صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۰
کد خبر: 6080
گزارشگر: 213
۱۳۱۸
۰
۰
۲
آغاز به کار سالن های و جلسات پاویون ایران در اکسپوی دبی

گشایش رسمی «پاویون گردشگری ایران» در اکسپوی ۲۰۲۰ و «خوشآمدگویی» نماد سیمرغ!

گشایش رسمی «پاویون گردشگری ایران» در اکسپوی ۲۰۲۰ و «خوشآمدگویی» نماد سیمرغ!
پاویون گردشگری ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، امروز با حضور مقامات ارشدی از اکسپو و برخی مقام های دولتی که در پاویون ایران حضور پیدا کردند، همراه با نماد سیمرغ خوشآمدگو در جایگاه خود به طور رسمی گشایش یافت.

به گزارش آسیانیوز، پاویون گردشگری ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی امروز با حضور مقامات ارشدی از اکسپو و برخی مقام های دولتی که در پاویون ایران حضور پیدا کردند، به طور رسمی افتتاح شد.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

ضرورت «دیپلماسی گردشگری» و اکسپو برای ایران

----------------------------------------------------

 محمد شیرکوند، رییس کمیته گردشگری اتاق ایران و ایتالیا که در محل پاویون ایران حضور دارد، درباره گشایش رسمی پاویون ایران در اکسپو توضیح داد: مراسم افتتاحیه با استقبال خوبی مواجه شد و نماد و تندیسی از پرنده سیمرغ که در این محل در جای خود به عنوان پرنده خوشآمدگو قرار گرفته بود؛ در پاویون و محلی که استعاره ای از قصه گویی هزار و یک شب شهرزاد و داستانهای ما ایرانی هاست، بسیار جالب توجه بود.

پاویون ایران در اکسپوی دبی 2020

 

 

وی اضافه کرد: در این مراسم همچنین از سالن نوآوری در پاویون ایران، سالن صنایع دستی و سالن فرش و شروع به کار جلسات مختلف پاویون ایران رونمایی شد و این سالن ها کار خود را در این رویداد آغاز کرده اند. 

شیرکوند، رییس کمیته گردشگری اتاق ایران و ایتالیا درباره این رویداد در یادداشتی نوشته است: همچنانکه اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی، به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود؛ ضرورتا تنها راهبرد برون رفت از انزوای صنعت گردشگری کشورمان در حوزه بین‌الملل، شرایط پاندمی کرونا و شرایط پیچیده خاورمیانه، آگاه شدن از اهمیت رویدادهای جهانی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و جام جهانی قطر است. اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی که برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود، می‌تواند به‌عنوان موزه‌ای بی‌بدیل بیانگر هنر، میراث و فرهنگ مردم ما باشد.

اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی از شب گذشته یکم اکتبر 2021 آغاز شده است و تا 30 مارس 2022 به مدت 6 ماه در دبی برپاست./

 


آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3u9
اخبار مرتبط
همچنانکه اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی، به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود؛ ضرورتا تنها راهبرد برون رفت از انزوای صنعت گردشگری کشورمان در حوزه بین‌الملل، شرایط پاندمی کرونا و شرایط پیچیده خاورمیانه، آگاه شدن از اهمیت رویدادهای جهانی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و جام جهانی قطر است.
محمد شیرکوند، فعال گردشگری گفت: کشور ما در بالاترین خط تحریم ممکن قرار دارد و حوزه سیاسی و دیپلماسی آن دچار پیچیدگی‌های مخصوص به خود است؛ به طوری که در ظرف مدت ۱۵ روز در مراسم اربعین بالاترین سطح خدمات گردشگری اعم از خدمات ارزی، بیمه، پزشکی و حتی خدمات ویزا را حتی به اقوام غیر ایرانی و به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ارائه می دهد؛ اما زمانی که نوبت به گردشگری داخلی و ورودی می‌رسد، مدام می گویند که می‌خواهیم اما نمی‌توانیم.
زلف غزل را شانه میزنم به دلنوازی های شهر عشاق تا به رخ هستی بکشم؛ همان عالَمی را که "به جهان خرم از اویم" و اذن دخول می طلبم از دروازه ای که از هر جهتش راه بر دل میگشاید و زلف و رخ و خال و خط و عارض و قامت تاریخِ یک ملت است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید