صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
کد خبر: 6067
گزارشگر: 213
۷۵۲
۰
۰
۳
علت واکسینه نشدن کودکان

کمتر از ۱۲ ساله ها واکسینه نمی شوند

کمتر از ۱۲ ساله ها واکسینه نمی شوند
رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه برای واکسیناسیون دوازده سال به پایین، نظرات علمی مختلفی وجود دارد، لذا تا زمانی که به قطعیت علمی نرسیم، نباید اقدامی در این زمینه انجام شود.

به گزارش آسیانیوز، رئیس جمهور با بیان اینکه تمهیدات آغاز آموزش حضوری در مدارس صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه برای واکسیناسیون دوازده سال به پایین، نظرات علمی مختلفی وجود دارد، لذا تا زمانی که به قطعیت علمی نرسیم، نباید اقدامی در این زمینه انجام شود.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

تزریق واکسن در «منازل تهرانی ها» چطور صورت می گیرد؟/ویدیو

---------------------------------------------------

 حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش را در واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای دوازده سال ضروری دانست و گفت: برای سرعت گرفت این کار، وزارت آموزش و پرورش مساعدت کند مدارسی که شرایط مناسبی برای واکسینه کردن دانش آموزان دارند، در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه برای واکسیناسیون دوازده سال به پایین، نظرات علمی مختلفی وجود دارد، لذا تا زمانی که به قطعیت علمی نرسیم، نباید اقدامی در این زمینه انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه، عادی‌انگاری و کم‌توجهی به رعایت اصول بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا را بسیار خطرناک دانست و گفت: اینکه عده‌ای تصور کنند با تزریق واکسن از خطرات ویروس کرونا در امان هستند، نادرست است و با توجه به نظرات علمی همچنان باید شیوه‌نامه‌ها بین عموم مردم و گروه‌ها و مراکز مختلف، با جدیت رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی هرگونه ورود و خروج از کشور را نیازمند تزریق واکسن کرونا دانست و گفت: حساسیت به این اقدام در حقیقت صیانت از سلامت مسافران و زائران عزیز است و به مقطع خاصی هم مربوط نمی‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولیت اطلاع‌رسانی درباره واکسیناسیون، زمان تزریق و مسائل حوزه بهداشت و درمان، با وزارت بهداشت است، گفت: در این زمینه باید مراکز و دستگاههای دیگر اخبار و اطلاعات خود را با وزارت بهداشت هماهنگ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از مدیران وزارت بهداشت و کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت خواست بلافاصله به ابهامات و سوالات طرح شده در فضای عمومی جامعه درباره ویروس کرونا واکنش سریع و پاسخ علمی ارائه کنند تا مردم دچار نگرانی و یاس نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه برای مقابله با ویروس کرونا محدودیت‌های هوشمند به مرور جای تعطیلی مراکز را می‌گیرد، گفت: در شرایط کنونی مراکز علمی و پژوهشی باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از شیوع کرونا، در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، نسخه‌ها و راهکارهای مناسب تدوین و ارائه کنند./

پروانه توکلی
پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/3tw
اخبار مرتبط
یک مرکز پزشکی و تحقیقاتی در آمریکا اعلام کرده است ۷۴ درصد افراده پس از تزریق دُز سوم، علاوه بر سایر واکنش های «سیستمیک» دچار خستگی، درد عضلانی یا سردرد نیز شده اند.
رعایت نکردن پروتکل‌ها پس از تزریق واکسن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی چندین مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در تهران گفت: در تهران علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان ها، ۱۲۸ مرکز واکسیناسیون در حال فعالیت است که از این تعداد ۵۳ مرکز به صورت سه شیفت و هشت مرکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید