده واکسن های کرونای «فایزر-بایون تک» و «مدرنا» را برای افرادی که تحت عمل پیوند عضو قرار گرفته اند و نیز افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، مجاز اعلام کرد.

این سازمان هفته گذشته تزریق سومین دُز تقویتی واکسن کرونای «فایزر-بایون تک» را برای بزرگسالان ۶۵ سال و مسن تر و افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت و بیماری های قلبی، توصیه کرد. داشتن بیماری های زمینه ای افراد را در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ شدید قرار می دهد.

با این حال، این سازمان هنوز تزریق دُزهای اضافی واکسن های مدرنا و جانسون اند جانسون را توصیه نکرده است؛ این در حالی است که سازندگان هر دوی این واکسن ها آزمایش های بالینی را برای تعیین ایمنی و نیز نیاز به تزریق این دُز اضافی واکسن انجام داده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرد، از ۱۲ هزار و ۶۰۰ دریافت کننده دُز تقویتی واکسن کرونا که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند، ۷۹ درصد اظهار داشتند که درد و تورم را در محل تزریق تجربه کرده اند.

این مرکز افزود: علاوه بر این، ۷۴درصد گفتند که پس از تزریق دُز سوم، علاوه بر سایر واکنش های «سیستمیک» دچار خستگی، درد عضلانی یا سردرد نیز شده اند.

به نقل از ایرنا، این آمار مشابه مواردی است که پس از تزریق دُز دوم واکسن ها گزارش شد، زمانی که که تنها کمتر از ۷۸ درصد اظهار داشتند بر اثر تزریق دُز دوم واکسن کرونا دچار واکنش هایی در محل تزریق شده اند و حدود ۷۷ درصد عوارض جانبی سیستمیک را تجربه کردند./


https://www.asianews.ir/u/3th
اخبار مرتبط
علیرضا زالی گفت: با ایجاد امکان بیشتر تزریق واکسن در منازل، کسانی که امکان حضور در مراکز واکسیناسیون را ندارند می‌توانند با ثبت نام در سامانه ثبت درخواست واکسیناسیون تیم تزریق واکسن به منازل خواهند رفت.
وزیر بهداشت گفت: در قالب طرح قرنطینه هوشمند، بسیاری از ممنوعیت ها و محدودیت ها در کشور برداشته شده و افرادی که واکسینه شده اند، می توانند از مزایای آن استفاده کنند.
رعایت نکردن پروتکل‌ها پس از تزریق واکسن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی چندین مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در تهران گفت: در تهران علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان ها، ۱۲۸ مرکز واکسیناسیون در حال فعالیت است که از این تعداد ۵۳ مرکز به صورت سه شیفت و هشت مرکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید