صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۴
کد خبر: 610
گزارشگر: 2
۱۲۰۰
۰
۰
۰
مجلس طرحی در دست دارد

مالیات از خانه های خالی

مالیات از خانه های خالی
احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر از تدوین طرح مالیات بر عایدی مسکن و زمین از سوی جمعی نمایندگان خبر داد.

به گفته وی، این طرح در روزهای آینده پس از اخذ امضاهای نمایندگان تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح اهداف این طرح گفت: بر اساس این طرح واحد‌های مسکونی خالی به بازار اجاره عرضه می‌شود تا تعادل در بازار ایجاد شود؛ در واقع یکی از راهکار‌ها برای عرضه مسکن‌های خالی به بازار اجاره مسکن، اقدامات سلبی مانند دریافت مالیات بیشتر از صاحبان واحد‌های مسکونی خالی است که خانه خود را به بازار عرضه نمی‌کنند.

وی در بیان راهکارهای دیگر برای عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن گفت: راهکار دیگر استفاده از ابزار‌های تشویقی مانند معافیت مالیاتی و یا برخورداری از عوارض نوسازی شهرداری‌ها برای صاحبان واحد‌های مسکونی خالی است که خانه‌های خود را به بازار اجاره عرضه می‌کنند.

آزادی‌خواه با بیان اینکه رقم دقیقی از تعداد خانه‌های خالی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: طبق برخی خبرها در حدود 2 میلیون و پانصد هزار واحد مسکن خالی در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ششصد هزار واحد مسکونی خالی فقط در شهر تهران است.

نماینده ملایر ابراز امیدواری کرد که درصورت تصویب این طرح، مسکن‌های خالی به بازار اجاره عرضه شوند تا تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن رخ دهد.

https://www.asianews.ir/u/1gG
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید