صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
کد خبر: 6134
گزارشگر: 213
۱۵۵۹
۰
۰
۳
علی صالح آبادی؛ رئیس پیشین سازمان بورس

رئیس جدید بانک مرکزی کیست؟+بیوگرافی

رئیس جدید بانک مرکزی کیست؟+بیوگرافی
هیئت دولت، علی صالح آبادی، رئیس پیشین سازمان بورس را به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی کرد.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق و دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است.

در سوابق اجرایی صالح‌آبادی مسئولیت‌هایی چون مدیر تالار منطقه‌ای بورس کرج، مسئول بررسی‌های سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام دیده می‌شود./
https://www.asianews.ir/u/3vo
اخبار مرتبط
اقتصادی که به نفت و تحولات سیاسی کشوری مثل آمریکا وابسته باشد به یک درمان ریشه ای نیاز دارد؛ در حالی که نرخ تورم در صورتی که دولت برای جبران کسری بودجه خود راهی غیر از استفاده از منابع بانک مرکزی را اختیار کند می تواند در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به ۱۵.۵ درصد نیز کاهش پیدا کند.
بیست سال از تصویب قانون ممنوعیت اخذ وثیقه از تولیدکنندگان می‌گذرد ، پانزده سال از تصویب قانون منطقی کردن نرخ سود و چهارده سال از تصویب قانون تسهیل و افزایش کارایی بانک‌ها؛ و بانک مرکزی به‌عنوان مجری و ناظر و سیاست‌گذار پولی باید پاسخگو باشند که چرا به قوانین توجه نداشته‌ است.
رئیس جمهور در سخنان معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت خروج بانک مرکزی از موضع ارائه توصیه محض، تلاش و تمرکز این نهاد را در حوزه نظارت از مهم‌ترین اولویت‌های شرایط کنونی اقتصاد کشور دانسته است.
بر اساس مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن و آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی ابلاغ کرده، بانک‌ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت می‌کنند.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: دارندگان چک‌های جدید ملزم هستند، اطلاعات مربوط به چک را در سامانه صیاد ثبت کنند و چک را تحویل گیرنده بدهند، گیرنده چک نیز باید چک دریافتی را استعلام کند و تأیید چک را انجام دهد تا بتواند وجه را دریافت کند.
دادستان بحرین روز گذشته در گزارشی ادعا کرد که پس از بررسی همه موارد مربوط به اتهامات اشخاص و بانک‌های درگیر در این پرونده، بانک «المستقبل» و شش نفر از مقامات آن در بحرین، هم‌چنین بانک مرکزی ایران و چند بانک‌ ایرانی دیگر را مجرم شناخته است.
قیمت هر بیت‌کوین طی هفته گذشته ۴.۶۳ درصد کاهش یافته و به ۳۳ هزار و ۷۷۰ دلار رسیده که در مقایسه با اوج ۶۳ هزار و ۲۳۷ دلاری آن در نیمه آوریل گذشته ۴۶.۶ درصد افت کرده است؛ آیا روزهای پررونق بازار رمز ارزها به پایان رسیده است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید