صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۵
کد خبر: 6091
گزارشگر: 213
۷۳۵
۰
۰
۱۳
افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن اعلام شد

متقاضیان برای دریافت وام «خرید و ساخت» مسکن اقدام کنند

متقاضیان برای دریافت وام «خرید و ساخت» مسکن اقدام کنند
افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن به اجرا درآمده است و هدف آن اثربخشی سبد تسهیلات بانک در تحرک و رونق زایی بخش مسکن و ساختمان و همچنین کمک به خانه دار شدن تمامی افراد از جمله خانوارهای فاقد مسکن است.
به گزارش آسیانیوز، بانک مسکن از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار درباره افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق به تمامی شعب بانک در سراسر کشور خبر داد.

افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن پیشنهاد به اجرا درآمده است و هدف آن اثربخشی سبد تسهیلات بانک در تحرک و رونق زایی بخش مسکن و ساختمان و همچنین کمک به خانه دار شدن تمامی افراد از جمله خانوارهای فاقد مسکن است.

از آنجا که قیمت مسکن در سال‌های اخیر در همه شهرهای کشور افزایش داشت، تسهیلات جدید خرید و ساخت مسکن می‌تواند قدرت مالی متقاضیان خرید خانه را به صورت نسبی تقویت کند.

این تسهیلات با خرید اوراق گواهی حق تقدم به عنوان امتیاز تسهیلات، قابل دریافت و استفاده است. در تهران، سقف تسهیلات اوراق که البته برای ساخت نیز قابل استفاده است، به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سقف جدید تسهیلات اوراق مسکن برای واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت ۲۵ سال ساخت، قابل استفاده است. هم چنین در صورت درخواست اخذ تسهیلات به صورت زوجین، زن و شوهر هر یک می‌توانند به طور مجزا از سقف تسهیلات مذکور برای خرید و یا ساخت یک واحد مسکونی به صورت مشترک استفاده کنند.

چگونگی استفاده از تسهیلات اوراق مسکن برای خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای بیش از ۲۵ سال ساخت بدین شرح است که در واحدهای مسکونی با عمر بنای ۲۵ تا ۳۰ سال ساخت، سقف تسهیلات در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و همچنین سایر مناطق شهری به ترتیب ۱۶۰ میلیون تومان، ۱۲۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین متقاضیانی که بخواهند به صورت زوجین از این تسهیلات استفاده کنند، سقف تسهیلات برایشان ۲ برابر این ارقام خواهد شد.

سقف تسهیلات جعاله مسکن نیز ۸۰ میلیون تومان است که این رقم نیز در مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار افزایش پیدا کرد./
ایرنا
https://www.asianews.ir/u/3ui
اخبار مرتبط
در حالی که در دولت ابراهیم رئیسی وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام شده، به تازگی خبری مبنی بر مسکن رایگان برای برخی اقشار، از مسوولان شنیده شده است.
مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، نظام بانکی کشور را مکلف به پرداخت 1.2 میلیون تسهیلات ساخت مسکن ۳۰۰ میلیونی برای متقاضیان فاقد مسکن کرده است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام وام ودیعه قرادادهای اجاره سال ۹۹، گفت: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال۹۹ نیز با نظام بانکی نامه نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روش تأمین اعتبارات احداث مسکن و فضاهای عمومی، آموزشی درمانی و خدماتی نواحی مسکونی در شهرهای جدید گفت که در مجموعه شهرهای جدید مدل مالی نوینی تحت عنوان مشارکت از طریق بخش خصوصی در مرکز محلات و نواحی شهر پیاده‌سازی و اجرا شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، انجام می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده است: وام ۲۵۰ میلیون تومان مسکن ملی شامل تمام متقاضیان حتی آنهایی که قبلا قرارداد منعقد کرده‌اند هم می‌شود و متقاضیانی که با وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرارداد بستند می‌توانند از وام ۲۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.
طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تسهیلات ودیعه مسکن امسال همانند سال گذشته بوده و هیچ تغییری نکرده است و نرخ سود این وام ۱۳ درصد و مدت بازپرداخت آن برای تهرانی‌ها ۵ ساله و برای سایر شهر‌ها ۳ ساله است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید