صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۸
کد خبر: 6064
گزارشگر: 213
۱۰۲۶
۰
۰
۲
یارانه هایی که امشب پرداخت می شوند

«جزییات» واریز یارانه ۲۰۵ هزار تومانی

«جزییات» واریز یارانه ۲۰۵ هزار تومانی
بیست و سومین مرحله از پرداخت یارانه معیشتی با مبلغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان ساعت ۲۴ امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، یارانه معیشتی در جریان افزایش قیمت بنزین از آبان ۱۳۹۸ تاکنون در دستور کار قرار گرفته و هر ماه به گروه هدف که از بین حدود ۷۸ میلیون یارانه بگیر انتخاب شده بودند پرداخت می‌شود.

طبق آخرین گزارشی که در رابطه با پرداخت این یارانه در ماه های اخیر منتظر شد، تعداد خانوار مشمول دریافت یارانه معیشتی ۱۹ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۱۸۴ مورد با حدود ۶۰ میلیون نفر بوده که نشان می‌دهد تعداد خانوارها در مقایسه با اولین پرداخت (در سال ۹۸)حدود دو میلیونی افزایش داشته است.

پرداخت یارانه معیشتی به تناسب تعداد اعضای خانوارها متفاوت است؛ به طوری که خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان،دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در هر ماه دریافتی دارند.

به نقل از ایسنا، هزینه ای که دولت در هر ماه برای پرداخت یارانه معیشتی پرداخت می‌کند رقمی حدود از ۲۶۰۰ میلیارد تومان است که در سال به حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان می‌رسد، این مبلغ باید از محل مابه التفاوت قیمت بنزین تامین شود./

پروانه توکلی

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/3tt
اخبار مرتبط
در حالی که قرار است تصمیم دولت مبنی بر برای افزایش یارانه‌ها از جمله یارانه یک میلیون تومانی و طرح‌های حمایتی محقق شود، براساس گفته ها و شنیده ها مجلس چه برنامه ای برای حدف برخی یارانه ها دارد.
در حالی که برخی از مسوولان معتقدند یارانه ها تاثیری در سطح معیشت مردم ایران ندارد، رئیسی در برنامه‌های انتخاباتی خود بار‌ها به کم بودن مبلغ یارانه نقدی اشاره کرده است و به نظر می رسد افزایش یارانه ها تا پایان پاییز امسال از برنامه های دولت است.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: بیست و سومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ دهم مهر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
در حالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه اذعان دارد یارانه نقدی تاثیری در بهبود معیشت مردم نداشته است، از افزایش این مبلغ احتمالا تا پایان فصل پاییز خبر می دهد.
۹ میلیون نفر از گروهی دیگر از اقشار کم درآمد مشمول دریافت یارانه ۲۰۰ هزار تومانی شده اند.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۲۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال یارانه جدید برای اقشار کم درآمد خبر داد.
طبق زمان‌بندی که از دومین مرحله واریز یارانه‌ها اجرایی شد، واریز یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه انجام می‌شود و یارانه های دیگر نیز در طرح های جداگانه اجرا خواهند شد.
همچنانکه زمزمه حذف یارانه های پنهان به گوش می رسد؛ خبرها حاکی از افزایش ناگهانی بهای بنزین هستند؛ در حالی که افزایش قیمت بنزین حتی با دادن یارانه نقدی، بر اغلب اقشار اجتماعی فشار معیشتی فراوانی وارد خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید