صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۰
کد خبر: 6059
گزارشگر: 213
۳۵۸۵۴
۱۰
۶
۱۵
انتظار برای یارانه مهم دولت رئیسی

واریز یارانه «یک میلیون تومانی» چه زمانی است؟

واریز یارانه «یک میلیون تومانی» چه زمانی است؟
در حالی که قرار است تصمیم دولت مبنی بر برای افزایش یارانه‌ها از جمله یارانه یک میلیون تومانی و طرح‌های حمایتی محقق شود، براساس گفته ها و شنیده ها مجلس چه برنامه ای برای حدف برخی یارانه ها دارد.

به گزارش آسیانیوز، ادر روزهایی که مجلس به دنبال رفراندوم برای حذف یارانه‌هاست مردم منتظر اجرایی شدن وعده یارانه یک میلیون تومانی خانوار هستند. آیا ابراهیم رئیسی به این وعده خود عمل خواهد کرد؟

در حالی که مردم منتظر تصمیم دولت برای افزایش یارانه‌ها و طرح‌های حمایتی هستند، مجلسی‌ها می‌خواهند رفراندوم برگزار کنند تا یارانه‌های آشکار و پنهان حذف شود.

اما آیا یارانه یک میلیون تومانی خانوار که مدتی است مطرح شده، واقعیت دارد؟

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خودش اعلام کرده بود که قرار است یارانه جدیدی پرداخت کند. در واقع او وعده داده که قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

به نقل از دنیای اقتصاد، در این وعده رئیسی پیش‌بینی شده که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

اما مبلغ یارانه چقدر است؟ مبلغ این یارانه برای خانوارهایی که در سه دهک اول قرار دارند ۲۰۰ هزار تومان و برای کسانی که در دهک‌های چهارم و پنجم هستند ماهانه ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یعنی یارانه برای یک خانواده پنج نفره در گروه اول یک میلیون تومان و در گروه دوم ۷۵۰ هزار تومان است.

اولین مرحله کی واریز می‌شود؟ در این برنامه آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال یعنی از شش ماه دیگر اجرایی می‌شود. اما هنوز به این سوالات پاسخ داده نشده که نحوه بازپرداخت چگونه است؟ کل مشمولان چه تعداد هستند؟ شرایط مشمول چیست؟در چند نوبت پرداخت می‌شود؟ بازپرداخت آن چند ماهه است؟ ضمانت کارت اعتباری چیست؟ یارانه به صورت پول نقد است یا بن خرید؟/

پروانه توکلی

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/3to
اخبار مرتبط
در حالی که برخی از مسوولان معتقدند یارانه ها تاثیری در سطح معیشت مردم ایران ندارد، رئیسی در برنامه‌های انتخاباتی خود بار‌ها به کم بودن مبلغ یارانه نقدی اشاره کرده است و به نظر می رسد افزایش یارانه ها تا پایان پاییز امسال از برنامه های دولت است.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: بیست و سومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ دهم مهر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
در حالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه اذعان دارد یارانه نقدی تاثیری در بهبود معیشت مردم نداشته است، از افزایش این مبلغ احتمالا تا پایان فصل پاییز خبر می دهد.
۹ میلیون نفر از گروهی دیگر از اقشار کم درآمد مشمول دریافت یارانه ۲۰۰ هزار تومانی شده اند.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۲۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال یارانه جدید برای اقشار کم درآمد خبر داد.
طبق زمان‌بندی که از دومین مرحله واریز یارانه‌ها اجرایی شد، واریز یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه انجام می‌شود و یارانه های دیگر نیز در طرح های جداگانه اجرا خواهند شد.
همچنانکه زمزمه حذف یارانه های پنهان به گوش می رسد؛ خبرها حاکی از افزایش ناگهانی بهای بنزین هستند؛ در حالی که افزایش قیمت بنزین حتی با دادن یارانه نقدی، بر اغلب اقشار اجتماعی فشار معیشتی فراوانی وارد خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
احمد
۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
0

ایـن یـارانه هیچ کاری نمیکنه برای مردم رئیس جمهوربایدراجب معیشتی مردم یه فکری بکنه چون واقعاخیلی ازمردم نیازبه کمک معیشتی ویاری دولت هستن باتشکرفراوان.

علی خاوری
۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
0
0

به نام خدا سلام .اسم علی خاوری ناشنوا.اسم خانم خیری. ناشنوا .دختر بچه دوتا دارم .من بیکار هیچی غذا نداره من مشگل دارم. سرکار نیس هنوز پیدا نکرد .پول کم نداره .کد ملی ۰۶۷۰۲۱۷۵۴۹ اسم علی ناشنوا استان خراسان شمالی. شهرستان بجنورد.اس پیام شماره من ۰۹۱۵۰۸۲۲۰۷۹.ممنون متشکرم.

Akram
۱۴۰۰/۰۷/۲۴
1
0
0

سلام علیکم اقا ریسی تا که تو اومدی همه خوراکی لوازمدخانگی چیزهای دیگه هم افسایش دادی چرا تو یکم فکرکنی اگه تو بجای ما بودی چی فکرکردی خدا ترو بکشد بهتره کاش که احمدنژاد بود بهتربود و هم روحانی هم کمی بهتر بود از ریسی سعم عدالت نمیریزی یارانه ها را افسایش نمیدی میشتی اضافه نمیکنی چرا خدا تربکشد بهترا

ناشناس
۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
1

مادر صلواتی ها مردم دارن ازگشنگی میمیرند

ناشناس
۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
0

با عرض سلام من یه بچه دارم پسر مشکل مریضه وآسم داره منم مستاجرم وبخاطر کرونا ۵ ماه بخاطر تعدیله نیرو از شرکت اخراج شدم و خیلی دستم خالی و بدهکارم .اگه کمک کنید ممنونم

حسین
۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
0

توروخداکمک مالی برام کنین.6037697524158489.بخدااجارهها موندن

ابراهیم
۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
0

با سلام بنظرمن این پرداخت ها باتوجه به مبلغ مذکور و روش پرداخت و باز پرداخت. جواب معیشت بنده راکه الان دو سال بیکار و دارای ۴ فرزند را نمیده درضمن جز خانواده های کم خرج به شمار میام از جناب ریاست محترم جمهور درخواست میشه ی فکری بحال بنده بشه که بتونم ازعهده مخارج خانواده ام در بیام ممنون

h
۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
0

سلام تروخداکمک کنیدبیکارم وبیمارم 603769760530196

حسین نیکمردترکداری
۱۴۰۱/۰۱/۰۹
0
0
0

یارانه نقدی را می توان چقدروا بر میشود اگر واریز مبلغ یک میلیونی برای امرارمعاش خانواده متشکرمیشوم

مرتضی
۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
0
0

سلام بیکار هستم اگه کسی در تهران د پاکدشت در کارخانه کارگر یا کار سراغ داشت بهم خبر بده دوتا فرزند دارم و همسرم خدا شاهده مستاجر هستم حتی نگرانی یا سرایداری و اقای رییسی به فکر امثال من هم باش که یک پشه در حساب نداریم و بیکار هستیم چرا خدایا چرا مگه ........دیگه اشکم در اومد ۰۹۳۳۳۸۰۷۵۵۴


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید