صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
کد خبر: 6132
گزارشگر: 213
۵۹۳
۰
۰
۴
وضعیت بازار سرمایه ۱۴ مهر ۱۴۰۰

رشد شاخص کل بورس و عدم تعطیلی بازار

رشد شاخص کل بورس و عدم تعطیلی بازار
امروز شاخص کل در کمتر از یک ساعت حدود ۰٫۵ درصد رشد داشته است؛ در حالی که در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در ادامه روند صعودی خود در این هفته حدود پنج هزار واحد مثبت شده و به سطح یک میلیون و ۴۸۹ هزار واحدی رسیده است

به گزارش آسیانیوز، بر خلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی، بورس تهران امروز باز است و شاخص کل در کمتر از یک ساعت حدود ۰٫۵ درصد رشد داشته است.

در حالی که شایعاتی در خصوص تعطیلی امروز بازار سهام به گوش می‌رسد اما پس از یک روز تعطیلی، معاملات این هفته بورس مجددا امروز از سر گرفته شده است. به دلیلی تعطیلی روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه، شایعاتی مبنی بر تعطیلی بانک‌ها در روز چهارشنبه در فضای مجازی منتشر شده بود.

از ابتدای سال جاری و با اوج‌گیری آمار مبتلایان به کرونا، به بازار سهام به دلیل محدودیت‌های کرونایی چندین بار تعطیل شده بود. علت اصلی ان هم اعلام تعطیلی بانک‌ها بود. به همین دلیل است که هر بار شایعه‌ای در مورد تعطیلی بانک‌ها به گوش می‌رسد، این سوال در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود که آیا بورس هم تعطیل است یا خیر؟

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در ادامه روند صعودی خود در این هفته حدود پنج هزار واحد مثبت شده و به سطح یک میلیون و ۴۸۹ هزار واحدی رسیده است. باید دید آیا امروز شاخص کل می‌تواند وارد کانال ۱٫۵ میلیون واحدی شود یا مجددا شاهد اصلاح شاخص خواهیم بود؟

زمان معاملات بورس تهران، از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه است. هر چند معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 297 نماد رشد قیمت و 180 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 60 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 36 درصد بازار افت قیمت داشتند.

روز دوشنبه در بورس شرکت‌های قند اصفهان (قصفها)، داروسازی روز دارو (دروز) و قند مرودشت (قمرو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا)، سرمایه‌گذاری مسکن تهران (ثتران) و پگاه گلپایگان (غگلپا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند./

https://www.asianews.ir/u/3vn
اخبار مرتبط
براساس بررسی متغیرهای اقتصاد کلان و البته متغیرهای مرتبط با بازار سرمایه، به نظر می‌رسد که وضعیت بازار سرمایه کشور در ارزنده‌ترین وضعیت یک و نیم‌سال گذشته قرار دارد و بسیاری از متغیرهای اقتصادی، نشان از ارزان بودن بسیاری از سهام‌های موجود در بازار دارد.
در حال حاضر فضای کسب و کار و بحث مجوزها با چالش‌های جدی مواجه هستند و بنگاه ها و صنایع کوچک و زودبازده نیاز به حمایت هر چه بیشتر وزارتخانه و دولت دارند.
بر اساس اطلاعیه سازمان بورس، تجهیزات تحت عنوان «سِرور‌های پردازشگر مورد نیاز مرکز داده» خریداری شده بود اما «کاربرد چندگانه» دارد و موجب «سوء استفاده» شد.
همچنانکه خبر کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ساختمان بورس تهران افشا شد، مدیرعامل این سازمان روز گذشته از سمت خود استعفا داد؛ این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی درباره این موضوع از سوی مسوولان مختلف این سازمان مطرح شده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید