صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۲
کد خبر: 6081
گزارشگر: 213
۱۰۲۵
۰
۰
۳
آخرین وضعیت خسارات طوفان عظیم حاره ای به شهرها

ادامه طوفان شاهین؛ صیادان به دریا زده غرق شدند

ادامه طوفان شاهین؛ صیادان به دریا زده غرق شدند
در پی آماده‌باش نیروهای امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از طوفان حاره‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان، مدیرکل مدیریت بحران این استان اعلام کرد که دو فروند لنج بر اثر طوفان و بارندگی شدید غرق شده است.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس گزارش‌ها، این دو فروند لنج در بندر پسابندر در ۱۰۰ کیلومتری چابهار بودند که دچار حادثه شدند.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

طوفان حاره‌ای «شاهین» چه بر سر سیستان و بلوچستان خواهد آورد؟!

---------------------------------------------------------------

به گفته یکی از مسئولان اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، طوفان دو لنج صیادی با ۱۶ سرنشین را به صخره می‌کوبد و لنج‌ها شکسته و غرق می‌شوند.

عطاالله رییسی اظهار داشت که سرنشینان ایندو لنج صیادی بعد از حادثه به دریا می‌زنند و ۱۱ نفر خودشان را به ساحل می‌رسانند، اما پنج صیاد مفقود می‌شوند و اکنون با گذشت بیش از ۱۰ ساعت همچنان خبری از آنان نیست.

خبرگزاری ایسنا هم به نقل از سخنگوی سازمان اورژانس ایران نوشت، ۵۲ نفر در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان از ساعت سه بامداد امروز به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از این میان، سه نفر به دلیل «طوفان» بستری شدند.

مجتبی خالدی با اشاره به وقوع «بادهای ۱۲۰ روزه» سیستان که بومی منطقه جنوب شرق کشور است، افزود: «از بامداد امروز به‌جز طوفان ۱۲۰ روزه سیستان که در منطقه زابل زهک هیرمند-نیمروز و هامون اتفاق افتاد، هیچ‌گونه حادثه غیرمترقبه دیگری گزارش نشده است.»

پیش از این، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از آماده‌باش کلیه نیروهای امدادی این سازمان در استان برای مقابله با حوادث احتمالی از وقوع طوفان حاره‌ای و هشدار قرمز هواشناسی خبر داده بود.

در روزهای گذشته، با نزدیک شدن طوفان حاره‌ای «شاهین» به دریای عمان هشدارهایی درباره آن صادر شده بود. این طوفان که از مرزهای شرقی وارد ایران شده سبب تعطیلی برخی شهرها و تخلیه برخی روستاها است.

استاندار سیستان و بلوچستان جمعه گفته بود، طوفان هشت شهرستان این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد./


https://www.asianews.ir/u/3ua
اخبار مرتبط
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از «تخلیه اضطراری» روستاهای در معرض خطر سیلاب و بالا آمدن آب دریا در پی طوفان حاره‌ای «شاهین» در شرق هرمزگان خبر داده است.
سازمان هواشناسی عمان گفته است در ۲۴ ساعت آینده طوفان شاهین به یک چرخند سیکلونیک شدید تبدیل می‌شود و مسقط و سواحل این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از بامداد امروز با شروع بارندگی به شهرستان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید