صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۳
کد خبر: 6122
گزارشگر: 213
۹۹۰
۰
۰
۴
در ادامه تنش ها؛ پلمپ دفتر نماینده رهبری در باکو

مقامات آذربایجان دفتر رهبر جمهوری اسلامی را تعطیل کردند

مقامات آذربایجان دفتر رهبر جمهوری اسلامی را تعطیل کردند
مسجد و دفتر نمایندگی حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده رهبر جمهوری اسلامی در باکو امروز سه شنبه پلمپ و به دستور مقامات جمهوری آذربایجان تعطیل شد.

به گزارش آسیانیوز، مسجد و دفتر نمایندگی حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز سه شنبه پلمپ و به دستور مقامات جمهوری آذربایجان تعطیل شد.(تسنیم)

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

روی کارآمدن دولت سیزدهم و ماندگاری تحریم؛ دلیل تحرکات منطقه ای/احتمال توقف تجارت با آذربایجان

-------------------------------------------------

 

طی دو هفته اخیر برخی تحرکات در جمهوری آذربایجان و اظهار نظر مقامات این کشور باعث ایجاد تنش بین تهران و باکو شده است.

به گزارش آسیانیوز، رهبر انقلاب در ادامه تنش ها با جمهوری آذربایجان گفت کسانی که به توهم دچارند سیلی آن را به‌ زودی خواهند خورد.

---------------------

بیشتر بخوانید

رهبر انقلاب گفت «بیگانگان» به توهم دچارند

----------------------------------------

رهبر جمهوری اسلامی همچنین خواستار حل شدن «حوادث» کشورهای همسایه شمال غرب ایران بدون حضور ارتش‌های «بیگانه» شد و بدون اشاره مستقیم به رزمایش اخیر در مرز با جمهوری آذربایجان گفت که نیروهای مسلح ایران «با عقلانیت» عمل می‌کنند.

همچنین هفته روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس در اظهاراتی جداگانه به تهدید جمهوری آذربایجان و اسرائیل پرداختند و امروز یک فرمانده نظامی رزمایش ارتش را به معنای تغییر استراتژی منطقه دانست.

 چند نماینده مجلس شورای اسلامی، جمهوری آذربایجان و اسرائیل را به شلیک موشک و حمله تهدید کرده‌اند؛ همزمان یک فرمانده نظامی هم رزمایش ارتش را به معنای «تغییر استراتژی منطقه» دانست.

با افزایش تنش‌ها، دومین روز از رزمایش نیروی زمینی ارتش در نزدیکی مرزهای جمهوری آذربایجان روز شنبه دهم مهرماه برگزار شد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

ادامه «کارزار آذربایجان» و رزمایش ارتش
--------------------------------------------

علی دلاور، فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص ارتش، گفت که این رزمایش «استراتژی کنونی منطقه را تغییر خواهد داد، چرا که ایران حضور اسرائیل در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.»

قرار است تنش اخیر با جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود.

در همین حال تعدادی از نمایندگان مجلس در اظهاراتی جداگانه به تهدید جمهوری آذربایجان و اسرائیل پرداختند. جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس، جمهوری آذربایجان را تهدید کرد که در صورت شلیک گلوله‌ای به ایران «یا متحدانش»، به این جمهوری و اسرائیل موشک شلیک می‌شود.

فدا حسین‌مالکی، نماینده زاهدان، نیز به خبرگزاری ایلنا گفت اگر یک گلوله شلیک شود، علی‌اف «اولین قربانی است». پس از منازعه اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و آزاد شدن برخی اراضی آذربایجان، تنش در نقاط مرزی ایران و آذربایجان بالا گرفته است.

هفته گذشته پس از آنکه سپاه پاسداران اعلام کرد رزمایشی در این منطقه برگزار می‌کند الهام علی‌اف، رییس جمهوری آذربایجان، چنین اقدامی را «تعجب‌ برانگیز» توصیف کرد و گفت چرا چنین رزمایش‌هایی هنگام تصرف ارمنستان بر این اراضی انجام نمی‌شد و اکنون که پس از سی سال آزاد شده‌اند صورت می‌گیرد؟

در ادامه تهدیدهای مقام‌های ایران، روز شنبه محسن دهنوی، عضو هیات رییسه مجلس، نیز در توییتر نوشت که مقامات جمهوری آذربایجان «به جای بازی با دم شیر، سر عقل بیایند وگرنه ما ناچار به اقدام می‌شویم.»

وحید جلال‌زاده، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، هم نوشت که مخاطب اصلی رزمایش ارتش نه جمهوری آذربایجان، بلکه اسرائیل بود.

احمد آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نیز نوشت «جابه‌جایی مرزها» را تحمل نخواهیم کرد.

جمهوری اسلامی پیش از این نیز بارها به روابط نزدیک جمهوری آذربایجان و اسرائیل اعتراض کرده بود، اما تنش‌های اخیر میان تهران و باکو پس از بازداشت دو راننده کامیون ایرانی به اتهام ورود غیرقانونی به منطقه خان‌کندی قره‌باغ بالا گرفت./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3vc
اخبار مرتبط
رهبر انقلاب در ادامه تنش ها با جمهوری آذربایجان گفت کسانی که به توهم دچارند سیلی آن را به‌ زودی خواهند خورد.
با وجود ادامه تنش ها و درگیری در مز آذربایجان و رزمایش ارتش جمهوری اسلامی تاجران از محدودیت‌های جدید این کشور به روی کالاهای ایرانی خبر دادند؛ این در حالی است که رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران، روی کارآمدن دولت سیزدهم، ماندگاری تحریم ها و مسایل افغانستان را از دیگر دلایل تحرکات منظقه ای بیان کرد.
امروز یک فرمانده نظامی رزمایش ارتش را به معنای تغییر استراتژی منطقه دانست.
درحالی که مسوولان در ایران، سخنان مقامات جمهوری آذربایجان درباره رزمایش ایران را «تعجب‌آور و تاسف برانگیز» خوانده اند، همزمان با آغاز رزمایش نیروی زمینی ارتش ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت که به دلیل حضور اسرائیل در این منطقه، «حساسیت ما به این مرز افزایش یافته است.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید