صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
کد خبر: 6066
گزارشگر: 213
۷۸۲
۰
۰
۳
علت وجود دستگاه استخرا رمزارز در سازمان بورس

بورس اعلام کرد از دستگاه ماینر «سوء استفاده» شد!

بورس اعلام کرد از دستگاه ماینر «سوء استفاده» شد!
بر اساس اطلاعیه سازمان بورس، تجهیزات تحت عنوان «سِرور‌های پردازشگر مورد نیاز مرکز داده» خریداری شده بود اما «کاربرد چندگانه» دارد و موجب «سوء استفاده» شد.

به گزارش آسیانیوز، بورس تهران درباره کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ساختمان این شرکت اعلام کرد که این تجهیزات با مصوبات کمیته ساختمان خریداری شده بود اما «کاربرد چندگانه» داشت و موجب «سوء استفاده» شد.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

جنجال افشاگری «کشف ماینر شخصی» در سازمان بورس

--------------------------------------------------------------------------------

بر اساس این اطلاعیه، این تجهیزات تحت عنوان «سِرور‌های پردازشگر مورد نیاز مرکز داده» خریداری شده بود اما «کاربرد چندگانه» دارد و موجب «سوء استفاده» شد.

سازمان بورس توضیح بیشتری در این باره نداده است.

در این اطلاعیه اعلام شده که استخراج ارز دیجیتال «بسیار محدود» بوده و «مطلقا مصداق ضرر و زیان سهامداران» نیست.

بورس تهران هفتم مهر وجود دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ساختمان این شرکت را تایید کرد و ساعاتی بعد ایرنا خبر داد که علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران، برکنار شده است.

صحرایی گفت که با هدف «ایجاد فرصت برای تحقیقات بیشتر» استعفا کرده است./

پروانه توکلی
پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/3tv
اخبار مرتبط
همچنانکه خبر کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ساختمان بورس تهران افشا شد، مدیرعامل این سازمان روز گذشته از سمت خود استعفا داد؛ این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی درباره این موضوع از سوی مسوولان مختلف این سازمان مطرح شده بود.
با وجود افشای کشف دستگاه ماینر شخصی در سازمان بورس، در نهایت مدیرعامل شرکت بورس تهران، صحت این موضوع را رد کرد و روابط عمومی بورس تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد وجود ماینر در این سازمان تنها برای یک دوره فعالیت تحقیقاتی بوده است.
هفته گذشته در بیشتر روزهای هفته بازار سهام با صف‌های فروش سنگین همراه بود و کارشناسان دلیل کم نشدن روند اصلاحی در بازار سرمایه را علاوه بر سیاست‎‌های نامشخص دولت عرضه اولیه‌های متوالی در بازار بیان کردند.
امروز بازار سرمایه با رشد شاخص کل بورس همراه شد و شاخص با ۲۷ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد قرار گرفت و به گفته برخی کارشناسان عوامل مثبت در پاییز نسبت به منفی بیشتر است و انتظار یک بازار مثبت وجود دارد.
عرضه‌های اولیه یکی از پررنگ‌ترین دلایلی است که افت بازار سرمایه را در پی داشته است به عقیده کارشناسان بازار سرمایه انتخاب روش ترکیبی و عرضه به صندوق‌ها رانت جدیدی را در بازار سهام ایجاد کرده است.
وزیر بهداشت گفت: اختصاص ارز ترجیحی برای دارو فعلاً تا آخر امسال ادامه دارد، اما ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو حذف و مابه‌التفاوت آن به بیمه‌ها پرداخت شود؛ در حالی که با حذف این ارز، هزینه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم پرداخت می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید