صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۰
کد خبر: 6138
گزارشگر: 306
۴۶۳
۰
۰
۰
فرمانده انتظامی یزد

یزد یکی از استانهای امن کشور است

یزد یکی از استانهای امن کشور است
یزد برقراری ایست و بازرسی‌ها تاثیر زیادی در مهار جرائم در استان داشته است

آسیا نیوز / یزد ؛

  سردار «عباسعلی بهدانی‌فر» امروز چهارشنبه در آستانه هفته ناجا از یزد به عنوان یکی از استانهای امن کشور یاد کرد و در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی برای حفظ و ارتقای امنیت پایدار در استان، از جمله آنها به ایجاد ایستگاه‌های ایست و بازرسی دائم و موقت در مناطق مختلف استان از جمله محورهای بافق و چوپانان اشاره کرد. و گفت: از آنجایی که بسیاری از سرقتهای منازل و حتی سرقتهای خشن در استان از سوی سارقان غیربومی رقم می‌خورد، برقراری این ایست و بازرسی‌ها تاثیر زیادی در مهار این جرائم در استان داشته است به طوری که میزان افزایش سرقتها در استان نسبت به میانگین افزایش کشوری به مراتب کمتر بوده است.

فرمانده انتظامی استان در همین رابطه از افزایش ۴ درصدی سرقتهای خرد با وجود افزایش شش درصدی کشفیات در این بخش طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: ۶۵ درصد از سرقتهای استان جزو سرقتهای خرد و ۳۵ درصد سرقتهای مهم هستند که میزان کشفیات در این دو بخش به ترتیب ۷۵ و ۹۰ درصد بوده است.

وی از کاهش ۷۰ درصدی سرقتهای خشن در استان طی این مدت خبر داد و افزود: در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز در استان طی سال گذشته ۵۱ تن انواع مخدر کشف شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۱ تن افزایش داشت و در شش ماهه نخست امسال نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال تاکنون ۳۰ تن کشفیات در این بخش گزارش شده است.

وی در همین رابطه به انهدام ۳۳ باند مواد مخدر در استان اشاره و اضافه کرد: کشفیات قاچاق سوخت در استان نیز در این مدت ۴۷ درصد و در بخش کشف سلاح غیرمجاز هشت درصد رشد داشته است.

بهدانی فر به ۱۱۱ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان کشفیات کالای قاچاق در استان طی شش ماهه نخست امسال اشاره و عنوان کرد: در این بخش افزایش ۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل اتفاق افتاده است.

بهدانی فر در پایان راجع به امنیت بافت تاریخی شهر یزد نیز اظهار کرد: این موضوع از دغدغه‌های پلیس است و نیروی انتظامی ضمن اعلام آمادگی برای راه اندازی پلیس گردشگری، معتقد است که باید با مشارکت خود مردم منطقه و ایجاد پلیس محله و اقداماتی مانند پایش تصویری بافت، امنیت را در این منطقه از شهر ارتقا بخشید و آن را به محلی برای انعکاس فرهنگ خوب یزد تبدیل کرد

.

وی با تاکید بر این که معابر درون شهری و برون شهری استان یزد ظرفیت تردد حجم کنونی خودرو را ندارد، از افزایش بیش از ۳۲ درصدی تلفات معابر دورن شهری و ۶۲ درصدی حوادث جاده‌ای در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: متاسفانه با توجه به تعداد بالای موتورسیکلت در استان، ۶۵ درصد از تلفات جانی تصادفات مربوط به راکبان این نوع وسیله نقلیه است.

این مقام انتظامی در استان یزد از جمله اقدامات شاخص نیروی انتظامی استان را اخذ مجوز یک مرکز آموزش در بافق با ظرفیت آموزش ماهانه ۲۶۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: این مرکز در راستای تقویت امنیت کویر و تامین نیروی انتظامی استان به همت خیرین در حال ساخت است.

وی همچنین از ایجاد یک مرکز فرعی آموزش سرباز در ستاد فرماندهی این نیرو خبر داد و گفت: اولویت این مرکز آموزش سربازان غایب است که فعالیت خود را از مهرماه پارسال آغاز کرده است.

وی همچنین از ۱۳ مورد در جهت هوشمندسازی پلیس در استان خبر داد و از مهمترین آنها را الکترونیک کردن پرونده‌های انتظامی قضایی در استان خواند که از این لحاظ یزد با الکترونیک شدن پرونده‌ها در جایگاه سوم کشوری قرار دارد. 

بهدانی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاشهای نیروی انتظامی در جریان مبارزه با بیماری کرونا از جمله گندزدایی معابر، گفت: نیروی انتظامی استان در راستای کمک به کادر درمان در جهت ریشه کنی ویروس کووید - ۱۹، با راه اندازی یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون، روزانه به ۵۰۰ نفر و تاکنون به ۲۳ هزار نفر از شهروندان خدمات واکسیناسیون ارائه کرده است.

وی افزود: همچنین با توجه به سوء استفاده محتکرین در انبار و احتکار اقلام پزشکی و بهداشتی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال کالا در این رابطه کشف و برای عرضه در بازار، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است.

وی گفت: خوشبختانه به رغم افزایش ۴۴ درصدی فراخوان تجمعات در سال جاری با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم در بازار و مسائل دیگر، با تلاش نیروی انتظامی استان و قرار گرفتن در کنار مردم، تاکنون هیچ کدام از این تجمعات منجر به بروز مسائل امنیتی نشده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تلاش و برنامه ریزی دشمن برای ترغیب مردم به تحریم انتخابات، طرح تقلب در انتخابات و ایجاد ناامنی، خوشبختانه با همکاری نیروی انتظامی و سایر عوامل برگزاری انتخابات، گفت: خوشبختانه در استان یزد حتی یک مورد نزاع و درگیری در مورد انتخابات گزارش نشده و حتی مردم استان با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه مشارکت حدود ۵۰ درصدی در انتخابات را رقم زدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تصویب ۱۶۸ عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا در استان که ۷۱ عنوان آن برنامه‌های شاخص است، اشاره و تصریح کرد: برگزاری صبحگاه مشترک، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه و استاندار یزد، نشست با نخبگان، تجلیل و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران نیروی انتظامی، اهدای خون، برگزاری برنامه‌های ورزشی مانند کوهپیمایی، تجلیل از نمونه های ترافیک،تجلیل از کارکنان و خانواده‌هایشان، رزمایش پلیس فتا و رونمایی از سیستم یکپارچه قضایی و چند مورد کلنگ‌زنی از مهمترین این برنامه‌هاست.

سید محمد جواد عرفانفر

یزد یکی از استانهای امن کشور است , سردار عباسعلی بهدانی‌فر فرمانده انتظامی یزد , سید محمد جواد عرفانفر 

https://www.asianews.ir/u/3vq
اخبار مرتبط
یزد - هفته ناجا فرصتی است تا دست آوردهای این نیروی مردمی و خدمتگزار به جامعه بزرگ، فرهنگی، استوار، عزیز، دلاور، محب اهل بیت رسول الله و ولایی ارائه گردد
یزد - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان توصیه هایی را برای مراقبت بیشتر از سالمندان ارائه کرد
یزد - فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک قاچاقچی موادمخدر و کشف 33 کیلو حشیش به صورت "کوله باری" از وی خبر داد
یزد - امروز نیروی انتظامی به عنوان دستگاه حافظ امنیت و آرامش جامعه و پشتوانه کار و فعالیت محسوب می شود و پای ثابت امنیت و توسعه کشور است
یزد - فرمانده انتظامی استان گفت: بررسی ها نشان می دهد که بین جریمه و وقوع تخلفات حادثه ساز رابطه معنی داری وجود دارد که امیدواریم با ارتقای فرهنگ خودکنترلی، شاهد افزایش نظم و انضباط ترافیکی باشیم
یزد - فلسفه مهم تشکیل نیروی انتظامی جدا کردن خبیث از طیب و طیب از خبیث است تا بتواند امنیت را در جامعه ایجاد کند .
یزد - با جدی گرفتن توصیه‌های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منزل، هم از یک بحران روحی شدید در خانواده‌‌‌ خود جلوگیری کرده و هم نقش غیر قابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا کنید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید