صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۰
کد خبر: 6118
گزارشگر: 213
۲۵۲۴
۰
۰
۳
دلیل مرگ بازیگر معروف از زبان پزشک معالجش

«علت» درگذشت فتحعلی اویسی؛ بازیگر «ناخدا خورشید»+ویدیوی به یاد ماندنی

«علت» درگذشت فتحعلی اویسی؛ بازیگر «ناخدا خورشید»+ویدیوی به یاد ماندنی
فتحعلی اویسی، بازیگر و کارگردان تلویزیونی، صبح سه‌شنبه، ۱۳ مهر، در ۷۶ سالگی درگذشت و رییس بیمارستان لاله درباره علت مرگ این هنرپیشه کشورمان توضیحاتی داد.

به گزارش آسیانیوز، فتحعلی اویسی، بازیگر و کارگردان تلویزیونی، صبح سه‌شنبه، ۱۳ مهر، در ۷۶ سالگی درگذشت. وی از چندی پیش در بیمارستان بستری بود و به کما رفته بود. علیرضا اویسی، فرزند فتحعلی اویسی، در صفحه اینستاگرام خود خبر درگذشت پدرش را تایید کرده است.

به گفته حمید خواجه‌نژاد، مدیر روابط عمومی صداوسیما، فتحعلی اویسی یک هفته در بیمارستان بستری و در کما به سر می‌برد. 

--------------------------

بیشتر بخواند:

محمد شیری گفت بازیگر معروف به کما رفته است

---------------------------------------------

طبق برنامه‌ریزی خانواده‌اش، فردا چهارشنبه، ۱۴ مهرماه، مراسم تشییع پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

فتحعلی اویسی در مجموعه‌های تلویزیونی «بدون‌ شرح، شهر قشنگ، کمربندها را ببندیم، دارا و ندار، زیرزمین و باغچه مینو» بازی کرده بود.

فیلم‌های «قدغن، ناخدا خورشید، سرب، هی جو، بانو، جهان پهلوان تختی و مومیایی ۳» از جمله آثار سینمایی است که آقای اویسی در آنها نقش بازی کرده است.

او متولد ۱۳۲۴ و فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود.

 

 

فتحعلی اویسی کارگردان فیلم «مریم و میتیل» هم بود.

مهرداد هاشمی، مدیرعامل بیمارستان لاله، علت درگذشت فتحعلی اویسی، هنرمند باسابقه کشورمان را تشریح کرد(رکنا)

وی گفت: جناب فتحعلی اویسی مدتی کسالت و به بیمارستان تردد داشتند. ایشان به دلیل بیماری که داشتند تحت عمل جراحی قرار گرفتند. عمل نسبتا سنگینی داشتند که خیلی خوب انجام شد و بعد از گذراندن دوره نقاهت از بیمارستان مرخص شدند. پس از آن هم برای چکاپ تشریف می آوردند و ما در خدمتشان بودیم.

مدیرعامل بیمارستان لاله علت فوت فتحعلی اویسی را خونریزی مغزی عنوان کرد و در این زمینه توضیح داد: متاسفانه در چند روز گذشته آقای اویسی دچار خونریزی مغزی و به دنبال این مسئله، دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند. به اورژانس بیمارستان لاله ارجاع شدند و بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی انجام و بیمار به اتاق عمل برده شد. تحت عمل جراحی مغز و دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفتند ولی متاسفانه به دلیل وسعت خونریزی داخل مغز و از بین رفتن بخش زیادی از بافت مغز، نتیجه مثبتی حاصل نشد و علیرغم تلاش شدید کادر درمان، صبح سه شنبه (13 مهرماه) ایشان را از دست دادیم.

هاشمی در پایان گفت: با توجه به شخصیتی که ایشان داشتند و ارتباط خوبی که با ما و بیمارستان داشتند، از کلام دلنشینشان بهره مند می شدیم. خداوند رحمتشان کند. چه روز عزیزی هم ایشان را از دست دادیم.

طی چند ماه گذشته چندین هنرمند ایرانی هم بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند که می‌توان به صادق صفایی، بازیگر، مسعود ولدبیگی، گریمور، علی سلیمانی، بازیگر، فرشته طائرپور، تهیه‌کننده، علیرضا فتحی، طراح بدلکاری، و سیامک اطلسی، بازیگر، اشاره کرد./


https://www.asianews.ir/u/3va
اخبار مرتبط
بنا بر گفته یا ادعای محمد شیری بازیگر سریال شب های برره فتحعلی اویسی در کما به سر می برد و وضعیت عمومی وی مساعد نیست.
ویروس کرونا در ایران قربانی دیگری از میان هنرمندان گرفت؛ این بار سیامک اطلسی، بازیگر و کارگردان و صداپیشۀ پیش‌کسوت، که صبح یک‌شنبه، چهارم مهرماه، در پی ابتلا به این ویروس در ۸۵ سالگی درگذشت.
المیرا منشادی، خبرنگار جوان حوزه اجتماعی روزنامه «شهرآرا» در سن ۳۵ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
فرشید امن‌الهی هنرمند گرافیست، عکاس و موزیسین ساکن تبریز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
هم‌زمان با اعلام خبر فوت فرشته طائرپور، هنرمندان و سینماگران به خبر درگذشت او واکنش نشان دادند؛ پوران درخشنده، کارگردان سینما، این خبر را هولناک توصیف کرد و نیکی کریمی هم عنوان کرد که او در انتظار دریافت واکسن بوده است.
فریبرز کوچکی‌زاد و کریم کوچکی‌زاد که هر دو نویسنده و پژوهشگر بودند، بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید