صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۱
کد خبر: 6096
گزارشگر: 213
۱۴۵۳
۰
۰
۴
طلای حسن یزدانی در کشتی آزاد قهرمانی جهان

پیروزی «پادشاه» بر رقیب آمریکایی!

پیروزی «پادشاه» بر رقیب آمریکایی!
حسن یزدانی با شکست دیوید تیلور در فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان به مدال طلا رسید و گویا انتقام المپیک و شکست ها مقابل این کشتی گیر آمریکایی را گرفت؛ اتحادیه جهانی کشتی به حسن یزدانی لقب پادشاه داده و دیوید تیلور نیز لقب جادوگر دارد.
به گزارش آسیانیوز، حسن یزدانی با شکست دیوید تیلور در فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان به مدال طلا دست یافت و انتقام المپیک و سه شکست مقابل این کشتی گیر آمریکایی را گرفت.

از ساعت 21:15 و در مهم ترین و حساس ترین نبرد این مسابقات، یزدانی و تیلور در تکرار فینال المپیک به روی تشک رفتند که حسن یزدانی با یک کشتی برتر توانست رقیب نامدار و قهرمان المپیک خود را با نتیجه 6 بر 2 شکست دهد و قهرمان جهان شود.

این چهارمین رقابت ۲ کشتی‌گیر محسوب می‌شود که در ۳ مبارزه قبلی برد با تیلور تمام شده بود اما بالاخره یزدانی از رقیب آمریکایی خود انتقام گرفت.

حسن یزدانی در دور اول مقابل دولتبیکو از قزاقستان، در دور دوم مقابل اتهان راموس از پورتوریکو و در نیمه نهایی مقابل نایفانوف از روسیه پیروز و راهی فینال شد.
یزدانی بر خلاف المپیک توکیو که با دستور کادر فنی سعی در اداره کشتی و خودداری از شیوه هجومی خود داشت، اینبار از همان ابتدا رو به جلو بود و با زیر کتف زدن و قوس کردن حریف موفق شد تایم نخست را ۲ بر صفر به سود خود به پایان برساند.

در شروع تایم دوم تیلور سعی در زیرگیری داشت اما موفق نشد و یزدانی با همان شیوه همیشگی خود تیلور را در خاک نشاند و ۴ بر صفر جلو افتاد.

تیلور در یک دقیقه مانده به پایان موفق شد یزدانی را خاک کند و حساب کار را ۴ بر ۲ کند. تیلور در ثانیه های پایانی بار دیگر در خاک یزدانی نشست تا این مبارزه حیثیتی با نتیجه قاطع ۶ بر ۲ به سود یزدانی به پایان برسد.

یزدانی پس از برد با فریاد و اشک روی تشک دراز کشید و در آغوش مربیان تیم ملی قرار گرفت و با پرچم ایران دور افتخار زد.

حسن یزدانی پیش از این طی سال های اخیر ۳ مرتبه در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و فینال المپیک توکیو مقابل دیوید تیلور شکست خورده بود و همین موضوع نیز حساسیت چهارمین مبارزه این دو چهره عنوان دار کشتی جهان را بیش از پیش کرده بود.

یزدانی پیش از این در این رقابت ها در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و صاحب برتری ۱۲ بر ۲ شد. یزدانی در یک چهارم نهایی نیز ۱۱ بر صفر اتان راموس از پورتوریکو را برد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله نیز مقابل آرتور نایفانوف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

اتحادیه جهانی کشتی به حسن یزدانی لقب پادشاه داده و دیوید تیلور نیز لقب جادوگر دارد.

ایسنا نوشت در ادامه این رقابت ها، امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال برنز المپیک تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلای جهان به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده ۳ مدال طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک از گرجستان به روی تشک می رود.

زارع در المپیک توکیو برابر پتریاشویلی تن به شکست داد.

رحمان عموزاد در ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، دو نماینده دیگر ایران در ۴ وزن نخست بودند که روز گذشته(شنبه) در دور مقدماتی با شکست مقابل رقبایشان از دور مسابقات حذف شدند.

علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵، محمد نخودی در ۷۹ و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، نمایندگان ایران در ۴ وزن دوم این رقابت ها بودند که با درخشش فوق العاده همگی راهی فینال شدند و فردا شب(دوشنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف رقبایشان می روند./
https://www.asianews.ir/u/3un
اخبار مرتبط
ملی پوش سابق والیبال ایران دربیاره علت کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما متفاوت هستیم و مطمئنم با تلاش و انگیزه می‌توانیم به حضوری قدرتمند در لیگ ملت ها، جام جهانی و المپیک امیدوار شویم غ ضمن آنکه مربی ایران نقش موثری در این پیروزی داشت.
روح‌الله رستمی اولین مدال طلای ایران را در رقابت‌های پارالمپیک توکیو کسب کرد.
سجاد گنج زاده نماینده کاراته ایران در دیدار فینال این رشته در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک برابر حریف عربستانی برنده شد و به قهرمانی و مدال طلا رسید.
محمدرضا گرایی مدال طلای دسته 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو را مال خود کرد.
رقابت‌های کشتی فرنگی دیروز در اوزان 67، 77 و 97 کیلوگرم برای ایرانی‌ها پیگیری شد و شاگردان محمد بنا توانستند در دو وزن سربلند بیرون بیایند و حالا به امید طلا برای خوشحالی مردم ایران هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید